Ötvös Tibor
Star Wars: A Birodalom végnapjai - Második rész
A LucasArts számtalan klasszikus és kultikus alkotással bírt, ám 2004-től olyan változások kezdődtek meg a cégen belül, mely végül az egész Birodalom eladásához és a játékfejlesztői ág bezárásához vezetett. Mi most egy négy részes sorozatban vesszük át, mi is történt a 10 év alatt.
Két napja ott hagytuk abba, hogy a Star Wars: Battlefront II sikere után a Jim Ward vezette LucasArts elképesztő követelményeket támasztott a fejlesztők irányába és ezt a Day 1 Studios is keményen megtapasztalta. 2006-ban a két cég összeállt, hogy közösen készítsenek el egy sci-fi FPS-t. Ez volt a Fracture, melyet hivatalosan 2007. május 3-án lepleztek le a nagyközönség előtt.
Azonban egy, a bejelentés utáni meetingen a LucasArts vezetése ismét bekevert a dolgokba és kitalálták, hogy ne FPS legyen a program, hanem egy külső nézetes akciójáték. "Kijelentették, hogy 'húzzuk ki a kamerát'. Emiatt viszont el kellett készíteni a karakter modelljét, animációját, másképp kellett a szinteket megalkotni. Totál rémálom volt minden munkatársnak!" - árulta el a Day 1 Studios egyik alkalmazottja.
Mikor a Fracture bemutatkozott a közönség előtt, a főhős a Mason Briggs nevet viselte. A megjelenéskor azonban már a Jet Brody elnevezést kapta. Eredetileg hetekig tanakodtak a készítők azon, hogyan is nevezzék el a karaktert, majd mikor kitalálták elkezdték a munkálatokat. Azonban már közeledett a Baljós Árny. George Lucas rendszeresen benézett a céghez és ellenőrizte a munkálatokat, a projekteket, valamint tanácsokat adott. "Az egyik prezentáción Lucas kijelentette, hogy bár tetszik neki a Fracture, de a hős nevével nem elégedett" - folytatta a volt munkatárs.
"Megkérdeztük tőle, 'mégis hogy érti ezt'? Azt válaszolta, 'nem illik hozzá. Mikor felugrik egy helyre, nagyon gyorsan mozog a karakter.' Ezen eléggé kiakadtunk, hiszen már folyt a marketingkampány, éppen a közepén tartottunk és akkor a legelejéről kellett elkezdeni a névválasztást. Végül Jet Brody lett, ami utalás Lucas fiára, aki a Jett nevet viseli."
Ráadásul ez nem volt egyedi eset, hiszen a Star Wars: The Force Unleashed hőse, Starkiller sem ezt a nevet kapta volna a végleges verzióban. "A Starkiller egy kódnév volt, egy azonosító, nem pedig egy kimondott név. Egy megbeszélésen felvetettük Lucasnak, hogy jó lenne, ha a Darth előtagot használhatná a játék hőse. Ő beleegyezett és felajánlott két nevet: Darth Icky és Darth Insanius. Nagy csend állt be a teremben és mindenki arra várt, hogy elnevesse magát. Nem történt meg, helyette ment a következő pontra."
Természetesen a fejlesztők közül senki nem gondolta komolyan, hogy Darth Undorítónak nevezik a hőst, így úgy döntöttek, az első részben marad Starkiller és majd az esetleges folytatásokban visszatérnek rá. Akkora azonban már elfelejtődött, de azért kapott egy "normális" nevet is a Star Wars világában. Ő lett Galen Marek. "Ezek a neves gondok viccesnek tűnhetnek, de ezek a bajok a játék minőségében is meglátszottak. Ráadásul nehéz volt valóban tehetséges fejlesztőket szerződtetni, hiszen ezek a sztorik bejárták az ipart és sokan azt gondolták, hogy a LucasArts vezetői őrültek."
