Móricz Krisztián

Tavasszal jön a Pro Libertate

Az 1848-as szabadságharcot feldolgozó magyar fejlesztésű stratégiai játék fejlesztői nemrégiben nevet váltottak, így Hydrogamesből Huszár Games lett a nevük. A hír azonban nem erről, hanem a csapat készülő új játékáról szól.

A Pro Libertate című játékban két hadszíntéren bizonyíthatjuk rátermettségünket: Észak-Amerika keleti partján az amerikai függetlenségi háborúban, illetve a Kárpát-medencében a Rákóczi-szabadságharc során. Ehhez helyszínként két, óriási méretű hatszögekre osztott játéktér szolgál, több mint 3000 mezővel. Az elődhöz hasonlóan itt is egy körökre osztott stratégiai játékról van szó, ahol azonban a gazdálkodás is jelentős szerepet kap.

Klikk ide! Klikk ide!

Hat féle erőforrással kell sáfárkodnia a leendő játékosoknak: újoncok, lovak, fegyverek, ágyúk, pénz és ellátmány. A realitást növelendő 400 valóságban is létezett történelmi személyiséget vittek a játékba a fejlesztők, akiket háromféle rangban ismerhetünk majd meg.

A felsoroltakon kívül az alábbi jellemzőkkel rendelkezik még a játék:
  • 16 speciális képesség,
  • 16 egységtípus, többek között: sorgyalogos, huszár, hajdú, indián és dragonyos,
  • 3D-ben renderelt egységek és térképek,
  • 8 hadjárat, mindkét hadszíntéren 4-4,
  • három multiplayer lehetőség: egy gépen, hálózati játék (interneten is) vagy emailes játék,
  • három nehézségi fokozat,
  • hétféle felállás a stratégiai térképen: védekezés, támadás, pihenés, ostrom, visszavonulás, menekülés és kiképzés,
  • négyféle formáció a csatatéren: portya, oszlop, vonal és menekülés,
  • haladó, normál vagy egyszerűsített szabályrendszer,
  • rengeteg véletlen esemény, köztük: kalóztámadás, járványok, árulás, tűzkár és még sok más,
  • kifosztható városok.

    Klikk ide! Klikk ide!

    A valóságos megjelenítéshez hozzátartozik, hogy egységeink nem az utolsó emberig fognak harcolni: ahogyan a valóságban, így itt is ha egy csapat hátrányba kerül és érzi, hogy veszített akkor visszavonulva feladja a küzdelmet. A további részletekért érdemes ellátogatni a fejlesztők vagy a játék hivatalos oldalára. Megjelenés 2006 első negyedévében várható.
  • Hozzászólások

    A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
    Bejelentkezéshez klikk ide
    (Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
    • Bohun #37
      Panzer General
    • Fec papa #36
      ja és még valami ha akar valaki jobbat késziteni 9,8 millió Ft-ből áljanak össze hárman kiváncsi lennék mi lenne belőle
    • Fec papa #35
      Én játszottam az 1848-al is és ezzel is fogok már alig várom mikor lehet letölteni! ja és a grafika nem minden és ezután is várni fogom a huszár games játékait akármilyen grafikájuk lesz.
    • [email protected] #34
      igen ésszerű, hogy bónuszt kap, mert:
      - A hó mindenkinek hátrány, mindkét félnek, de a barbárok jobban tűrik, mert az ő területükön ez megszokottabb időjárás és sokkal jobban alkalmazkodnak a rideg körülményekhez.
      A Római katonák kevés %-a találkozott hóval szerintem annakidején, Egyiptom,Izrael, Görög.o, Spanyol, Észak-Afrikai gyarmatok-----> ezeken a helyeken kevésbé volt hó...
      Miután elkezdtek hódítani a germán vidéken és kárpát-medence fele, már inkább.
      Ezért jogosnak tartom azoknak a csapatoknak az "favorizálását"(+bónusz pont), akik hazai terepen vannak és jobban is alkalmazkodnak a zordabb időjáráshoz.

      Szerintem ésszerű voltam.

      Amúgy a RTW-ben még van fogyó-töltény is pl. íjjászoknál, nem a végtelenségig lőnek nyilat, utána marad a kiskés.
      Morál nagyon jó van benne szimulálva, ahogy kell. Az igazi nehézgyalogosokat/Cohors urbánus, Cohors XY/ marha nehéz megnyekkenteni morálba, igazi harcosok. Max lovakkal. És ha 2 közel egyforma létszámú/kaliberű egység csatázik, akkor oldaltámadással meg lehet őket fingatni, moráljuk 0 lesz, menekülnek és csak kaszabolni kell őket!

