Berta Sándor
A játékoknál háttérbe szorul a hardverplatformok szerepe
A konzolok fő ellenfelei már egyre kevésbé az asztali számítógépek, hanem az okostelefonok.
Phil Spencer, a Microsoft Xbox részlegének vezetője kijelentette, hogy a teljes konzolágazat kritikus időszak előtt áll. Az egyik oldalon ott van, hogy a konzolok még mindig rendkívül kedveltek a játékosok körében és összességében is nagyon népszerű platformok számítanak. Ugyanakkor a világ folyamatosan változik, fejlődik és előrelátható, hogy a különböző eszközök befolyása folyamatosan csökkenni fog vagy eltűnik. A kérdés csupán az, hogy ez a folyamat milyen gyorsan és mértékben megy majd végbe. A konzolok az elmúlt időszakban már eleve elveszítették a legtöbbet használt játékos platformok pozícióját. Így Spencer számára már nem az az igazi kérdés, ami sokáig napirenden volt, hogy valakinek a konzolt vagy az asztali számítógépet kell-e választania.
A leggyakrabban használt játékrendszerek immár az okostelefonok és a felhasználók már nem azok a háziasszonyok, akik a Candy Crush programmal játszanak, hanem azok a tinédzserek, akik a PlayerUnknown's Battlegrounds keretében a barátaik ellen veszik fel a küzdelmet. A gyors mobilinternet-elérések elterjedésével a fejlődő országokban és a harmadik világ államaiban az okostelefonok jelentősége tovább fog nőni, már csak amiatt is, mert ott a rögzített rendszerek, az asztali PC-k alig vannak jelen.
A menedzser szerint azonban ez csak a teljes történet egyik fele. A fejlesztés ugyanis sokkal inkább arról szól, hogy a játékok használata egyre inkább független lesz az elérhető hardverplatformoktól. Spencer a jelenséget a Netflixhez hasonlította és azt mondta, hogy szeretné, ha a játékok ugyanarra a szintre jutnának el, mint a sorozatok. A Microsoft ezért mindent megtesz majd, elsősorban a megfelelő online ajánlatok elérhetővé tételével.
A redmondi konszern Xbox részlegének vezetője leszögezte, hogy továbbra is hisz a konzolok jövőbeli létjogosultságában. Egyszerűen csak hibás az a kérdés, amely arról szól, hogy léteznek-e majd tíz év múlva is a mostani rendszerek. Hosszú távon inkább az lesz a döntő, hogy lesz-e még televízió. Attól fog ugyanis függeni, hogy megvalósítható lesz-e a klasszikus konzolhasználat vagy a készülékek teljesen más feladatokat kapnak majd.
Phil Spencer, a Microsoft Xbox részlegének vezetője kijelentette, hogy a teljes konzolágazat kritikus időszak előtt áll. Az egyik oldalon ott van, hogy a konzolok még mindig rendkívül kedveltek a játékosok körében és összességében is nagyon népszerű platformok számítanak. Ugyanakkor a világ folyamatosan változik, fejlődik és előrelátható, hogy a különböző eszközök befolyása folyamatosan csökkenni fog vagy eltűnik. A kérdés csupán az, hogy ez a folyamat milyen gyorsan és mértékben megy majd végbe. A konzolok az elmúlt időszakban már eleve elveszítették a legtöbbet használt játékos platformok pozícióját. Így Spencer számára már nem az az igazi kérdés, ami sokáig napirenden volt, hogy valakinek a konzolt vagy az asztali számítógépet kell-e választania.
A leggyakrabban használt játékrendszerek immár az okostelefonok és a felhasználók már nem azok a háziasszonyok, akik a Candy Crush programmal játszanak, hanem azok a tinédzserek, akik a PlayerUnknown's Battlegrounds keretében a barátaik ellen veszik fel a küzdelmet. A gyors mobilinternet-elérések elterjedésével a fejlődő országokban és a harmadik világ államaiban az okostelefonok jelentősége tovább fog nőni, már csak amiatt is, mert ott a rögzített rendszerek, az asztali PC-k alig vannak jelen.
A menedzser szerint azonban ez csak a teljes történet egyik fele. A fejlesztés ugyanis sokkal inkább arról szól, hogy a játékok használata egyre inkább független lesz az elérhető hardverplatformoktól. Spencer a jelenséget a Netflixhez hasonlította és azt mondta, hogy szeretné, ha a játékok ugyanarra a szintre jutnának el, mint a sorozatok. A Microsoft ezért mindent megtesz majd, elsősorban a megfelelő online ajánlatok elérhetővé tételével.
A redmondi konszern Xbox részlegének vezetője leszögezte, hogy továbbra is hisz a konzolok jövőbeli létjogosultságában. Egyszerűen csak hibás az a kérdés, amely arról szól, hogy léteznek-e majd tíz év múlva is a mostani rendszerek. Hosszú távon inkább az lesz a döntő, hogy lesz-e még televízió. Attól fog ugyanis függeni, hogy megvalósítható lesz-e a klasszikus konzolhasználat vagy a készülékek teljesen más feladatokat kapnak majd.