2006-ban a LucasArts három részre volt osztva. Az egyik a Force Unleasheden dolgozott, a másik egy Indiana Jones játékon, míg a harmadik a Team Three nevet viselte... utóbbit Fekete Lyuknak is nevezték a cégen belül. Az ottani munkások ugyanis rengeteg ötlettel álltak elő, számtalan projektet tettek le Lucas elé, ám ezek egyike sem nyerte el a tetszését... persze, ha nem akadt már el valamely alsóbb vezetőn.
A Team Three nem szeretett volna beskatulyázódni, így rengeteg stílusban próbálkoztak (a platformertől kezdve a nyomozós kalandjátékokon át a DS-re készített alkotásokig) ám mivel ezek egyike sem kapcsolódott a nagy sikercímekhez (azaz nem a Star Wars és Indy világában játszódtak), elbuktak. De akadt nem egy olyan program is, melyek valamely franchisehoz tartoztak volna, de végül nem készülhettek el.
A Star Wars: Imperial Commando a Republic Commando folytatásának készült és ismét egy birodalmi katona bőrét ölthettük volna magukra, de a koncepciós fázisban elhalt a dolog. A Star Wars: Knights of the Old Republic III már majdnem zöld utat kapott és még az egykori alkalmazottak sem tudják, miért nem érkezett meg az engedély. A Star Wars: Jedi Knight III - Brink of Darkness és Jedi Master két külön alkotás, melyet a népszerű sorozatot vitték volna tovább, de végül még a munkálatokat sem kezdték el.
A Smuggler egy Han Solo jellegű csempészt állított volna a középpontjába és egy lineáris akciójátéknak indult, semmi nem lett belőle. A Rebel Warrior egy nagyon brutális akciójáték volt, melyben egy vuki bőrébe bújva küzdhettünk a Birodalom ellen. A Star Wars: Darth Maul a népszerű Sith önálló kalandja lett volna, a Proteus pedig egy Star Wars MMORPG. A Star Wars: First Assault egy Call of Duty klón, míg - nagy meglepetésre - a Star Wars: Episode VII - Shadows of the Sith a J.J. Abrams film mellékágát adta volna.
Ezzel eljutottunk a LucasArts legmeghatározóbb korszakához, melyben felbukkant a Free Radical és elkezdődtek a Battlefront III munkálatai. De erről majd legközelebb.
Két napja ott hagytuk abba, hogy a Star Wars: Battlefront II sikere után a Jim Ward vezette LucasArts elképesztő követelményeket támasztott a fejlesztők irányába és ezt a Day 1 Studios is keményen megtapasztalta. 2006-ban a két cég összeállt, hogy közösen készítsenek el egy sci-fi FPS-t. Ez volt a Fracture, melyet hivatalosan 2007. május 3-án lepleztek le a nagyközönség előtt.
Azonban egy, a bejelentés utáni meetingen a LucasArts vezetése ismét bekevert a dolgokba és kitalálták, hogy ne FPS legyen a program, hanem egy külső nézetes akciójáték. "Kijelentették, hogy 'húzzuk ki a kamerát'. Emiatt viszont el kellett készíteni a karakter modelljét, animációját, másképp kellett a szinteket megalkotni. Totál rémálom volt minden munkatársnak!" - árulta el a Day 1 Studios egyik alkalmazottja.
Mikor a Fracture bemutatkozott a közönség előtt, a főhős a Mason Briggs nevet viselte. A megjelenéskor azonban már a Jet Brody elnevezést kapta. Eredetileg hetekig tanakodtak a készítők azon, hogyan is nevezzék el a karaktert, majd mikor kitalálták elkezdték a munkálatokat. Azonban már közeledett a Baljós Árny. George Lucas rendszeresen benézett a céghez és ellenőrizte a munkálatokat, a projekteket, valamint tanácsokat adott. "Az egyik prezentáción Lucas kijelentette, hogy bár tetszik neki a Fracture, de a hős nevével nem elégedett" - folytatta a volt munkatárs.
