Ötvös Tibor
Call of Juarez: Gunslinger próbakör
Be kell vallanom, hogy a Call of Juarez első két része kapcsán kellemes emlékeket őrzök magamban, mivel nagyon kedvelem a western világában játszódó alkotásokat. Épp ezért voltam csalódott a The Cartel megjelenése után, ami számomra minden volt, csak szórakoztató élmény nem.
Ám a Gunslinger ismét előhozta azt a kellemes érzést, amit a vadnyugat jelent. A fejlesztők több szempontból is jól tették, hogy visszakanyarodtak az eredeti témához. Először is elég kevés játék jelenik meg, ami ebben az időszakban játszódik (PC-re hirtelen csak a Gun jut eszembe és a klasszikus Outlaws). Másodszor pedig nagyon jól látszik, hogy a készítők is eme terepen tudnak igazán kibontakozni.
A Gunslinger egy letölthető játék, ám ez ne zavarjon meg senkit. Ettől függetlenül egy teljeskörű élményt nyújtó alkotással lesz dolgunk - legalábbis a kipróbálható verzió után ez a vélemény alakult ki bennem. Visszatér minden, ami miatt a Call of Juarez olyan nagy sikert aratott: lesznek lovas harcok, párbajok, korhű fegyverek, vonatrablás, postakocsis üldözés... és még lehetne sorolni.
A sztori hőse Silas Greaves, aki egy kocsmában meséli el életének legnagyobb kalandjait. Az egész sztori ezekből a visszaemlékezésekből építkezik, ám még itt is sikerült egyedi megoldásokat bemutatni. Például az első sztorink közepén a narrációban hallhatjuk, ahogy az egyik, nem éppen józan hallgatónk rákérdez a Pat Garrett ellen vívott párbajunkra.
Hősünk itt át is vált emlékeiben az eseményre és már vívhatjuk is a párbajt, amit a megszokott módon, a hátsónk mellől láthatunk. Ám a győzelem után Silas beszól, hogy ne higgyenek el mindent, amit olvastak, mivel ő sosem párbajozott Garrettel, így vissza is kerülünk a korábbi kalandunkba.
Az időlassítás egyébként a sima harcokban is bevethető és a fedezékeknek is fontos szerepe lesz. A teljes környezet rombolható, így nem érdemes sokáig egy helyben bujkálni, hiszen pár jól irányzott dinamitrúd és volt-nincs fedezék. Silas fejlődni is fog a harcokban és az XP pontjait a közelharci képességei illetve a közeli és távolsági fegyverek használata között oszthatjuk el.
Sajnos negatívum is van. A fejlesztők által előrevetített 5-10 órás játékidő túl tág intervallum, így hajlamosabbak vagyunk az 5 órára tippelni. Természetesen egy Call of Duty sem tart tovább, ám a Call of Juarez: Gunslinger - nagyon meglepő módon - nem tartalmaz multit, így ha letudtuk a történetet, akkor maximum a New Game+ móddal szórakozhatunk.
Ennek ellenére a Gunslinger nagyon hangulatos és igazán hiánypótló alkotásnak tűnik, mely május 22-től lesz elérhető. Akkor még visszatérünk rá.
Ám a Gunslinger ismét előhozta azt a kellemes érzést, amit a vadnyugat jelent. A fejlesztők több szempontból is jól tették, hogy visszakanyarodtak az eredeti témához. Először is elég kevés játék jelenik meg, ami ebben az időszakban játszódik (PC-re hirtelen csak a Gun jut eszembe és a klasszikus Outlaws). Másodszor pedig nagyon jól látszik, hogy a készítők is eme terepen tudnak igazán kibontakozni.
A Gunslinger egy letölthető játék, ám ez ne zavarjon meg senkit. Ettől függetlenül egy teljeskörű élményt nyújtó alkotással lesz dolgunk - legalábbis a kipróbálható verzió után ez a vélemény alakult ki bennem. Visszatér minden, ami miatt a Call of Juarez olyan nagy sikert aratott: lesznek lovas harcok, párbajok, korhű fegyverek, vonatrablás, postakocsis üldözés... és még lehetne sorolni.
A sztori hőse Silas Greaves, aki egy kocsmában meséli el életének legnagyobb kalandjait. Az egész sztori ezekből a visszaemlékezésekből építkezik, ám még itt is sikerült egyedi megoldásokat bemutatni. Például az első sztorink közepén a narrációban hallhatjuk, ahogy az egyik, nem éppen józan hallgatónk rákérdez a Pat Garrett ellen vívott párbajunkra.
Hősünk itt át is vált emlékeiben az eseményre és már vívhatjuk is a párbajt, amit a megszokott módon, a hátsónk mellől láthatunk. Ám a győzelem után Silas beszól, hogy ne higgyenek el mindent, amit olvastak, mivel ő sosem párbajozott Garrettel, így vissza is kerülünk a korábbi kalandunkba.
Az időlassítás egyébként a sima harcokban is bevethető és a fedezékeknek is fontos szerepe lesz. A teljes környezet rombolható, így nem érdemes sokáig egy helyben bujkálni, hiszen pár jól irányzott dinamitrúd és volt-nincs fedezék. Silas fejlődni is fog a harcokban és az XP pontjait a közelharci képességei illetve a közeli és távolsági fegyverek használata között oszthatjuk el.
Sajnos negatívum is van. A fejlesztők által előrevetített 5-10 órás játékidő túl tág intervallum, így hajlamosabbak vagyunk az 5 órára tippelni. Természetesen egy Call of Duty sem tart tovább, ám a Call of Juarez: Gunslinger - nagyon meglepő módon - nem tartalmaz multit, így ha letudtuk a történetet, akkor maximum a New Game+ móddal szórakozhatunk.
Ennek ellenére a Gunslinger nagyon hangulatos és igazán hiánypótló alkotásnak tűnik, mely május 22-től lesz elérhető. Akkor még visszatérünk rá.