Berta Sándor
Francia elnökválasztási kampány a Second Life világában
Ugyan a francia elnökválasztásig még némi idő hátravan, de a politikusok már most igyekeznek minden lehetséges fórumon kampányolni.
A digitális bordélyházak, szigetek és digitális márkaképviseletek között immár feltűntek a francia elnökválasztáson induló jelöltek és a velük foglalkozók plakátjai. Ezek mellett a virtuális világban újabban beleütközhetünk a magyar származású Nicolas Sarkozy és vetélytársa, Segoléne Royal választási hirdetéseibe is. Az első, aki ezzel a megoldással élt a szélsőjobboldali Jean-Marie Le Pen volt, akit akkor még szinte mindenki támadott ezért a lépéséért. Aztán valahogy minden oldal átgondolta a dolgot, és előbb Segoléne Royal, majd Nicolas Sarkozy is hasonlóképpen cselekedett.
"A kezdetekkor még csak néhány száz Second Life-lakó volt jelen. Persze tisztában vagyunk azzal, hogy ezzel még nem nyerjük meg az elnökválasztást, de egy online fellépés a Second Lifeban ismertséget hoz - kis költségek mellett. Egy pár ezer eurós befektetésért cserébe az emberekben kialakul egy kép a jelöltünkről, s ráadásul Sarkozynek még ott sem kell lennie, eleget tehet más felkéréseknek" - jelentette ki Loic Le Meur, az egyik legismertebb francia blogger, aki Sarkozy internetügyi szakértője.
Johanna Sakhoun, aki a virtuális világban Lea Mesmerként van jelen Sarkozy Island pólókat és virtuális pizzaszeleteket osztogatott az érdeklődőknek. Mindenesetre arról megoszlanak a vélemények, hogy a multik után jó-e, hogy a politikusok is megjelentek a Second Life világában, és kérdéses az értelme is, hiszen nem valószínű hogy sok felhasználót sikerül így meggyőzniük az elnökjelölteknek. Azt mindenesetre tudomásul kell vennünk, hogy a XXI. században a politikusok és a pártok az interneten is mindent bevetnek azért, hogy még több embert állítsanak maguk mögé.
A digitális bordélyházak, szigetek és digitális márkaképviseletek között immár feltűntek a francia elnökválasztáson induló jelöltek és a velük foglalkozók plakátjai. Ezek mellett a virtuális világban újabban beleütközhetünk a magyar származású Nicolas Sarkozy és vetélytársa, Segoléne Royal választási hirdetéseibe is. Az első, aki ezzel a megoldással élt a szélsőjobboldali Jean-Marie Le Pen volt, akit akkor még szinte mindenki támadott ezért a lépéséért. Aztán valahogy minden oldal átgondolta a dolgot, és előbb Segoléne Royal, majd Nicolas Sarkozy is hasonlóképpen cselekedett.
"A kezdetekkor még csak néhány száz Second Life-lakó volt jelen. Persze tisztában vagyunk azzal, hogy ezzel még nem nyerjük meg az elnökválasztást, de egy online fellépés a Second Lifeban ismertséget hoz - kis költségek mellett. Egy pár ezer eurós befektetésért cserébe az emberekben kialakul egy kép a jelöltünkről, s ráadásul Sarkozynek még ott sem kell lennie, eleget tehet más felkéréseknek" - jelentette ki Loic Le Meur, az egyik legismertebb francia blogger, aki Sarkozy internetügyi szakértője.
Johanna Sakhoun, aki a virtuális világban Lea Mesmerként van jelen Sarkozy Island pólókat és virtuális pizzaszeleteket osztogatott az érdeklődőknek. Mindenesetre arról megoszlanak a vélemények, hogy a multik után jó-e, hogy a politikusok is megjelentek a Second Life világában, és kérdéses az értelme is, hiszen nem valószínű hogy sok felhasználót sikerül így meggyőzniük az elnökjelölteknek. Azt mindenesetre tudomásul kell vennünk, hogy a XXI. században a politikusok és a pártok az interneten is mindent bevetnek azért, hogy még több embert állítsanak maguk mögé.