Ötvös Tibor

Miért nem lett sikeres a Street Fighter x Tekken?

Mi lehet az oka egy olyan játék "sikertelenségének", mely két olyan sorozatot hoz össze, melyeknek egyébként milliós rajogótábora van? Eme kérdésre a Street Fighter x Tekken eladásai fényében keressük a választ.

"A Street Fighter x Tekken eladásai messze az elvárásaink alatt teljesítettek" - áll a Capcom hivatalos közleményében. "Ennek egyik oka valószínű az, hogy abban az időben elég sok verekedős alkotás jelent meg." Ez azonban csak egy apróbb része annak az egésznek, mely végül a gyenge eladásokhoz vezetett.

1. A bugok

A fejlesztést a Street Fighter IV-et is készítő Dimps csapata vezette, mely így egyesek szemében minőségi garanciát jelentett. Azonban ne feledjük, hogy a Tekken sorozat egy teljesen más képi világgal bírt eddig és nem biztos, hogy az a rajongótábor befogadta ezt a megvalósítást.

Ráadásul rengeteg hiba volt a programban, melyeken csak rontott a közben kiadott javítás. Aki ugyanis feltelepítette a patch-et, az egy újabb, a játék összeomlásához, kifagyásához vezető hibát kapott. További hátrány az is, hogy rengeteg videó került fel a netre, melyek alapvetően felnagyították eme hibákat és elvehette a kedvét pár rajongónak a vásárlástól.



2. A konkurencia

A Capcom ebben a tekintetben csak magát hibáztathatja. Nem elég, hogy az SFxT előtt négy hónappal jelent meg a Ultimate Marvel vs Capcom 3, majd utána pár héttel ugyanehhez egy frissítés, a Heroes and Heralds mód, de 2009 óta ez a program volt már az ötödik Street Fighter alkotás. Sokan megunhatták már Ryu és társai harcait és nem foglakoztak a programmal.

3. A mikrotranzakció

Sok rajongót kiakasztott már a bejelentéskor, hogy pénzért bizonyos gemeket lehet vásárolni, melyekkel erősíthettük karakterünket. Ez rögtön azt is jelentette, hogy a netes bajnokságokon nem egyenlő feltételekkel indulhattak a versenyzők.

4. A lemezen lévő DLC

Az emberek gyűlölik a lemezeken eldugott DLC-ket. Bosszantó, hogy vásárolok egy játékot, melyen ott van valami extra, de azt csak akkor tudom megnyitni, ha 20 dollárt még leperkálok érte. Ez olyan, mntha egy film extra menüjét csak akkor tudnám megnézni, ha még átutalok pár ezrest a forgalmazónak. Persze a kiadó azzal védekezik, hogy nem mindegy, hogy le kell tölteni a DLC-t vagy csak felszabadítjuk azt a lemezen? A jelek szerint nem.

5. Extra karakterek

Mindig jó, ha az ember a játékba kap pár olyan karaktert, melyeket alapvetően más sorozatokból ismer. Emlékezetes volt Darth Vader és Yoda felbukkanása a Soul Calibur sorozatban, de Freddy Krueger is remekül illett a Mortal Kombat legújabb részébe. Itt is voltak ilyen karakterek - ezt azonban kizárólag a PS3 tulajok élvezhették. Sem az X360, sem pedig a PC-s tábor nem kapott a saját játékaiból megismert karaktert.

Összességében elmondható, hogy a bejelentéskor elhangzott, eléggé rosszul kommunikált újdonságok (lásd gem-rendszer és DLC), a Tekken rajongókat nem meggyőző megvalósítás és a tumultus (3 év alatt 5 SF játék egyszerűen sok) vezetett végül oda, hogy a Street Fighter x Tekken még a sokkal rosszabbul sikerült Mortal Kombat vs DC Universe eladásait sem tudta megközelíteni. Ennek fényében nem nagyon várható, hogy lesz egy Street Fighter x Mortal Kombat. Annál "valószínűbb" egy Super Mega Turbo Giga Street Fighter x Hyper Ultra Tekken megjelenése.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Merces #13
    mi az hogy az ujjat természetesen az MK is romló tendenciát mutat, a háromas már egy rakat csiricsáré szar volt......
  • sigmavirus1 #12
    A kinézet az egy dolog. Ha viszont rendesen balanszolt harcrendszert akar valaki akkor a Street Fighter agyonveri az összes Mortalt(mondom az összeset, az újat is).
    Példának ott a Super Street Fighter 2 Turbo. A mai napig csinálnak bajnokságokat vele mindenféle rendezvényen.


    A cikkből amúgy kimaradt az hogy a gem rendszer eleve tönkrebaszta az SF4 és a Super SF4ben majdnemhogy tökélyre fejlesztett balanszot a karakterek közt.
  • Zero 7th #11
    Ja, mondjuk nekem az MK2ről is az volt a véleményem, hogy hulladék "rajzolt" az első részhez képest. Ott szinte csak a vér, a kivégzések, a speciális támadások és Goro volt rajzolt.
    Pl rettentően utáltam Reptile kivégzését, ahogy kijön a fejéből egy akkora nyelv, mint a combja...
  • Szefmester #10
    hasonló.. meg valahogy a mortal/tekken irányítása sem egy epileptikus rohamot idéz...
  • Merces #9
    ..én is voltam tizéves, aztán megláttam a mortal kombat II játéktermi verzióját(igen olyan régen, hogy konzolok még nem is léteztek) és egyböl le se szartam a cukormázas street fightert tizévesen.....
  • Zero 7th #8
    Ma is vannak 10 éves gyerekek, képzeld! :D
  • Csibe001 #7
    Ez a kinek-mi kategória..én pl nem játszanék 3D-s verekedős játékkal. Próbáltam néhányat, de idegesítő, verekedős játék legyen 2D-s. :)
  • Fbn Lx #6
    én azt csodálom, hogy még mindig van vevője ennek a cukormázas, élénk rajzfilmes színekkel rendelkező energiacsóvákat lövöldöző műfajnak
    azt utolsó játék a műfajban ami fasza volt, az a tekken 3
  • Szefmester #5
    Én egyszer játszottam valami hyper verzióval.. de lehet csak modolt tört valami volt mert amikor Blanákval nekiálltam "rázni" elkezdett lőni is. Ryu meg dupla cikk-cakkozós tűzlabdát lőtt. Ott mondtam hogy ezt a menetet már be sem fejezem és mentem ki veszve hagyva a 20asom.
  • Zero 7th #4
    Pont ezért a kocsmák és játéktermek nem is újítottak be a szuper, hiper meg turbó részekbe. Én legalábbis nem emlékszem, hogy találkoztam volna élőben pl a Super Street Fighter 2 Turbo-val, csak a címén röhögtünk a haverokkal, amikor olvastuk valami 576ban.

    Aztán az is lehet, hogy csak simán nem tűnt fel a Killer Instinct, Primal Rage, Mortal Kombat meg Tekken mellett, hogy az SF2 gép is új, mert addigra azt már mindenki unalomig játszotta, és annyi időt nem pazaroltunk rá, hogy ránézzünk.