ZAX
Unreal II infók, képek
Az Unreal folytatása a hatalmas sikerre való tekintettel elkerülhetetlen volt. Az Epic sem állt le az engine fejlesztésével, az egyetlen meglepetést talán csak az okozta, hogy nem ők, hanem a Legend Entertainment gárdája készíti az Unreal II-t. Az ő nevükhöz fűződik a Wheel of Time, illetve az egyetlen hivatalos Unreal Mission Pack is.
A Legend Entertainment már korábban is próbált némi történetet csempészni az FPS-eibe, és ez a törekvés fontos szemponttá szilárdult az Unreal II esetében. Ez kellemes frissülést hozhat a műfajba, hiszen valljuk be, az id játékai és az Unreal első része is a sztorit szinte teljesen nélkülöző engine- és látványközpontú hentelőversenyként is aposztrofálható. Most, hogy kiegyeztünk abban, hogy a Legend az Unreal II-t másképp képzeli el, nézzünk is bele egy kicsit a játék történetébe:
A programban a térség Terran Colonial Authority Frontier Marshallját - a seriffhez hasonlatos, törvényt megtestesítő hivatalos személyt - alakítjuk. Atlantis nevű csillaghajónkkal, és három beosztottunkkal (ők lesznek a szemünk és a fülünk, a fontosabb információkat is tőlük tudhatjuk meg) próbáljuk fenntartani a rendet, ami az utóbbi időben szinte lehetetlen feladatnak tűnik.
A szektorunkon ugyanis eluralkodott a káosz és az erőszak, akárhova nézünk, az idegen lények, a katonaság és a zsoldosok ölik egymást. A küzdelem a térség hét bolygóján megtalálható ősi ereklyékért folyik, amelyeket a béke érdekében természetesen nekünk kell megkaparintanunk a szemben álló felek elől. A zsákmányra éhes ellenségeink csak a testünkön keresztül szerezhetik meg őket - amire ők készen is állnak...
Már ez a kis történetecske is sokkal több a kategóriában megszokottnál, ám a Legend további játékelemekkel is színesíti az Unreal II-t. Ilyen például, hogy beszélhetünk az NPC-kkel, de nem ám a hagyományos "kiválasztom a listából amit mondok, amíg a másik valami gyengus alibimozgással figyel rám" szisztémában működő, előre legyártott kérdezz-felelek fastruktúrájú formában történik majd mindez. A készítők újításként sokkal interaktívabbá akarják tenni ezeket a jeleneteket, ennek megfelelően, ha például sokáig nem válaszolunk, az NPC továbbáll; bevonhatunk harmadik személyt egy párbeszédbe; vagy közbevághatunk, amíg más beszél.
Az Unreal II elsősorban egyjátékos módra készül, 25 pályából áll, amelyek 13 küldetés helyszínéül szolgálnak majd. A környezet változatosságát ígérik a fiúk, így harcolhatunk esőerdőkben, a föld alatt, idegenek városában, úrhajókon, elhagyatott ipartelepeken, és egy vulkán gyomrában is. Nagyon úgy tűnik, hogy egy jó FPS-hez kötelező kellék néhány lávás pálya... Mintegy 15 fajta fegyver áll majd rendelkezésünkre a 24 féle ellenfél megregulázására. Ez utóbbiak között az első részből egyetlen ismerős faj, a skaarj nép tagjai tűnnek majd fel, a többi lény mind teljesen új lesz. Habár ezek eredetisége azért megkérdőjelezhető, jól fognak passzolni a saját környezetükhöz, az anyabolygójukhoz.
Visszatérve a fegyverekre, a lista persze még nincsen véglegesítve, egyelőre jóval több, mint 15 gyilkoló eszköz van a kalapban, a hagyományokhoz - és a trendhez - híven mindegyikük több tüzelési funkcióval is el van látva. Azért néhány valószínűsíthető befutót kiemelnék (a kirobbanthatatlan machine gunon, sniper riffle-ön és rocket launcheren kívül):
a grafikai lehetőségeknek köszönhetően a játéktörténelem eddigi leglátványosabb lángszórója
Leech gun - életerőszipolyozó lényeket lő az ellenfélre, akik a sebzésen kívül le is lassítják az áldozatukat
Takkra - támadásra és védőpajzs létrehozására egyaránt alkalmas a tölténye
Térjünk a lényegre, a sokat emlegetett grafikára, hiszen azért még mindig ez a fő szempont a hasonló shootereknél - az Unreal II által képviselt etalonkategóriára ez még inkább igaz. Röviden: szinte minden, ami új, soha nem látott, forradalmi megoldások. Az engine ma már mintegy tízszer annyi poligon kezelését teszi lehetővé, mint amire az első rész képes volt. Ennek megfelelően éppúgy számíthatunk hatalmas külső terekre, mint aprólékosan kidolgozott karaktermodellekre.
Amit a motor tud: csontvázanimációs mozgások, élethű tűz-, víz-, füst-, köd- és ruhaeffektusok, illetve az ígéretek szerint a valaha látott legszebb üvegtörés.
Mindez a technikában jártasabbak nyelvén: fejlettebb textúratömörítés, alpha-blending, poligononkénti ütközésvizsgálat, és még ki tudja, milyen nyalánkságok.
