Móricz Krisztián
Tavasszal jön a Pro Libertate
Az 1848-as szabadságharcot feldolgozó magyar fejlesztésű stratégiai játék fejlesztői nemrégiben nevet váltottak, így Hydrogamesből Huszár Games lett a nevük. A hír azonban nem erről, hanem a csapat készülő új játékáról szól.
A Pro Libertate című játékban két hadszíntéren bizonyíthatjuk rátermettségünket: Észak-Amerika keleti partján az amerikai függetlenségi háborúban, illetve a Kárpát-medencében a Rákóczi-szabadságharc során. Ehhez helyszínként két, óriási méretű hatszögekre osztott játéktér szolgál, több mint 3000 mezővel. Az elődhöz hasonlóan itt is egy körökre osztott stratégiai játékról van szó, ahol azonban a gazdálkodás is jelentős szerepet kap.
Hat féle erőforrással kell sáfárkodnia a leendő játékosoknak: újoncok, lovak, fegyverek, ágyúk, pénz és ellátmány. A realitást növelendő 400 valóságban is létezett történelmi személyiséget vittek a játékba a fejlesztők, akiket háromféle rangban ismerhetünk majd meg.
A felsoroltakon kívül az alábbi jellemzőkkel rendelkezik még a játék:
16 speciális képesség,
16 egységtípus, többek között: sorgyalogos, huszár, hajdú, indián és dragonyos,
3D-ben renderelt egységek és térképek,
8 hadjárat, mindkét hadszíntéren 4-4,
három multiplayer lehetőség: egy gépen, hálózati játék (interneten is) vagy emailes játék,
három nehézségi fokozat,
hétféle felállás a stratégiai térképen: védekezés, támadás, pihenés, ostrom, visszavonulás, menekülés és kiképzés,
négyféle formáció a csatatéren: portya, oszlop, vonal és menekülés,
haladó, normál vagy egyszerűsített szabályrendszer,
rengeteg véletlen esemény, köztük: kalóztámadás, járványok, árulás, tűzkár és még sok más,
kifosztható városok.
A valóságos megjelenítéshez hozzátartozik, hogy egységeink nem az utolsó emberig fognak harcolni: ahogyan a valóságban, így itt is ha egy csapat hátrányba kerül és érzi, hogy veszített akkor visszavonulva feladja a küzdelmet. A további részletekért érdemes ellátogatni a fejlesztők vagy a játék hivatalos oldalára. Megjelenés 2006 első negyedévében várható.
A Pro Libertate című játékban két hadszíntéren bizonyíthatjuk rátermettségünket: Észak-Amerika keleti partján az amerikai függetlenségi háborúban, illetve a Kárpát-medencében a Rákóczi-szabadságharc során. Ehhez helyszínként két, óriási méretű hatszögekre osztott játéktér szolgál, több mint 3000 mezővel. Az elődhöz hasonlóan itt is egy körökre osztott stratégiai játékról van szó, ahol azonban a gazdálkodás is jelentős szerepet kap.
Hat féle erőforrással kell sáfárkodnia a leendő játékosoknak: újoncok, lovak, fegyverek, ágyúk, pénz és ellátmány. A realitást növelendő 400 valóságban is létezett történelmi személyiséget vittek a játékba a fejlesztők, akiket háromféle rangban ismerhetünk majd meg.
A felsoroltakon kívül az alábbi jellemzőkkel rendelkezik még a játék:
A valóságos megjelenítéshez hozzátartozik, hogy egységeink nem az utolsó emberig fognak harcolni: ahogyan a valóságban, így itt is ha egy csapat hátrányba kerül és érzi, hogy veszített akkor visszavonulva feladja a küzdelmet. A további részletekért érdemes ellátogatni a fejlesztők vagy a játék hivatalos oldalára. Megjelenés 2006 első negyedévében várható.