Ötvös Tibor
Újdonságokat nyújt a Call of Duty Ghosts: Onslaught
A Call of Duty széria nem volt képes jelentősen megújulni a Ghosts megjelenése után sem, pedig korábban erre kaptunk ígéreteket.
Az Activision természetesen már a megjelenés után egyértelművé tette, hogy számos DLC-vel egészítik majd ki a programot és a héten megjelent az első, mely az Onslaught címet kapta. A csomagban 4 új térképet, egy teljesen új sci-fi játékmódot és egy új fegyvert is kapunk. Azt azonban már előre le kell szögezni, hogy bár tartalmaz pár újdonságot ez a pakk, de azért messze elmarad egy MMO átlagos DLC-jétől vagy akár a Black Ops 2-höz megjelent csomagoktól. De nézzük sorban a pályákat.
A csomag számomra legjobb része a Michael Myers "főszereplésével" megjelenő Fog, mely remekül adja vissza a Halloween-sorozatban látott környezetet. Az azonban meglepett, hogy a "gyilkos" nem ellenfelünk lesz, hanem mi változhatunk át a kultikus alakká, ha teljesítünk egy megadott parancsot. Ezután az avatárunk átváltozik, a pályán felhangzik a kultikus film zenéje és így már mindenki tudja, hogy Myers felbukkant (aki valójában egy új skint kapott Maniac késsel).
Azt kell mondanom, hogy elképesztő hatása van az emberre annak, ha meghallja a muzsikát és tudja, hogy valaki más alakult át, összeszorul a gyomra. Ráadásul számos előnnyel jár a változás: az eredetinél jóval gyorsabbak leszünk, rengeteg sebzést kaphatunk be és átlátunk a falakon. Ugyanakkor nem gyógyulunk magunktól, ha elfogy az életerőnk, vége a dalnak.
A második a Containment, mely egy észak-amerikai kisvárosban játszódik. Itt igazából az egyediséget a pálya közepén található kamion adja, mely nukleáris hulladékkal van tele és ha a közelébe megyünk, elromlik a radarunk. Feladatunk is egyben eme jármű megsemmisítése, miközben természetesen a többiekkel is fel kell vennünk a harcot. Nem rossz, de láttunk jobbat is. Az Ignition igazából a Modern Warfare 2 Scrapyard térképének remakeje, a BayView pedig a folyamatosan mozgó villamosával okoz egyediséget.
Ami érdekes az az Extinction: Nightfall mód, mely igazából a Treyarch-féle zombis mód egyik mellékága. A sztori szerint 14 évvel a Colorado Cryptid incidens után járunk és három társunkkal figyelünk fel Samantha Cross segélyjelzésére. Mint kiderül, a havas tájakon található kutatólabort megtámadták földönkívüli idegenek és természetesen nekünk kell végezni velük. A módban nagyon fontos, hogy milyen társakat kapunk magunk mellé és mekkora az együttműködési hajlam. Természetesen a legjobb, ha ismerőseinkkel vágunk neki, ám ha ők nem érnek rá, akkor bajban is lehetünk.
A játék során kapunk pénzt is, melyeket a fegyverek fejlesztésére illetve új és hatásos eszközök megvásárlására használhatunk fel. Erre szükségünk is lesz, hiszen az ellenfelek komoly kihívást jelentenek, valóban oda kell figyelni a fejlesztésekre. Azonban ettől ez még egy szimpla Horda-mód, azaz hullámokban támadnak ránk az ellenfelek, ám a narratíva miatt kitűnik a többi egyszerű multi-map közül.
A végére maradt a Maverick, az új fegyver, melynek beszerzését mindenkinek ajánlom. A puska halálosan pontos közelre, ráadásul jóval gyorsabban lehet vele tüzelni és nincs az SMG-knél tapasztalt visszarúgás sem. Összességében azt kell mondanom, hogy az Onslaught meg fogja osztani a rajongókat, de azt el kell ismerni, hogy legalább próbálkoztak valami újdonsággal a fejlesztők. Meglátjuk, milyen lesz a folytatása.