JohnnyCage

Újra online kampányba kezd a BMW

A német autógyártó a korábbi sikerekre építve a közeljövőben újból online videókampányt indít luxusautóinak népszerűsítésére.

A BMWfilms.com bejelentése szerint az autógyártó három új epizódot készít "The Hire" című digitális reklámfilmjeiből. Az új részekben Clive Owen brit színész mutatja be a német gyártó luxusautóit veszélyes vezetési helyzetekben.

Az elemzők szerint a társaság tavalyi online reklámkampánya igen sikeres volt, az új sorozat azonban korántsem biztos, hogy hasonlóan eredményes lesz.

- A BMW célja nem az volt, hogy online terjesztett videófilmjeivel vásárlásra ösztönözze az embereket. A társaság márkanevét kívánta még elismertebbé tenni, illetve imázsán akart javítani - mondta Jarvis Mak, a Nielsen/NetRatings egyik vezető elemzője. - A BMW mindezt sikeresen csinálta, és jelentős tömegek figyelmét keltette fel. A kifejezetten internetes terjesztésre szánt filmek igen szórakoztatók voltak - tette hozzá, aki szerint a folytatás valószínűleg már nem lesz ilyen népszerű.

Az új 7-es széria

Mak úgy véli, a három új rész nem fog túlzottan nagy sikert aratni, mivel egyszer már készítettek hasonló videókat. A Nielsen/NetRatings piackutató cég szerint az első BMW videók még 2001 tavaszán óriási népszerűségnek örvendtek, a BMWfilms.com forgalma azóta azonban havi 100 ezer látogató alá csökkent.

A BMW egyébként nem az első társaság, amely online reklámjait némi szórakoztatással próbálja még hatásosabbá tenni. Többek között a Nike, Burger King, General Motoros, ESPN és Pepsico cégek is hasonló receptet követnek internetes marketingtevékenységük során.

A Nielsen/NetRatings szerint a BMW tavalyi kampánya azért is lehetett olyan sikeres, mert pont a célszegmenst érte el. A reklámvideókat elsősorban a broadband internethozzáféréssel rendelkezők töltötték le, akik nem szükségszerűen, de jellemzően a magasabb jövedelmi osztályba tartoznak.

A BMW, amely szerint a "The Hire" filmeket ezidáig több, mint 13 millióan töltötték le, hasonló sikerre számít a három új rész kapcsán is. - A The Hire egyedülálló példája volt a különféle médiák egymáshoz való közelítésének, illetve a határok áttörésének - mondta Jim McDowell, a BMW Észak-Amerikai marketing részlegének elnökhelyettese. - Amikor belevágtunk a projektbe, nem tudtuk milyen sikeres lesz, hiszen egy teljesen új területtel álltunk szemben - tette hozzá McDowell.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • silanor #9
    Ahogy a BMW oldalon is irjak, a nyul is a hatso labaival rugaszkodik el ill minden allat ami jol gyorsul :)
  • Walaki #7
    Van előnye a hátsó kerék hajtásnak is. Ez elsősorban a nagy gyorsulás elérése kapcsán érezhető. Amikor egy autó gyorsít, az eleje picit megemelkedik a segge pedig lenyomódik (ezt gondolom mindenki tapasztalta már) ilyenkor a hátsó kerekeken sokkal nagyobb nyomó erő ébred. Tehát nem pörög ki olyan könnyen a kerék, nagyobb gyorsulás érhető el. Az első kerék hajtású autóknál pont emiatt a hatás miatt igen előre teszik az autó súlypontját, így jut oda is kellő nyomóerő. Fékezésnél viszont, minden megfordul és a hátsó kerekeken alig lesz nyomó erő, míg az elsőn hatalmas nagy. Csökken a fékezés hatékonysága, nem egyformán kopnak a gumik. Hátsó kerék meghajtásnál ez a jelenség nincs.
    Ebben a tekintetben a hátsókerék hajtás sokkal jobb.
  • b #5
    rendkívül csinos autó. kár, hogy ez a maffia imidzs hozzáragadt. :(
  • Dante #4
    7es BMW-ből?:)
    valószínűtlen, bár szívesen megnéznék egyet:)
  • silanor #2
    BMW RULZ!
  • dewdew #1
    Miert van az, hogy egyre rondabb lampaju autokat gyartanak?