"Megkérdeztük tőle, 'mégis hogy érti ezt'? Azt válaszolta, 'nem illik hozzá. Mikor felugrik egy helyre, nagyon gyorsan mozog a karakter.' Ezen eléggé kiakadtunk, hiszen már folyt a marketingkampány, éppen a közepén tartottunk és akkor a legelejéről kellett elkezdeni a névválasztást. Végül Jet Brody lett, ami utalás Lucas fiára, aki a Jett nevet viseli."
Ráadásul ez nem volt egyedi eset, hiszen a Star Wars: The Force Unleashed hőse, Starkiller sem ezt a nevet kapta volna a végleges verzióban. "A Starkiller egy kódnév volt, egy azonosító, nem pedig egy kimondott név. Egy megbeszélésen felvetettük Lucasnak, hogy jó lenne, ha a Darth előtagot használhatná a játék hőse. Ő beleegyezett és felajánlott két nevet: Darth Icky és Darth Insanius. Nagy csend állt be a teremben és mindenki arra várt, hogy elnevesse magát. Nem történt meg, helyette ment a következő pontra."
Természetesen a fejlesztők közül senki nem gondolta komolyan, hogy Darth Undorítónak nevezik a hőst, így úgy döntöttek, az első részben marad Starkiller és majd az esetleges folytatásokban visszatérnek rá. Akkora azonban már elfelejtődött, de azért kapott egy "normális" nevet is a Star Wars világában. Ő lett Galen Marek. "Ezek a neves gondok viccesnek tűnhetnek, de ezek a bajok a játék minőségében is meglátszottak. Ráadásul nehéz volt valóban tehetséges fejlesztőket szerződtetni, hiszen ezek a sztorik bejárták az ipart és sokan azt gondolták, hogy a LucasArts vezetői őrültek."
2006-ban a LucasArts három részre volt osztva. Az egyik a Force Unleasheden dolgozott, a másik egy Indiana Jones játékon, míg a harmadik a Team Three nevet viselte... utóbbit Fekete Lyuknak is nevezték a cégen belül. Az ottani munkások ugyanis rengeteg ötlettel álltak elő, számtalan projektet tettek le Lucas elé, ám ezek egyike sem nyerte el a tetszését... persze, ha nem akadt már el valamely alsóbb vezetőn.
A Team Three nem szeretett volna beskatulyázódni, így rengeteg stílusban próbálkoztak (a platformertől kezdve a nyomozós kalandjátékokon át a DS-re készített alkotásokig) ám mivel ezek egyike sem kapcsolódott a nagy sikercímekhez (azaz nem a Star Wars és Indy világában játszódtak), elbuktak. De akadt nem egy olyan program is, melyek valamely franchisehoz tartoztak volna, de végül nem készülhettek el.
A Star Wars: Imperial Commando a Republic Commando folytatásának készült és ismét egy birodalmi katona bőrét ölthettük volna magukra, de a koncepciós fázisban elhalt a dolog. A Star Wars: Knights of the Old Republic III már majdnem zöld utat kapott és még az egykori alkalmazottak sem tudják, miért nem érkezett meg az engedély. A Star Wars: Jedi Knight III - Brink of Darkness és Jedi Master két külön alkotás, melyet a népszerű sorozatot vitték volna tovább, de végül még a munkálatokat sem kezdték el.
A Smuggler egy Han Solo jellegű csempészt állított volna a középpontjába és egy lineáris akciójátéknak indult, semmi nem lett belőle. A Rebel Warrior egy nagyon brutális akciójáték volt, melyben egy vuki bőrébe bújva küzdhettünk a Birodalom ellen. A Star Wars: Darth Maul a népszerű Sith önálló kalandja lett volna, a Proteus pedig egy Star Wars MMORPG. A Star Wars: First Assault egy Call of Duty klón, míg - nagy meglepetésre - a Star Wars: Episode VII - Shadows of the Sith a J.J. Abrams film mellékágát adta volna.
Ezzel eljutottunk a LucasArts legmeghatározóbb korszakához, melyben felbukkant a Free Radical és elkezdődtek a Battlefront III munkálatai. De erről majd legközelebb.