Ötvös Tibor
A Killer Instinct modelljét veszik át a verekedős játékok
A Killer Instinct F2P (free-to-play) modelljét veszi át két másik, az Xbox One-ra érkező alkotásnál ismertebb verekedős játék is: a Tekken és a Soul Calibur.
A verekedős játékok műfaja közel egyidős a játékvilág történelmével és számos klasszikust adott már a rajongóknak és sokan a legnagyobb túlélőnek tartják. Mára azonban három részre szakadt ez a stílus is. Az első a klasszikus modellre építő verzió, melyben kiválasztjuk a tucatnyi harcos közül a nekünk legszimpatikusabbat, majd egy rövid, pár perces videóban megismerjük a sztoriját és neki is állunk leverni a többieket. A legjelesebb képviselője eme ágnak a Street Fighter széria, illetve majdnem az összes, 2000-es évek végéig megjelent program.
A második csoportba sorolhatjuk a történetmesélős alkotásokat. Többnyire a NetherRealm Studios alkot eme ágban, melynek lényege, hogy a sztori-mód folyamán számos alkalommal (nagyjából 2-3 bunyónként) váltakoznak a karakterek és így több hőssel is megtanulhatjuk a mozgásokat. Ilyen az új Mortal Kombat vagy épp az Injustice: Gods Among Us, illetve a Mortal Kombat vs. DC Universe is. Az utolsó és egyben a legújabb módszer az, amit a Killer Instinctben tapasztalhatunk először.
Te melyiket szereted?
Ennek lényege, hogy itt egyetlen karakterrel vásároljuk meg a programot és ha esetleg másvalakit is ki akarunk próbálni, akkor azért már újra fizetni kell. A Killer Instinct esetében 6 harcos közül választhatunk, aki az összes többit is meg akarja szerezni, annak a zsebébe kell nyúlnia (főleg, ha a későbbre ígért további 7-8 figurát is le akarja szedni).
Ezt a megoldást sokan kritizálták, hiszen így igazából nem a teljes programot kapjuk meg és első körben a címmel először találkozó vásárlók úgyis a kinézet alapján legszimpatikusabb karaktert választják, amit később lehet megbánnak és az már kellemetlen lehet a számukra. Ezt a módszert egyébként az MX vs ATV sorozatban is láthattuk, ami csúfos kudarchoz vezetett.
Az, hogy a Killer Instinct milyen eredménnyel űzi majd ezt a stílust még nem tudni, mindenesetre az első kritikák meglepően pozitívan szólnak a végeredményről. Az már azonban érdekesebb dolog, hogy két másik verekedős széria alkotója is átveszi eme metódust, így a Tekken és a Soul Calibur következő része is hasonló megoldással operál majd.
Nagy kérdés, hogy nem kapkodták-e el a fejlesztők a bejelentéseket, hiszen nem tudni, hogyan reagál a valóságban a játékosok többsége eme üzleti modellre, melyet egyébként kicsit pofátlanul a free-to-play kategóriába soroltak be. Természetesen az is igaz, hogy a legtöbb rajongó kettő, maximum három kedvenccel bír egy ilyen verekedős programban, ám azt is hozzá kell tenni, hogy ez tapasztalás útján alakult ki bennük.
Tehát valaki a Mortal Kombatban például a Liu Kang-Kung Lao-Scorpion trióval képes végigverni a gépet és akár a világot is, ám ehhez ki kellett próbálnia az összeset és csak úgy tudta meg, melyik illik hozzá. Éppen ezért kérdéses, milyen eredménnyel tud majd bemutatkozni ez a F2P modell és sikertelenség esetén nem elképzelhetetlen, hogy ismét két fő csapásvonal lesz a verekedős műfajban.
A verekedős játékok műfaja közel egyidős a játékvilág történelmével és számos klasszikust adott már a rajongóknak és sokan a legnagyobb túlélőnek tartják. Mára azonban három részre szakadt ez a stílus is. Az első a klasszikus modellre építő verzió, melyben kiválasztjuk a tucatnyi harcos közül a nekünk legszimpatikusabbat, majd egy rövid, pár perces videóban megismerjük a sztoriját és neki is állunk leverni a többieket. A legjelesebb képviselője eme ágnak a Street Fighter széria, illetve majdnem az összes, 2000-es évek végéig megjelent program.
Klikk a képre a nagyobb változathoz |
Ezt a megoldást sokan kritizálták, hiszen így igazából nem a teljes programot kapjuk meg és első körben a címmel először találkozó vásárlók úgyis a kinézet alapján legszimpatikusabb karaktert választják, amit később lehet megbánnak és az már kellemetlen lehet a számukra. Ezt a módszert egyébként az MX vs ATV sorozatban is láthattuk, ami csúfos kudarchoz vezetett.
Klikk a képre a nagyobb változathoz |
Nagy kérdés, hogy nem kapkodták-e el a fejlesztők a bejelentéseket, hiszen nem tudni, hogyan reagál a valóságban a játékosok többsége eme üzleti modellre, melyet egyébként kicsit pofátlanul a free-to-play kategóriába soroltak be. Természetesen az is igaz, hogy a legtöbb rajongó kettő, maximum három kedvenccel bír egy ilyen verekedős programban, ám azt is hozzá kell tenni, hogy ez tapasztalás útján alakult ki bennük.
Tehát valaki a Mortal Kombatban például a Liu Kang-Kung Lao-Scorpion trióval képes végigverni a gépet és akár a világot is, ám ehhez ki kellett próbálnia az összeset és csak úgy tudta meg, melyik illik hozzá. Éppen ezért kérdéses, milyen eredménnyel tud majd bemutatkozni ez a F2P modell és sikertelenség esetén nem elképzelhetetlen, hogy ismét két fő csapásvonal lesz a verekedős műfajban.