Berta Sándor
Hazafias játékot fejlesztenek Kínában
Úgy tűnik, a kínai Nagy Fal építése után több ezer évvel is tartósan gátolja a nyugati kultúra terjedését, az informatika terén is.
A kínai kormány új módon, hazafias érzelmű játékok piacra dobásával próbálja megakadályozni a káros hatásúnak tartott amerikai, japán és nyugat-európai számítógépes játékok elterjedését. A pekingi vezetők már meg is bíztak egy kínai szoftverfejlesztő céget az új szoftverek megalkotásával. Bár nem sok információ szivárgott ki a termékekről, azt már biztosan lehet tudni, hogy az egyik új program főhőse a Kínában példaképnek és nemzeti hősnek számító Lei Feng lesz.
A fiatalember még évtizedekkel ezelőtt a kommunisták oldalán harcolt, és alig 22 évesen, autóbalesetben hunyt el. A kínai államnak mindez kapóra jött és felépített egy mítoszt Lei Fengről, a minden személyes igényét a rendszernek alárendelő fiatal katonáról. Nem csodálkozhatunk tehát azon, hogy a kínai kormány úgy találta, Leinél alkalmasabb főszereplője ha akarnák, sem lehetne a jövő egyik hazafias érzelmű kínai videójátékának.
A pekingi vezetők sebtében meg is bízták a Shanda Interactive Entertainment játékfejlesztő céget, hogy Lei Feng, mint főszereplő köré alkossanak meg egy programot és dolgozzanak ki egy megfelelően hazafias töltésű háttértörténetet. Egy másik játék főhőse egy szintén nagy kínai példakép, Zheng He admirális lesz, aki a fennmaradt dokumentumok szerint egy 600 évvel ezelőtt szervezett expedícióin még Amerika partjaihoz is eljutott. "A játékok fejlesztésére a kínai propaganda minisztérium adott megbízást. A célunk, hogy megmutassuk a fiatal kínaiaknak, országunknak is vannak hősei, akikre példaképként tekinthetnek" - nyilatkozta Tang Jun, a Shanda Interactive Entertainment vezetője.
Az ötlet meglehetősen érdekesnek mondható és bizonyára a játékok is nagyon sikeresek lesznek - ha másképp nem, úgy mint a hazánkban készült történelmi filmek (pl. Honfoglalás), melyekre komplett osztályokat cipeltek el, vagy mint az 1848. Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc eseményeit feldolgozó stratégia népszerűségében nem kis szerepe volt, hogy letöltését az Oktatási Minisztérium 9,8 millió forint befektetésével teljesen ingyenessé tette. Persze ha az ember nem a politikai üzenetet nézi, még dicséretesnek is nevezhetők ezek a kezdeményezések, hiszen így a mai fiatalok könnyebben megtanulhatják történelmüket, illetve az egyes fontos személyek életét.
A kínai kormány új módon, hazafias érzelmű játékok piacra dobásával próbálja megakadályozni a káros hatásúnak tartott amerikai, japán és nyugat-európai számítógépes játékok elterjedését. A pekingi vezetők már meg is bíztak egy kínai szoftverfejlesztő céget az új szoftverek megalkotásával. Bár nem sok információ szivárgott ki a termékekről, azt már biztosan lehet tudni, hogy az egyik új program főhőse a Kínában példaképnek és nemzeti hősnek számító Lei Feng lesz.
A fiatalember még évtizedekkel ezelőtt a kommunisták oldalán harcolt, és alig 22 évesen, autóbalesetben hunyt el. A kínai államnak mindez kapóra jött és felépített egy mítoszt Lei Fengről, a minden személyes igényét a rendszernek alárendelő fiatal katonáról. Nem csodálkozhatunk tehát azon, hogy a kínai kormány úgy találta, Leinél alkalmasabb főszereplője ha akarnák, sem lehetne a jövő egyik hazafias érzelmű kínai videójátékának.
A pekingi vezetők sebtében meg is bízták a Shanda Interactive Entertainment játékfejlesztő céget, hogy Lei Feng, mint főszereplő köré alkossanak meg egy programot és dolgozzanak ki egy megfelelően hazafias töltésű háttértörténetet. Egy másik játék főhőse egy szintén nagy kínai példakép, Zheng He admirális lesz, aki a fennmaradt dokumentumok szerint egy 600 évvel ezelőtt szervezett expedícióin még Amerika partjaihoz is eljutott. "A játékok fejlesztésére a kínai propaganda minisztérium adott megbízást. A célunk, hogy megmutassuk a fiatal kínaiaknak, országunknak is vannak hősei, akikre példaképként tekinthetnek" - nyilatkozta Tang Jun, a Shanda Interactive Entertainment vezetője.
Az ötlet meglehetősen érdekesnek mondható és bizonyára a játékok is nagyon sikeresek lesznek - ha másképp nem, úgy mint a hazánkban készült történelmi filmek (pl. Honfoglalás), melyekre komplett osztályokat cipeltek el, vagy mint az 1848. Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc eseményeit feldolgozó stratégia népszerűségében nem kis szerepe volt, hogy letöltését az Oktatási Minisztérium 9,8 millió forint befektetésével teljesen ingyenessé tette. Persze ha az ember nem a politikai üzenetet nézi, még dicséretesnek is nevezhetők ezek a kezdeményezések, hiszen így a mai fiatalok könnyebben megtanulhatják történelmüket, illetve az egyes fontos személyek életét.