Berta Sándor
Legyen vége a játékok elleni negatív kampánynak!
Ezt követeli egy német professzor, aki szerint immár húsz éve folyik a hecckampány a számítógépes és konzolos játékok ellen. A szakember úgy véli, emiatt háttérbe szorulnak a programok jótékony hatásai.
"A különböző fórumokon közel két évtizede felteszik azt a negatív kérdést, hogy mennyire és milyen károsak a számítógépes játékok?" - nyilatkozta Dr. Jörg Müller-Lietzkow, a jénai Frierich Schiller Egyetem kutatója. A szakember szerint ez a fajta negatív kampány, amelynek célja a számítógépes és konzolos játékok lejáratása, teljesen háttérbe szorítja azokat a pozitív képességeket, amelyek fejlesztésében segíthetnek ezek a programok. Ilyen pozitív képesség például a stratégiai gondolkodásmód, vagy a matematikai érzék, amire ma már bárhol szükség lehet, akár a munkahelyen is.
"Ráadásul számos olyan helyzet van, amikor a szimuláció nagyon fontos, sőt életmentő lehet. Gondoljunk csak például a pilóták kiképzésére, ma már elképzelhetetlen lenne a szimulátorok nélkül" - érvelt Dr. Müller-Lietzkow. A kutató úgy véli, a "hálózatos gondolkozást" a játékok segítségével bárki megtanulhatja és emellett javul a reagálóképesség és csökken a reakcióidő is. A jénai Friedrich Schiller Egyetem munkatársa szerint egyáltalán nem bizonyított az az állítás, miszerint a számítógépes vagy a konzolos játékok erőszakossá teszik az embereket. Eddig körülbelül 6000 tanulmányt készítettek világszerte ebben a kérdésben és ezek többsége egyértelműen kimutatta: semmilyen összefüggés nincs a valós életbeli erőszakos viselkedés és a véres virtuális élet között.
Korábban például felmerült, hogy az a fiatal, aki egy erfurti gimnáziumban 16 embert ölt meg, szintén PC-s játékokkal játszott. Azonban a vizsgálatokból kiderült, hogy nincs összefüggés a két dolog között, ő ugyanis eleve agresszív volt. Ráadásul, ha ez igaz lenne, akkor a világszerte aktív játékosok számát figyelembe véve naponta több hasonló ámokfutásról hallanánk.
"Az erőszakos programok jelentőségét eltúlozzák és jócskán túlbecsülik. Évente közel 3000 új játék jelenik meg PC-re és konzolra, azonban ezek közül csak 5-10 százalék mondható véresnek. A többi témája a sport, a stratégia és egyre több a szimulátor is" - mondta végül a szakember.
"A különböző fórumokon közel két évtizede felteszik azt a negatív kérdést, hogy mennyire és milyen károsak a számítógépes játékok?" - nyilatkozta Dr. Jörg Müller-Lietzkow, a jénai Frierich Schiller Egyetem kutatója. A szakember szerint ez a fajta negatív kampány, amelynek célja a számítógépes és konzolos játékok lejáratása, teljesen háttérbe szorítja azokat a pozitív képességeket, amelyek fejlesztésében segíthetnek ezek a programok. Ilyen pozitív képesség például a stratégiai gondolkodásmód, vagy a matematikai érzék, amire ma már bárhol szükség lehet, akár a munkahelyen is.
"Ráadásul számos olyan helyzet van, amikor a szimuláció nagyon fontos, sőt életmentő lehet. Gondoljunk csak például a pilóták kiképzésére, ma már elképzelhetetlen lenne a szimulátorok nélkül" - érvelt Dr. Müller-Lietzkow. A kutató úgy véli, a "hálózatos gondolkozást" a játékok segítségével bárki megtanulhatja és emellett javul a reagálóképesség és csökken a reakcióidő is. A jénai Friedrich Schiller Egyetem munkatársa szerint egyáltalán nem bizonyított az az állítás, miszerint a számítógépes vagy a konzolos játékok erőszakossá teszik az embereket. Eddig körülbelül 6000 tanulmányt készítettek világszerte ebben a kérdésben és ezek többsége egyértelműen kimutatta: semmilyen összefüggés nincs a valós életbeli erőszakos viselkedés és a véres virtuális élet között.
Korábban például felmerült, hogy az a fiatal, aki egy erfurti gimnáziumban 16 embert ölt meg, szintén PC-s játékokkal játszott. Azonban a vizsgálatokból kiderült, hogy nincs összefüggés a két dolog között, ő ugyanis eleve agresszív volt. Ráadásul, ha ez igaz lenne, akkor a világszerte aktív játékosok számát figyelembe véve naponta több hasonló ámokfutásról hallanánk.
"Az erőszakos programok jelentőségét eltúlozzák és jócskán túlbecsülik. Évente közel 3000 új játék jelenik meg PC-re és konzolra, azonban ezek közül csak 5-10 százalék mondható véresnek. A többi témája a sport, a stratégia és egyre több a szimulátor is" - mondta végül a szakember.