Ötvös Tibor

Minden, amit a Mortal Kombat X-ről tudunk

Az E3-on mutatta be a NetherRealm Studios a Mortal Kombat franchise tizedik részét, mely minket is lenyűgözött.

A Mortal Kombat széria komoly múltra tekint vissza, éppen ezért nem is nagyon szeretnék belemenni a sorozat bemutatásába: kevés lenne a rendelkezésre álló hely. Inkább csak az utolsó, Mortal Kombat címet viselő részt emelném most ki, mivel az volt az az epizód, ami visszaadta megérdemelt csillogását a címnek. A Mortal Kombat X pedig eme rész egyenes folytatása lesz, éppen ezért érdeklődve várjuk, milyen szálon megy tovább a sztori.

Ezt ugyanis a NetherRealm Studios nem árulta el, semmit nem mondott a történet esetleges alakulásáról, a karakterek szerepéről. Amit azonban nagyon jól láthattunk a bemutatott gameplay jelenetekben az a brutalitás. Az egyik harcban Johnny Cage és Sonya Blade lánya, Cassie Cage csapott össze Scorpionnal. Előbbi örökölte szülei mozgásait, így a nemi szerves csapás, a pisztolyos támadások és a kivégző mozdulatok egyike is ismerős lesz.



Az Injustice: Gods Among Us-ban már bemutatkozott a környezet harcba való beemelése, mely természetesen a Mortal Kombat X-ben is megjelenik. A harcosaink az adott pályákon szinte mindent bevethetnek, hozzávághatnak az ellenfeleikhez. Visszatérnek a több szintes pályák (szintén Injustice) és így ismét átküldetjük kihívónkat egy másik szakaszára a pályának.

Ami látványos, az az X-ray lehetősége. Aki nem ismerné, annak tömören a lényeg: az adott csík feltöltése után szó szerint koponya- és csonttörő ütéskombinációt vihettünk be ellenfelünknek, a károkozást pedig röntgen-nézetben láthattuk. Ezúttal pedig már a szervek is kidolgozásra kerültek illetve a csontozat is aprólékosabban lett lemodellezve (lásd Sniper Elite 3). Sajnos azonban lassabban zajlanak ezek a részek, mint a korábbi fejezetben, így meg-megszakítják a küzdelmeket.



Ami még szintén fontos változás, az a harcstílusok megjelenése. Minden egyes karakter három különböző harcmodorral bír, melyek között tetszőlegesen válthatunk. Ez fontos, hiszen bizonyos speciális támadásokat csak bizonyos képességre váltva tudunk kivitelezni. Scorpion például az Inferno-val a tűzzel játszik, a Hellfire-ral segítőt kapunk a túlvilágról, míg a Nijitsu a két tőrt helyezi a középpontba. Mellé pedig járnak a finomított alapmozgások és extrák (lásd fenti kép).

A legjobb dolog azonban az új karakterek megjelenése. Bár mindenkinek meg van a saját kedvence és nagyon nehezen vált, ám a sztori-módban valószínű ismét kénytelenek leszünk több szereplő mozgásait is elsajátítani. De a látottak alapján Cassie Cage, D'Vorah és a Ferra - Torr duó nagyon érdekesnek és izgalmasnak tűnik. A Mortal Kombat X méltó folytatása lesz a sorozatnak és reményeink szerint egy újabb klasszikussal gazdagodunk majd 2015-ben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tsabes #2
    "Az Injustice: Gods Among Us-ban már bemutatkozott a környezet harcba való beemelése"...Ühümm... Már a Mortal 4-ben hozzávághattuk a földön heverő koponyákat az ellenfelekhez.
    "Visszatérnek a több szintes pályák (szintén Injustice)"...Ismét ühümm, már a Mortal Kombat Deception-ben is volt ilyen, talán előtte is, abban nem vagyok biztos. Rendkívül tájékozott a cikk szerzője.
  • Lunki88 #1
    Boon nyilatkozatából én azt szűrtem le hogy nagyon kevés lesz a visszatérő karakter, szerintem nagy részük új lesz. Mondjuk szinte mindenki meghalt az előző rész végén, szóval ezen nem csodálkozom. Azt azért remélem hogy a többi szereplő jobban fog passzolni a mortal univerzumhoz, mert az eddig bemutatottak nem igazán ütik meg az elvárt színvonalat.