Berta Sándor
Egyre több céget érdekel a Second Life
A világhálót meghódító Second Life nevű játék sikereit jól bizonyítja, hogy már a legnagyobb cégek figyelmét is felkeltette. A vállalatok elsősorban jó reklámlehetőséget látnak a programban.
A Second Lifeban bárki létrehozhatja virtuális életét. Aki szegény gazdag lehet, a valódi életben szürke hétköznapi kisember pedig elismert személyiség. Talán ez a legnagyobb titka a játék sikerének. Egyre több cég tekint azonban a Second Lifera kedvező marketinglehetőségként, amely virtuális kirakatként felhívhatja az emberek figyelmét az adott vállalat termékeire és szolgáltatásaira. Az amerikai Linden Labs által kifejlesztett és működtetett platformon jelenleg már 1,7 millió regisztrált felhasználót tartanak nyilván. Köztük van már többszáz magyar felhasználó is.
Jó példa a cégek nagyobb érdeklődésére a YouNeverCall nevű internetes mobiltelefon-üzleteket működtető vállalat, amelyik lehetővé teszi, hogy a regisztrált tagok a legújabb mobil készülékekkel lássák el a karaktereiket. Ezenkívül a Second Lifeban használt és 5 amerikai centnek megfelelő értékű 25 Linden-dollárért bárki akár SMS-t is küldhet egy valódi telefonszámra - legyen a címzett akár az Egyesült Államokban vagy akár Nagy-Britanniában. A YouNeverCall vezetői most azt tervezik, hogy a karaktereknek lehetőségük lesz csengőhangokat vásárolni, de tervezik az SMS-küldési szolgáltatás kibővítését más országokra is.
A Second Life virtuális világának bekötése a valódi kommunikációs hálózatba szintén csak idő kérdése. Október óta a Vivox cég Second Life telefoncellákat üzemeltet. Hasonló terveket szövöget a Vodafone brit mobilszolgáltató is. A Vivox virtuális telefoncelláiból bármelyik amerikai vezetékes és mobil telefonszámot el lehet érni. A vállalat a szolgáltatás elindításakor egymillió perc beszélgetési időt osztott szét a felhasználók között. Nem véletlenül mondják sokan, hogy ez is egyfajta internetes telefon - csak másképpen.
A Second Lifeban bárki létrehozhatja virtuális életét. Aki szegény gazdag lehet, a valódi életben szürke hétköznapi kisember pedig elismert személyiség. Talán ez a legnagyobb titka a játék sikerének. Egyre több cég tekint azonban a Second Lifera kedvező marketinglehetőségként, amely virtuális kirakatként felhívhatja az emberek figyelmét az adott vállalat termékeire és szolgáltatásaira. Az amerikai Linden Labs által kifejlesztett és működtetett platformon jelenleg már 1,7 millió regisztrált felhasználót tartanak nyilván. Köztük van már többszáz magyar felhasználó is.
Jó példa a cégek nagyobb érdeklődésére a YouNeverCall nevű internetes mobiltelefon-üzleteket működtető vállalat, amelyik lehetővé teszi, hogy a regisztrált tagok a legújabb mobil készülékekkel lássák el a karaktereiket. Ezenkívül a Second Lifeban használt és 5 amerikai centnek megfelelő értékű 25 Linden-dollárért bárki akár SMS-t is küldhet egy valódi telefonszámra - legyen a címzett akár az Egyesült Államokban vagy akár Nagy-Britanniában. A YouNeverCall vezetői most azt tervezik, hogy a karaktereknek lehetőségük lesz csengőhangokat vásárolni, de tervezik az SMS-küldési szolgáltatás kibővítését más országokra is.
A Second Life virtuális világának bekötése a valódi kommunikációs hálózatba szintén csak idő kérdése. Október óta a Vivox cég Second Life telefoncellákat üzemeltet. Hasonló terveket szövöget a Vodafone brit mobilszolgáltató is. A Vivox virtuális telefoncelláiból bármelyik amerikai vezetékes és mobil telefonszámot el lehet érni. A vállalat a szolgáltatás elindításakor egymillió perc beszélgetési időt osztott szét a felhasználók között. Nem véletlenül mondják sokan, hogy ez is egyfajta internetes telefon - csak másképpen.