ZAX
Unreal Engine fejlesztések, képek
Az Epic közzétett egy listát az Unreal Engine fejlesztéseiről, és ezek alátámasztására néhány képet az X-box-ra majd az új motorral megjelenő Unreal-ről. Az alábbi felsorolás korántsem teljes, ez a készítők által a 10 legfontosabbnak tartott újdonság:
1. Hardware brush - ez egy olyan technológia, ami a hardveres T&L-t kihasználva a korábbinál 150-200szor több poligon megjelenítését teszi lehetővé.
2. Továbbfejlesztett Large Scale Terrain Support - a környezetkezelés tekintetében nagy a fejlődés, ennek jegyében új eszközök kerültek az editorba, köztük például olyanokkal, amelyek segítségével a környezet egy kijelölt részének a szintjét egyszerű egérmozgatással emelhetjük, vagy süllyeszthetjük.
3. Immár a 3D Studio Max-ban előre elkészített, ASE formátumú textúrázott alakokat is importálhatunk a szerkesztőbe.
4. Distance fog támogatás - sokkal jobban érzékelhetővé teszi mind kinti, mind zárt környezetben a távolságokat, főleg a nagyobb nyílt tereknél fokozza a látványt.
5. A motor már a 2048*2048-as méretű textúrákat is támogatja, ez - ha jól tudom - a legnagyobb, amit egy mai Nvidia kártya kezelni tud.
6. A textúrák megjelenítése észrevehetően jobb lett Windows és X-box alatt is, mivel a textúra-memória kezelését már a DX8 végzi.
7. A grafika fejlődésének egy másik eleme, hogy most már a fejlesztők és a felhasználók is futás közben állíthatják a világosságot, a gamma-szintet és a kontrasztot.
8. Új eszközök készültek az AI útkeresésére, ezen kívül több fejlesztés is érinti a gépi intelligenciát: létramászó képesség, igazi lebukás (crouching), fejlettebb AI-látás és -hallás, okosabb AI, hatékonyabb koordinációs képesség, az AI egyszerűen jobb, és könnyebben állítható, bővíthető, ami a licenszértékesítés szempontjából sem utolsó szempont.
9. Sok az újítás az editorban is: új textúraillesztő eszközök, fejlesztett 2D-s formázó, új poligon módok, stb. Ősz vége felé megjelent az Unreal Ed 2.0, az editor teljesen újraírt verziója, ami stabilabb, teljesebb, és sokkal könnyebben formálható a moduláris felépítése miatt. Ez az Epic és a licenszesei számára is nagy könnyebbség. A készítők számára nagy elismerés, hogy a 3D Realms máris jelezte, a Duke Nukem Forever-höz is egy olyan editort adnak majd, ami az Unreal Ed 2-n alapul.
10. A játék szereplő-osztályainak a hierarchiáját is újraszerkesztették, ez ismételten az állíthatóságot, a bővíthetőséget könnyíti.
Akinek ennyi nem elég, itt a teljes lista az újításokról.
1. Hardware brush - ez egy olyan technológia, ami a hardveres T&L-t kihasználva a korábbinál 150-200szor több poligon megjelenítését teszi lehetővé.
2. Továbbfejlesztett Large Scale Terrain Support - a környezetkezelés tekintetében nagy a fejlődés, ennek jegyében új eszközök kerültek az editorba, köztük például olyanokkal, amelyek segítségével a környezet egy kijelölt részének a szintjét egyszerű egérmozgatással emelhetjük, vagy süllyeszthetjük.
3. Immár a 3D Studio Max-ban előre elkészített, ASE formátumú textúrázott alakokat is importálhatunk a szerkesztőbe.
4. Distance fog támogatás - sokkal jobban érzékelhetővé teszi mind kinti, mind zárt környezetben a távolságokat, főleg a nagyobb nyílt tereknél fokozza a látványt.
5. A motor már a 2048*2048-as méretű textúrákat is támogatja, ez - ha jól tudom - a legnagyobb, amit egy mai Nvidia kártya kezelni tud.
6. A textúrák megjelenítése észrevehetően jobb lett Windows és X-box alatt is, mivel a textúra-memória kezelését már a DX8 végzi.
7. A grafika fejlődésének egy másik eleme, hogy most már a fejlesztők és a felhasználók is futás közben állíthatják a világosságot, a gamma-szintet és a kontrasztot.
8. Új eszközök készültek az AI útkeresésére, ezen kívül több fejlesztés is érinti a gépi intelligenciát: létramászó képesség, igazi lebukás (crouching), fejlettebb AI-látás és -hallás, okosabb AI, hatékonyabb koordinációs képesség, az AI egyszerűen jobb, és könnyebben állítható, bővíthető, ami a licenszértékesítés szempontjából sem utolsó szempont.
9. Sok az újítás az editorban is: új textúraillesztő eszközök, fejlesztett 2D-s formázó, új poligon módok, stb. Ősz vége felé megjelent az Unreal Ed 2.0, az editor teljesen újraírt verziója, ami stabilabb, teljesebb, és sokkal könnyebben formálható a moduláris felépítése miatt. Ez az Epic és a licenszesei számára is nagy könnyebbség. A készítők számára nagy elismerés, hogy a 3D Realms máris jelezte, a Duke Nukem Forever-höz is egy olyan editort adnak majd, ami az Unreal Ed 2-n alapul.
10. A játék szereplő-osztályainak a hierarchiáját is újraszerkesztették, ez ismételten az állíthatóságot, a bővíthetőséget könnyíti.
Akinek ennyi nem elég, itt a teljes lista az újításokról.