Ötvös Tibor

Rogue Squadron Trilogy és Rogue Squadron: X-Wing vs Tie Fighter részletek

A Factor 5 újabb kettő, végül soha meg nem jelent Star Wars alkotásról rántotta le a leplet.

Egy cikksorozatban már foglalkoztunk a LucasArts hanyatlásával és akkor ott megpróbáltuk bemutatni az összes projekt fejlesztési körülményeit. De természetesen még mindig akadnak meglepetések és ma a Factor 5 is szolgált ilyennel. Mint kiderült, eredetileg további két, kimondottan a repkedős játékmenetre építő játék volt készülőben, melyek azonban nem jelenhettek meg.

Julian Eggebrecht, a Factor 5 egykori vezetője szerint a Rogue Squadron Trilogy eredetileg Xbox-ra készült, majd végül Wii-re portolták. A csomagban a Rogue Squadron, Rogue Squadron 2: Rogue Leader és Rogue Squadron 3: Rebel Strike címek voltak benne. A Wii-változat használta a Wii Wheel - Wii Balance Board kettőst és még a Wii Motion Plus-t is a fénykardos harcokhoz.

"Higgyék el, ha avalaki látta a Wii-változatot 60fps-en futni az jelezte is a számunkra, hogy technikailag ennél lenyűgözőbb alkotást még nem láttak a Nindento gépén" - árulta el Eggebrecht.

A másik projekt a Rogue Squadron: X-Wing vs Tie Fighter nevet kapta és egy kimondottan multira építő alkotásnak készült. A programban természetesen a két oldal, a Birodalom és a Lázadók között választhattunk és elméletileg az X360 egyik nyitócímének indult. Eggebrecht elmondása szerint a projekt 50 százalékos készültségi fázisban volt, mikor 2008-ban bekövetkezett pénzügyi gondok és a LucasArts vezetésének egyre rosszabb döntései miatt leállították a munkálatokat.

Miután a Factor 5 átment a Sony egyik belsős fejlesztőjének felajánlották a projektet a kiadónak, ám őket ez nem érdekelte. A Lair megjelenésével lejárt a Sony és a Factor 5 közötti exkluzív szerződés, így visszatértek a Rogue Squadron Trilogy munkálataihoz (ekkor váltottak át Wii-re), ám azóta az is leállt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zombee #9
    Ugye csak hülyéskedsz, hogy nem tudsz olvasni?
  • 0sm #7
    Nem a SW világában játszódik, de azért odabax... EVE online.
  • Zombee #6
    Rogue Squadron Trilogy-t PC-re is portolhatták volna. Az első rész nagyon jó játék a mai napig, utána egyik űrhajós SW játék (Battle for Naboo, Starfighter) sem volt olyan hangulatos, igaz, azok az előzménytrilógiához kapcsolódtak.
  • trefiboldi #5
    ...és akkor még ott volt a remek hangulatú Xwing Alliance is! :)
  • NEXUS6 #4
    A Sony meg jól bexopta a Lairt. De sajna ezzel a Phase5-nek is annyi lett. :(

    Egy űrlövöldével mégha nem is SW, akkor is jobban járt volna mindenki.
  • thrawnguru #3
    Én pont a Rogue Squadronnal voltam így... Pedig ha csinálnának mai graffal ilyet, biztos, hogy kapkodnák, mint a cukorkát. :)
  • Szefmester #2
    Nem értem miért nem alkotnak egy SW világban játszódó MMO jellegű űrszimulátort. Mekkora lenne már csapat vs csapat meccseket lenyomni, és klánok kezdetben csak kis szakaszok, később akár már cirkálók, és akár (birodalmiaknál) csillagrombolókból rajzanak ki csata előtt, és lenne pár játékos aki a rombolók ütegeit kezelnék. Félelmetes hangulata lenne ahogy tucatnyi játékos zúdít tüzet az ellenséges cirkálóra, és próbálja lekapni a vadászokat.
  • dartois83 #1
    20 éve a Tie Fighter volt életem első igazán meghatározó PC-s játékélménye. Sajnálom, hogy a mai hardverekre nem fejlesztenek ugyanilyen, Star Wars-os űrszimulátorokat.