Berta Sándor

A játékoknál háttérbe szorul a hardver­platformok szerepe

A konzolok fő ellenfelei már egyre kevésbé az asztali számítógépek, hanem az okostelefonok.

Phil Spencer, a Microsoft Xbox részlegének vezetője kijelentette, hogy a teljes konzolágazat kritikus időszak előtt áll. Az egyik oldalon ott van, hogy a konzolok még mindig rendkívül kedveltek a játékosok körében és összességében is nagyon népszerű platformok számítanak. Ugyanakkor a világ folyamatosan változik, fejlődik és előrelátható, hogy a különböző eszközök befolyása folyamatosan csökkenni fog vagy eltűnik. A kérdés csupán az, hogy ez a folyamat milyen gyorsan és mértékben megy majd végbe. A konzolok az elmúlt időszakban már eleve elveszítették a legtöbbet használt játékos platformok pozícióját. Így Spencer számára már nem az az igazi kérdés, ami sokáig napirenden volt, hogy valakinek a konzolt vagy az asztali számítógépet kell-e választania.

A leggyakrabban használt játékrendszerek immár az okostelefonok és a felhasználók már nem azok a háziasszonyok, akik a Candy Crush programmal játszanak, hanem azok a tinédzserek, akik a PlayerUnknown's Battlegrounds keretében a barátaik ellen veszik fel a küzdelmet. A gyors mobilinternet-elérések elterjedésével a fejlődő országokban és a harmadik világ államaiban az okostelefonok jelentősége tovább fog nőni, már csak amiatt is, mert ott a rögzített rendszerek, az asztali PC-k alig vannak jelen.

A menedzser szerint azonban ez csak a teljes történet egyik fele. A fejlesztés ugyanis sokkal inkább arról szól, hogy a játékok használata egyre inkább független lesz az elérhető hardverplatformoktól. Spencer a jelenséget a Netflixhez hasonlította és azt mondta, hogy szeretné, ha a játékok ugyanarra a szintre jutnának el, mint a sorozatok. A Microsoft ezért mindent megtesz majd, elsősorban a megfelelő online ajánlatok elérhetővé tételével.

A redmondi konszern Xbox részlegének vezetője leszögezte, hogy továbbra is hisz a konzolok jövőbeli létjogosultságában. Egyszerűen csak hibás az a kérdés, amely arról szól, hogy léteznek-e majd tíz év múlva is a mostani rendszerek. Hosszú távon inkább az lesz a döntő, hogy lesz-e még televízió. Attól fog ugyanis függeni, hogy megvalósítható lesz-e a klasszikus konzolhasználat vagy a készülékek teljesen más feladatokat kapnak majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • asgh #19
    A konzol legnagyobb előnye, hogy célgép, eleve játékra fejlesztették. Ezt semmilyen általános célú eszköz nem tudja überelni, legyen az PC vagy mobil.
    A PC olyan, mintha városi autó helyett teherautóval járnál bevásárolni. Megoldható, de nehézkes, kényelmetlen és a feladatra az ár / érték arány gyatra.
    A mobil meg olyan, mintha kismotorral: kikerülöd a dugókat, könnyebb vele parkolni de a teherhordó kapacitása limitált.
  • A1274815 #17
    Switchen lehet tolni a DOOM 1-2, 3, 2016 és jön a 64 és az Ethernal is.
  • Gabbbbbbbbbbbb #16
    Dehogy kettő, van egy csomó.

    Pc: Icewind Dale, Planescape Torment, Jade Empire, Oddword: Strangers Wrath, Oddworld: New and Tasty, Talos Principle, Myst, Riven, Broken Sword, Grim Fandago, Lost Horizon.

    Konzolos: Castlevania SotN, Final Fantasy 1-7+9, Chrono Trigger, Dragon Quest-ek, Journey.

    Ezek csak azok, amiket én is ismerek, szerintem Dunát lehet rekeszteni velük.
    Mobil exkluzív játékok között is vannak gyöngyszemek. pl. Ocmo, Goblin Sword, Grimvalor.
    Nincs Witcher3 mobilra (még), tény hogy Switch-re szívesebben portolnak AAA címeket, de így is annyi szuper játék van táblára, hogy sose lesz elég időm befejezni mindent, amivel játszani szeretnék.
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2020.06.14. 08:19:37
  • UUUU #15
    Felreertesz/ Hazaer az user, aki addig az utazas stb kozben jatszott a mobillal, majd hazaer beleteszi a mobil eszkozet a konzol dokkolojaba es folytatja, ahol abbahagyta, nagykepernyon a foteljabol. Raadasul van egy adott plusz hardverkornyezet, ami kisegito szerepet tolthet be. esetlegesen akar nagyobb felbontast, szebb grafikat eredmenyezhet, de akar kozos jatekot mas userrekkel mas platformok kozott.
    Utoljára szerkesztette: UUUU, 2020.06.13. 12:52:34
  • zola2000 #14
    Egészen pontosan ez a kettő van tabletre meg talán rollercoaster tycoon1 a 90es évekből, és jön még a Diablo immortal is :)

    Switchre meg diablo 3, witcher3, cities skylines kaliberű címeket lehet tolni kézben, meg néha TVn is.
  • Gabbbbbbbbbbbb #13
    Van számtalan szuper retro PC's játékport mobilra. Egy táblagépen már el lehet játszogatni Baldur's Gate, Kotor kaliberű játékokkal, butítás nincs.
  • Macropus Rufus #12
    Sztem a Battlefield 5 lesz az, de csak tippeltem. Nem ismerem a játékot, nem tudom, hogy van e ott 161 szint. De azért 161. szint bármilyen játékban szép eredmény.
  • duke #11
    Nem ismerem azt a jatekot, de ha egy sikoltozo japan kislany tanclepeseit kell pontosan lekovetni, akkor egy kicsit ciki. Bar a 161. palyat elerni, az meg igyis komoly teljesitmeny.
    Ilyesmi jatek ?

    Utoljára szerkesztette: duke, 2020.06.12. 14:51:44
  • Zombee #10
    A mobiljátékokkal nem is a grafikai butítás a fő probléma, főleg mert a csúcsmobilokban, meg a kimondottan gamer mobilokban elég komoly hardver van már. A baj az, hogy élményre, játékmenetre is butábbak a mobilos verziók.
  • zola2000 #8
    Az a baj a mobillal, hogy igazából jó dolog néha elszakadni a TVtől de a mobilos játékok nagy része valami egyszerű IZÉ és pár battle royale lövölde megy még jól valamiért és kb ennyi, a stream meg működik is meg nem is.

    Ezt a problémát viszonylag jól áthidalja egy megoldás Kyotóból, durva hogy nemhogy csökkenne de évente egyre növekszik az érdeklődés switchre:
    https://www.tweaktown.com/news/72771/gamers-bought-over-800-000-switch-consoles-in-april-2020/amp.html

    Mondjuk ezt a PS vita után nem hittem volna...