Ötvös Tibor
Konzolokon is király a Diablo III
A Diablo harmadik része közel egy éve jelent meg PC-re és ismét pazarul sikerült, ahogy azt anno kritikánkban meg is írtuk. A Blizzard, mint később kiderült ekkor már gőzerővel dolgozott a konzolos portokon, melyeket hivatalosan csak a Sony konferencián mutattak be.
Már akkor lehetett hallani negatív visszhangokat, mely szerint egy ilyen akció-RPG-t nagyon nehezen lehet portolni konzolra és különben is, a Blizzard nem rendelkezik ilyen jellegű tapasztalatokkal. Nos, utóbbi nem igaz, 14 éve a csapat készített konzolos alkotásokat, előbbire pedig a mostanában megjelent konzolos Diablo III ad kőkemény cáfolatot a kétkedőknek.
A PS3-as változatot vontuk kritika alá és mivel korábban már alaposan ki lett vesézve a PC-s változat, így most inkább arra koncentrálunk, miben különbözik a konzolos port. Az első és legfontosabb az irányítás. A Diablo-sorozat bevallottan egy egérre optimalizált széria, mely a point and click megoldást használja. Ez PS3-on nehezen, pontosabban szinte sehogyan nem megvalósítható, így a fejlesztők merész lépéssel a bal analóg karra helyezték át a karakter irányítását. A támadások becélzása pedig automatikusan történik, bár azért jó irányba kell állnunk.
A jobb karra pedig a gördülés lett ütemezve, ami meglepően jól működik. Legalábbis a közelharci egységeknél. Aki azonban szeret mágiákat szórni, nos az fog párszor anyázni még az elején. De kis gyakorlással mindenki boldogulni fog majd. Így igazából már nem egy kimondott akció-RPG a Diablo III, sokkal inkább egy hack'n'slash, de ez nagyon jól áll neki.
A második kimondott újdonság a teljesen átértelmezett LOOT rendszer. Mivel konzolokon kevesebben csatlakoznak a nethez, így nem volt értelme az online aukciósház kialakítása számukra, helyette újraértelmezték az egész Loot rendszert. Ez annyit jelent, hogy nem kapunk lépten-nyomon értéktelen eszközöket, melyeket aztán megpróbálunk eladni. Helyette ritkán akadunk cuccokra, de azok aztán mindent visznek. Ez kisebb irigységet is kiválthat, hiszen a játékban számos olyan Legendary cuccot is megkapunk, melyeket a PC-s tábor csak álmaiban tudhat a magáénak.
A végére maradt a harmadik újdonság, az offline játéklehetőség. PC-n ez sem volt elérhető és ugye nem is lesz, pedig igen jó móka. A 2000-es évek hangulatát hozta vissza az az érzés, amikor három haverral nyomtuk a programot 4 fős ko-opban, egy gépen. Ez nagyon hangulatos és nagyon reméljük, hogy a Blizzard meggondolja magát a számítógépes változattal kapcsolatban és ott is elérhető lesz.
A többi rész maradt olyan, amilyen volt. A grafika akadás-mentesen fut, a történet még mindig nem tökéletes, a hangok a helyükön vannak és aki elveszik a programban, az több 100 órát is eltölthet vele. Szóval megérte a várakozás, hiszen megszületett a PS3 egyik legjobb játéka (és valószínű X360-on is hasonló az eredmény). A rajongóknak kötelező beszerezni. Nincs más mondanivaló, irány vissza Sanctuary világába!
Már akkor lehetett hallani negatív visszhangokat, mely szerint egy ilyen akció-RPG-t nagyon nehezen lehet portolni konzolra és különben is, a Blizzard nem rendelkezik ilyen jellegű tapasztalatokkal. Nos, utóbbi nem igaz, 14 éve a csapat készített konzolos alkotásokat, előbbire pedig a mostanában megjelent konzolos Diablo III ad kőkemény cáfolatot a kétkedőknek.
A PS3-as változatot vontuk kritika alá és mivel korábban már alaposan ki lett vesézve a PC-s változat, így most inkább arra koncentrálunk, miben különbözik a konzolos port. Az első és legfontosabb az irányítás. A Diablo-sorozat bevallottan egy egérre optimalizált széria, mely a point and click megoldást használja. Ez PS3-on nehezen, pontosabban szinte sehogyan nem megvalósítható, így a fejlesztők merész lépéssel a bal analóg karra helyezték át a karakter irányítását. A támadások becélzása pedig automatikusan történik, bár azért jó irányba kell állnunk.
A jobb karra pedig a gördülés lett ütemezve, ami meglepően jól működik. Legalábbis a közelharci egységeknél. Aki azonban szeret mágiákat szórni, nos az fog párszor anyázni még az elején. De kis gyakorlással mindenki boldogulni fog majd. Így igazából már nem egy kimondott akció-RPG a Diablo III, sokkal inkább egy hack'n'slash, de ez nagyon jól áll neki.
A második kimondott újdonság a teljesen átértelmezett LOOT rendszer. Mivel konzolokon kevesebben csatlakoznak a nethez, így nem volt értelme az online aukciósház kialakítása számukra, helyette újraértelmezték az egész Loot rendszert. Ez annyit jelent, hogy nem kapunk lépten-nyomon értéktelen eszközöket, melyeket aztán megpróbálunk eladni. Helyette ritkán akadunk cuccokra, de azok aztán mindent visznek. Ez kisebb irigységet is kiválthat, hiszen a játékban számos olyan Legendary cuccot is megkapunk, melyeket a PC-s tábor csak álmaiban tudhat a magáénak.
A végére maradt a harmadik újdonság, az offline játéklehetőség. PC-n ez sem volt elérhető és ugye nem is lesz, pedig igen jó móka. A 2000-es évek hangulatát hozta vissza az az érzés, amikor három haverral nyomtuk a programot 4 fős ko-opban, egy gépen. Ez nagyon hangulatos és nagyon reméljük, hogy a Blizzard meggondolja magát a számítógépes változattal kapcsolatban és ott is elérhető lesz.
A többi rész maradt olyan, amilyen volt. A grafika akadás-mentesen fut, a történet még mindig nem tökéletes, a hangok a helyükön vannak és aki elveszik a programban, az több 100 órát is eltölthet vele. Szóval megérte a várakozás, hiszen megszületett a PS3 egyik legjobb játéka (és valószínű X360-on is hasonló az eredmény). A rajongóknak kötelező beszerezni. Nincs más mondanivaló, irány vissza Sanctuary világába!