      Továbbá ha sokáig futtatod az egységet a csatán,kifárad--->csökken a morál!

      Emellett még rengeteg más változókat is figyel a játék, aki nem hiszi, próbálja ki, ugyis előtte ragad majd ;-))....
    • senoy #33
      Szerintem meg nem kell fikazni oket.
      Legalabb csinaljak.Es ha jol tudom akkor delphiben=> ne varjatok DX9.0c -t,vagy OpenGL 2.0 -t.Kezdo csapat,es en momentam le is fogom tolteni a jatekot.Az elozot is leszedtem.Nem mondom,hogy nem lehetne rajta javitani,de akkor is megvan,es jaccok is vele.
      Szoval hajra!
    • Goth #32
      Szerinted az valósághű hogy barbárok hóban bónuszt kapnak? Inkább minden egység minuszt kap, a lényeg az, hogy mekkora minuszt. Kétlem hogy fél méter hó és -10 fok bámilyen sereget fel tudna tüzelni.
    • Goth #31
      Az egységek nagyon emlékeztetnek engem a Cossacksra.
      Egyébként nekem nem jönnek be a magyar fejlesztésű játékok. Tudom megtesznek minden tőlük telhetőt, de valahogy mégse... eddig magyarok nem tudtak igazán jó stratégiát alkotni. Na talán kivétel a Swine. az 1848 is olyan volt, hogy.. na jó nem kommentálom, örölük hogy vannak magyar fejlesztőink =) Ha már körökre osztott, akkor maradok a Disciples 2-nél.
      Függetlenségi háború meg felesleges, úgyis csak magyarok játszanak majd vele :/ És azt hiszem nem én vagyok az egyetlen akinek már a [email protected] kivan amerikával =)
      Nah mindegy, ezt a játkot sem nekem csinálják. Szerintem átláthatatlan és unalmas, de lehet hogy csak én vagyok hozzá gyenge.
    • katarzis #30
      ja és mégvalami alapjátéknak rengeteg hibája van ,deha felteszel mod-okat (rome total realism,europa barbarorum)stb rengeteg lehetöséget belerak és stratégiai elemet.
    • katarzis #29
      elsö:nem kritizáltam söt magam is játszottam a 1848-al.viszont irnom kell a vádjaira:elsö ellátmány:valoban nincs benne,de fentartás az van provincián van stratégia harc is fejlödött tetszik az amikor egy olyan ember fikázza aki nemis látta a rome total war-t,le merném fogadni ,hogy életedben besem töltötted,vagy nem elég figyelmesen,mert tudnád hogy a hadseregeknek van fentartási költsége gazdaság,morál a csatákban,ebben is élen járt anno a tw sorozat,diplomácia rengeteget fejlödött,a gép nem mindenre mond nemet,meg a rengeteg aproság járványok katasztrofák stb stb.szoval nem ugy kéne vádaskodni ,hogy életedben besem töltötted az adott játékot.jaés jut eszembe az 1848-ban sokkal kevesebb a stratégiai elem a stratégiai térképen mint akár a rome total warban ,de ettöl még egyáltalán nemrossz játék.
    • BlackVoid #28
      Az 1848-at tobb mint 150000 ember toltotte le! Sajnos a neten a powergamerek a leghangosabbak. Ez az a csoport aki szinte csak a grafikaval van elfoglalva. Szerencsere nem csak beloluk all a magyar jatekostarsadalom. Jartam a StormRegion-nel, oriasi irodajuk van a belvarosban, tobb mint 50 (vagy inkabb 150?) alkalmazottal dolgoznak. Naluk egy jatek tobb mint 100 millio forintbol keszul. A Pro Libertate-n 4 ember dolgozik foallasban. Esetleg nem lenne baj ha ezeket a dolgokat figyelembe venne az aki kritizal. En megertem hogy azoknak akiknek csak a grafika szamit nem tetszik a Pro Libertate vagy az 1848. De akkor kar idejonni fikazni.

      TW sorozat:
      Nincs benne ellatmany es moral rendszer es ez tonkreteszi a realitast. Barmekkora hadsereg fenntartasa sem kerul semmibe ami szinten nem realis.
      Provincialis terkep = 0 strategia. A taktikai csatak tenyleg jok - viszont ez a resz szinte semmit nem fejlodott a Shogun ota.
      Diplomacia: konnyu volt megirni, lekodoltak hogy a gep mindenre mondjon nemet - 0 ertelme van.