Alex
Új történelmi stratégiai játék - 1848
A HydroGame független magyar fejlesztőcsapat 2004 januárja óta dolgozik az 1848 című körökre osztott történelmi stratégiai játékon, mely várhatóan még az idén a boltokba kerül.
A játék a korabeli Magyarország térképén játszódik, a játékos ezen irányíthatja a hadseregeket. A hatalmas (4000x2600 pixel), korabeli térképek alapján készült terep több mint 2000 különböző domborzattal rendelkező hatszögre van felosztva. Ezek a területek lehetnek sík, dombos, mocsaras vidékek illetve hegységek. A legmagasabb hegyeket és a tavakat tartalmazó területek a hadseregek számára járhatatlanok. Fontos szerepet kap még az utak és a vasutak elhelyezkedése, mert ezeken gyorsabban haladhatnak a hadseregek. Az egységek mozgását folyók akadályozhatják, e vízi akadályokon legkönnyebben a hidakon juthatunk át.
A játékban 3 nemzet színeiben 14 féle egység van. A nagyvárosokban csak a magyar félnek van lehetősége új katonák toborzására, Az osztrák fél új egységeket nem állíthat fel, de - a történelmi helyzetnek megfelelően- időről időre erősítést kap. Az orosz beavatkozás választható, ennek esetén a magyar félnek sokkal nehezebb a dolga, hiszen két nagy hadsereget kell egyszerre legyőznie.
A seregek alapegysége az ezred és az üteg, minden hadsereg ezekből épül fel. Egy ezred maximum 2000 lovast vagy 4000 gyalogost foglalhat magában, az ütegek létszáma 8 ágyú lehet. Az ezredek és ütegek különböző tulajdonságokkal rendelkeznek: létszám, tapasztalat, fáradtság, morál, ellátmány. Ezek a tulajdonságok dinamikusan változnak a helyzetnek megfelelően. Ellátmányt a városok biztosítanak, és az ezektől a központoktól elvágott hadseregek nehéz helyzetbe kerülnek.
Az egyes hadseregek élére a játékos nevezheti ki a tábornokokat. A vezetők a csatákban hatással vannak a vezetett hadtestre. E mellett a játékos a csatában alkalmazott taktikát is beállíthatja, amely lehet vakmerő, kiegyensúlyozott vagy óvatos, illetve irányulhat az ütközet elkerülésére. A taktika mellett az egységek más parancsokat is kaphatnak, pl.: erőd lövetése, erőd rohamozása, feloszlatás, védősáncok kiépítése.
A csaták során a szembenálló hadak realisztikus mértékű veszteségeket szenvednek és vereség esetén nem megsemmisülnek, hanem csak visszavonulnak. A csata végeredményétől függően változik az ezredek morál, tapasztalat és ellátmány szintje is. A nyílt csata mellett lehetőség van az erődök ostromára és bevételére is, melyek három féle méretben vannak (Buda, Eszék, Komárom, stb.). A játék a számítógép ellen játszható (a magyar vagy az osztrák-orosz féllel), vagy két játékos játszhatja egymás ellen az interneten illetve helyi hálózaton.
A fejlesztőcsapat közlése szerint a hardverkövetelmény alacsony lesz, a játék mindössze 500 MHz-es processzort és 256 MB memóriát igényel. A termék várhatóan még az idén boltokba kerül, ára 4000 Ft körül lesz.
A játék a korabeli Magyarország térképén játszódik, a játékos ezen irányíthatja a hadseregeket. A hatalmas (4000x2600 pixel), korabeli térképek alapján készült terep több mint 2000 különböző domborzattal rendelkező hatszögre van felosztva. Ezek a területek lehetnek sík, dombos, mocsaras vidékek illetve hegységek. A legmagasabb hegyeket és a tavakat tartalmazó területek a hadseregek számára járhatatlanok. Fontos szerepet kap még az utak és a vasutak elhelyezkedése, mert ezeken gyorsabban haladhatnak a hadseregek. Az egységek mozgását folyók akadályozhatják, e vízi akadályokon legkönnyebben a hidakon juthatunk át.
A játékban 3 nemzet színeiben 14 féle egység van. A nagyvárosokban csak a magyar félnek van lehetősége új katonák toborzására, Az osztrák fél új egységeket nem állíthat fel, de - a történelmi helyzetnek megfelelően- időről időre erősítést kap. Az orosz beavatkozás választható, ennek esetén a magyar félnek sokkal nehezebb a dolga, hiszen két nagy hadsereget kell egyszerre legyőznie.
A seregek alapegysége az ezred és az üteg, minden hadsereg ezekből épül fel. Egy ezred maximum 2000 lovast vagy 4000 gyalogost foglalhat magában, az ütegek létszáma 8 ágyú lehet. Az ezredek és ütegek különböző tulajdonságokkal rendelkeznek: létszám, tapasztalat, fáradtság, morál, ellátmány. Ezek a tulajdonságok dinamikusan változnak a helyzetnek megfelelően. Ellátmányt a városok biztosítanak, és az ezektől a központoktól elvágott hadseregek nehéz helyzetbe kerülnek.
Az egyes hadseregek élére a játékos nevezheti ki a tábornokokat. A vezetők a csatákban hatással vannak a vezetett hadtestre. E mellett a játékos a csatában alkalmazott taktikát is beállíthatja, amely lehet vakmerő, kiegyensúlyozott vagy óvatos, illetve irányulhat az ütközet elkerülésére. A taktika mellett az egységek más parancsokat is kaphatnak, pl.: erőd lövetése, erőd rohamozása, feloszlatás, védősáncok kiépítése.
A csaták során a szembenálló hadak realisztikus mértékű veszteségeket szenvednek és vereség esetén nem megsemmisülnek, hanem csak visszavonulnak. A csata végeredményétől függően változik az ezredek morál, tapasztalat és ellátmány szintje is. A nyílt csata mellett lehetőség van az erődök ostromára és bevételére is, melyek három féle méretben vannak (Buda, Eszék, Komárom, stb.). A játék a számítógép ellen játszható (a magyar vagy az osztrák-orosz féllel), vagy két játékos játszhatja egymás ellen az interneten illetve helyi hálózaton.
A fejlesztőcsapat közlése szerint a hardverkövetelmény alacsony lesz, a játék mindössze 500 MHz-es processzort és 256 MB memóriát igényel. A termék várhatóan még az idén boltokba kerül, ára 4000 Ft körül lesz.