Specker Balázs

Second Life: Támadás a való világból

Hackertámadás érte a rohamosan fejlődő Second Life virtuális világot, amelyben játékosok százezrei tengetik életüket. Az incidens kapcsán a felhasználók valós, személyes adatai is veszélybe kerültek.

A multiplayer játékot és az online kereskedelmet egy kalap alá hozó oldal népszerűsége olyan óriáscégeket vonzott a virtuális világba, mint a Coca-Cola, vagy a Wells Fargo; a Duran Duran és Suzanne Vega pedig koncertet is adott már a Second Life-ban. Az online oldalt működtető Linden Lab emailben arról tájékoztatta a mintegy 650 ezer érintetett, hogy neveket, címeket, jelszavakat, valamint bankkártya információkat tartalmazó vásárlói adatbázisához illetéktelenek fértek hozzá - értesült a ZDNet.

A biztonság érdekében minden Second Life lakost arra köteleztek, hogy új jelszót kérjen. "Tisztában vagyunk azzal, hogy ez kellemetlenséget jelent a lakosoknak, ám úgy véljük, hogy ez a legbiztonságosabb dolog, amit tehetünk" - fogalmazott üzenetében Cory Ondrejka, a Linden Lab technikai vezetője. Az adatbázisba történt behatolás során a kódolatlan információk (nevek, címek) mellett kódolt adatok (jelszavak, fizetési információk) kerültek ki. A másik adatbázisban tárolt kódolatlan bakkártya információkhoz szerencsére nem fértek hozzá a betolakodók.

A betörést múlthét szerdán fedezték fel. Azóta a nyomozás során kiderült, hogy az adatbázist a Second Life szervereken futó reklámszoftveren keresztül érték el. "A támadás természeténél fogva a cég nem tudja meghatározni, hogy pontosan mely személyes adatokhoz fértek hozzá" - áll a Linden Lab közleményében. A hírek szerint jelenleg is tesztelik a rendszer biztonságát. A vállalat további biztonsági intézkedéseiről blogjában számol be.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sajoati #9
    nem, a lenyeget szerintem nem vagod. az sl vagy ami kifejlodik belole, egy parhuzamos univerzum akar lenni, es ez egyre jobban sikerul neki.

    raadasul tok hasznos, hiszen az itt hasznalt szakertelmeidet tovabbviszed a valos vilagba, ha pl. jol menedzselsz itt egy ceget, valoszinuleg annak hasznat veszed rl-ben (real life) is.

    rengeteg dolgot csinalhatsz, amit rl is, elmehetsz moziba full filmet megnezni, beulhetsz eloadasokra (kesobbiekben egyetemet is vegezhetsz itt), koncertekre stb.

    a jovoben a szem megfelelo reszere (nem vagyok biologus ;) ) vetitett monitorral elerheto lesz, hogy a valos vilag es a second life egyszerre jelenjen meg, egy kavezoba a virtualis baratoddal ulj le beszelni vagy ugy vasarolj egy boltban, hogy uresek a kirakatai, de latod a targyakat, tudsz szkrollozni kozottuk stb.

    a lehetosegek vegtelenek, ezert mas ez a "jatek", mint a legtobb mmorpg.
  • Marcell #8
    Ja akkor vilagos...
    Mondtam, hogy nem hiszem el, hogy valaki ezert penzt ad ki :D

    Nem a havidjon van a hangsuly (foleg, hogy tobb havidijas jatekom is van), hanem azon, hogy ez a 'jatek' egy VICC, bar en inkabb sirtam...
  • sajoati #7
    az nem demo, hanem fullos jatek. premier account egyeb bonuszokkal jar.

    nezd, neked ennek semmi ertelme. aki pl. evi $40.000-et keres vele, annak valoszinuleg van.
  • Marcell #6
    Komolyan mondom nem hiszem el, hogy ezert valaki penzt ad ki, raadasul havonta fizet erte 10 dollart :D Mondjuk az meg is erdemli.
  • Marcell #5
    Letoltottem a demojat.
    Te jo Atyauristen. Ilyen nincs mondom. Kb. mintha 10 evet visszautaztam volna az idoben. Sot! Igenyessegben barmelyik akkori jatek 1000x felulmulja ezt a valamit.
    Borzalmas grafika, szornyu iranyitas (mar ha ezt annak lehet nevezni), es az egesznek semmi ertelme. Kb. olyan, mint egy flash jatek.
  • Sundance #4
    Lesz???????????
    Elég régi játék már
  • sajoati #3
    tegyük hozzá (bár mentesíti az sg-t, hogy az mti-től "vették át" a hírt), hogy a bankkártya adatokat kódolva tárolták, "cserébe" viszont azokat is megszerezték a támadók.

    személyes adatok, amiket nem kódolva tároltak, és kódolt credit card adatok, ezekhez jutottak.

    a Linden Labs 2500L$-t ajánlott fel tkp. bugkeresésért/javításért a júzereknek, ami cirka 1600-1800Ft. (L$ árfolyamtól függően.)

    érdekesnek tartom továbbá, hogy a Second Life-ról még nem volt az SG-n egy komoly cikk. persze, a kereseti lehetőségek eléggé szűkösek a First Life-hoz (aka irl aka valódi világ) képest, meg ha rászabadulnának a magyarok, lehet be is fuccsolna az egész ;) , de ez az egyébként akár ingyen játszható "játék" szerintem mindenképpen többet érdemelne, mint amit kap bulváros szenzációprüttyenetek zavaros képében.




  • BCS CORPS #2
    érdekes game lesz :D
  • juharfalvi #1
    Az eset szépen mutatja, hogy egy felhasználókból élő cégnek mennyivel fontosabb a reklámbevétel, mint a felhasználók személyes adatainak biztonsága.