Mintegy mellékvágányként az Unreal II az Unreal Tournament szinte teljes értékű folytatásaként is felfogható, mivel az újak mellett az összes népszerű multiplayer mód (CTF, DM, TeamDM), betehető botok, és mintegy 20 pálya is helyet kap majd a játékban.
Az Unreal II a jövő év elejére várható, és már az eddigiek alapján is többnek tűnik, mint egy újabb, pusztán a külcsínre és a hentelésre koncentráló erőműdemonstrációnak.
A Legend Entertainment már korábban is próbált némi történetet csempészni az FPS-eibe, és ez a törekvés fontos szemponttá szilárdult az Unreal II esetében. Ez kellemes frissülést hozhat a műfajba, hiszen valljuk be, az id játékai és az Unreal első része is a sztorit szinte teljesen nélkülöző engine- és látványközpontú hentelőversenyként is aposztrofálható. Most, hogy kiegyeztünk abban, hogy a Legend az Unreal II-t másképp képzeli el, nézzünk is bele egy kicsit a játék történetébe:
A programban a térség Terran Colonial Authority Frontier Marshallját - a seriffhez hasonlatos, törvényt megtestesítő hivatalos személyt - alakítjuk. Atlantis nevű csillaghajónkkal, és három beosztottunkkal (ők lesznek a szemünk és a fülünk, a fontosabb információkat is tőlük tudhatjuk meg) próbáljuk fenntartani a rendet, ami az utóbbi időben szinte lehetetlen feladatnak tűnik.
A szektorunkon ugyanis eluralkodott a káosz és az erőszak, akárhova nézünk, az idegen lények, a katonaság és a zsoldosok ölik egymást. A küzdelem a térség hét bolygóján megtalálható ősi ereklyékért folyik, amelyeket a béke érdekében természetesen nekünk kell megkaparintanunk a szemben álló felek elől. A zsákmányra éhes ellenségeink csak a testünkön keresztül szerezhetik meg őket - amire ők készen is állnak...
Már ez a kis történetecske is sokkal több a kategóriában megszokottnál, ám a Legend további játékelemekkel is színesíti az Unreal II-t. Ilyen például, hogy beszélhetünk az NPC-kkel, de nem ám a hagyományos "kiválasztom a listából amit mondok, amíg a másik valami gyengus alibimozgással figyel rám" szisztémában működő, előre legyártott kérdezz-felelek fastruktúrájú formában történik majd mindez. A készítők újításként sokkal interaktívabbá akarják tenni ezeket a jeleneteket, ennek megfelelően, ha például sokáig nem válaszolunk, az NPC továbbáll; bevonhatunk harmadik személyt egy párbeszédbe; vagy közbevághatunk, amíg más beszél.
Az Unreal II elsősorban egyjátékos módra készül, 25 pályából áll, amelyek 13 küldetés helyszínéül szolgálnak majd. A környezet változatosságát ígérik a fiúk, így harcolhatunk esőerdőkben, a föld alatt, idegenek városában, úrhajókon, elhagyatott ipartelepeken, és egy vulkán gyomrában is. Nagyon úgy tűnik, hogy egy jó FPS-hez kötelező kellék néhány lávás pálya... Mintegy 15 fajta fegyver áll majd rendelkezésünkre a 24 féle ellenfél megregulázására. Ez utóbbiak között az első részből egyetlen ismerős faj, a skaarj nép tagjai tűnnek majd fel, a többi lény mind teljesen új lesz. Habár ezek eredetisége azért megkérdőjelezhető, jól fognak passzolni a saját környezetükhöz, az anyabolygójukhoz.
Visszatérve a fegyverekre, a lista persze még nincsen véglegesítve, egyelőre jóval több, mint 15 gyilkoló eszköz van a kalapban, a hagyományokhoz - és a trendhez - híven mindegyikük több tüzelési funkcióval is el van látva. Azért néhány valószínűsíthető befutót kiemelnék (a kirobbanthatatlan machine gunon, sniper riffle-ön és rocket launcheren kívül):
Térjünk a lényegre, a sokat emlegetett grafikára, hiszen azért még mindig ez a fő szempont a hasonló shootereknél - az Unreal II által képviselt etalonkategóriára ez még inkább igaz. Röviden: szinte minden, ami új, soha nem látott, forradalmi megoldások. Az engine ma már mintegy tízszer annyi poligon kezelését teszi lehetővé, mint amire az első rész képes volt. Ennek megfelelően éppúgy számíthatunk hatalmas külső terekre, mint aprólékosan kidolgozott karaktermodellekre.
Amit a motor tud: csontvázanimációs mozgások, élethű tűz-, víz-, füst-, köd- és ruhaeffektusok, illetve az ígéretek szerint a valaha látott legszebb üvegtörés.
Mindez a technikában jártasabbak nyelvén: fejlettebb textúratömörítés, alpha-blending, poligononkénti ütközésvizsgálat, és még ki tudja, milyen nyalánkságok.
Mintegy mellékvágányként az Unreal II az Unreal Tournament szinte teljes értékű folytatásaként is felfogható, mivel az újak mellett az összes népszerű multiplayer mód (CTF, DM, TeamDM), betehető botok, és mintegy 20 pálya is helyet kap majd a játékban.
Az Unreal II a jövő év elejére várható, és már az eddigiek alapján is többnek tűnik, mint egy újabb, pusztán a külcsínre és a hentelésre koncentráló erőműdemonstrációnak.