Demkó Zsolt
Axis & Allies demóteszt
Az Atari és a TimeGate Studios elkészítette a Axis & Allies: RTS című II. világháborús stratégiai játékának demóját. Mivel a megjelenés már novemberben várható, így a közel végleges játékba nézhettünk bele.
A demó bővelkedik tartalomban, nem fukarkodtak a készítői. Két gyakorló küldetést, egy teljes missziót és egy pályagenerátort tartalmaz. Az utóbbi segítségével készíthetünk pályákat, amiken a gép ellen vagy a hálózaton keresztül humanoid egyedekkel csatázhatunk.
A demóban két II. világháborús résztvevő közül választhatunk: Oroszország és Németország. Összesen 8 tábornok áll rendelkezésre akik közül kiválaszthatjuk a saját és az ellenfél vezetőjét. A betöltődés után már elénk is tárul a játéktér. A képeken nekem sokkal szebbnek látszódott minden, így első utam egyből a beállításokhoz vezetett. Mindent feltettem maximumra, majd visszahuppantam a tábornoki székembe. A grafika sajnos nem lett szebb, a C&C Generals "low" beállításaira emlékeztet. Szóval nem ronda, de én többet vártam. Aki játszott már stratégiai játékkal, az el fog boldogulni a játékkal, de előre szólok, hogy nem szokványos a kezelés.
Több újítást is belerakott a TimeGate Studios. Az épületeinket a főépületben gyárthatjuk, pontosabban azokat a kamionokat amikre fel vannak pakolva az építőelemek. A kamiont elvezetjük oda ahova fel szeretnénk húzni az épületet és már mehet is az építkezés. Az egységek "készítése" sem bonyolult, igaz itt nem egységeket, hanem osztagokat hozhatunk létre. Amelyik ikon még inaktív, arra ráhúzva az egeret megnézhetjük mit kell még építenünk vagy fejlesztenünk ahhoz, hogy választható legyen. A fejlesztés ebben a játékban nagy szerepet kap, ugyanis természetesen egy páncélos hadosztályt sokkal nehezebb legyalulni, mint pár puskás vitézt.
A játékmenet ígéretes. A csapatunknak parancsokat adhatunk milyen formációt vegyenek fel, és az egységeinknek morálja is van, ami kihatással van egy csata kimenetelére. Ha túl erős az ellenség, akkor van, hogy fejvesztve elkezdenek visszavonulni az egységeink. Ütközet közben - mint egy igazi háborúban - körülményes a mozgósítás, nagyon da kell figyelni milyen csapatot küldünk pl. felderítésre. Röviden összefoglalva: nagyon ígéretes a játékélmény, de a grafika kissé kopottas.
A teljes játékban mind az öt akkori nagyhatalom oldalán csatába állhatunk: Amerikai Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Oroszország, Németország és Japán. Az egységek történelemhűek lesznek, az amerikai oldalon bevethetjük a B-17-es bombázókat, az angoloknál a Churchill tankokat, az oroszoknál a T-34-eseket, a németeknél a híres Tigriseket, a japánokkal pedig kihasználhatjuk a Mitsubishi A6M0 vadászok, azaz a Zerók fordulékonyságban rejlő előnyeit. Összesen több mint 150 egység található majd a játékban. Katonák, tankok, repülőgépek, hadihajók...
A fejlesztők nem kötöttek kompromisszumot. Végig vezérelhetjük csapatainkat a II. világháború történésein, vagy akár újraírhatjuk a történelmet is. Ebben nagy segítségünkre lesz a "dinamikus hadjárat", amely aszerint alakítja a missziókat, ahogyan végződött a csata. A megjelenés november 5-re várható.
A demó letöltése
A demóban két II. világháborús résztvevő közül választhatunk: Oroszország és Németország. Összesen 8 tábornok áll rendelkezésre akik közül kiválaszthatjuk a saját és az ellenfél vezetőjét. A betöltődés után már elénk is tárul a játéktér. A képeken nekem sokkal szebbnek látszódott minden, így első utam egyből a beállításokhoz vezetett. Mindent feltettem maximumra, majd visszahuppantam a tábornoki székembe. A grafika sajnos nem lett szebb, a C&C Generals "low" beállításaira emlékeztet. Szóval nem ronda, de én többet vártam. Aki játszott már stratégiai játékkal, az el fog boldogulni a játékkal, de előre szólok, hogy nem szokványos a kezelés.
Több újítást is belerakott a TimeGate Studios. Az épületeinket a főépületben gyárthatjuk, pontosabban azokat a kamionokat amikre fel vannak pakolva az építőelemek. A kamiont elvezetjük oda ahova fel szeretnénk húzni az épületet és már mehet is az építkezés. Az egységek "készítése" sem bonyolult, igaz itt nem egységeket, hanem osztagokat hozhatunk létre. Amelyik ikon még inaktív, arra ráhúzva az egeret megnézhetjük mit kell még építenünk vagy fejlesztenünk ahhoz, hogy választható legyen. A fejlesztés ebben a játékban nagy szerepet kap, ugyanis természetesen egy páncélos hadosztályt sokkal nehezebb legyalulni, mint pár puskás vitézt.
A játékmenet ígéretes. A csapatunknak parancsokat adhatunk milyen formációt vegyenek fel, és az egységeinknek morálja is van, ami kihatással van egy csata kimenetelére. Ha túl erős az ellenség, akkor van, hogy fejvesztve elkezdenek visszavonulni az egységeink. Ütközet közben - mint egy igazi háborúban - körülményes a mozgósítás, nagyon da kell figyelni milyen csapatot küldünk pl. felderítésre. Röviden összefoglalva: nagyon ígéretes a játékélmény, de a grafika kissé kopottas.
A teljes játékban mind az öt akkori nagyhatalom oldalán csatába állhatunk: Amerikai Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Oroszország, Németország és Japán. Az egységek történelemhűek lesznek, az amerikai oldalon bevethetjük a B-17-es bombázókat, az angoloknál a Churchill tankokat, az oroszoknál a T-34-eseket, a németeknél a híres Tigriseket, a japánokkal pedig kihasználhatjuk a Mitsubishi A6M0 vadászok, azaz a Zerók fordulékonyságban rejlő előnyeit. Összesen több mint 150 egység található majd a játékban. Katonák, tankok, repülőgépek, hadihajók...
A fejlesztők nem kötöttek kompromisszumot. Végig vezérelhetjük csapatainkat a II. világháború történésein, vagy akár újraírhatjuk a történelmet is. Ebben nagy segítségünkre lesz a "dinamikus hadjárat", amely aszerint alakítja a missziókat, ahogyan végződött a csata. A megjelenés november 5-re várható.
A demó letöltése