Berta Sándor
Figyelik a diákok közösségi bejegyzéseit Kaliforniában
Los Angeles egyik kerületében egy külső cég ellenőrzi a tanulók összes online közösségi tevékenységét. Amennyiben problémát észlel, akkor azonnal értesíti az érintett oktatási intézményeket.
Az intézkedés összesen 14 000 olyan diákot érint, akik legalább 13 évesek vagy annál idősebbek. Az ő közösségi bejegyzéseiket a Geo Listing nevű vállalat felügyeli. A Geo Listing különböző címszavakat keres a Facebookon, a Twitteren és más platformokon megjelentetett szövegekben. A rendszert már tavasszal tesztelték, akkor a projektbe közel 9000 iskolást vontak be. A próba sikeres volt: az egyik diák arról írt, hogy véget vet az életének, ami Richard Sheehan iskolafelügyelő szerint odáig vezetett, hogy meg tudták menteni az illető életét. Egy másik nebuló kirakta egy fegyver fényképét, de később kiderült, hogy a fegyver nem volt valódi. Ennek ellenére a fiú szüleinek figyelmét felhívták a jelenség veszélyeire.
Chris Frydrych, a Geo Listing vezérigazgatója nem volt hajlandó elárulni, hogy cége miként gyűjti az adatokat. Jelenleg tíz teljes munkaidős és emellett számos szerződéses alkalmazottat foglalkoztatnak, de utóbbiak csak napi négy órát dolgozhatnak, mert az általuk átnézett tartalmak annyira sivárak és lehangolóak, hogy többet nem bírnának felelősségteljesen vizsgálni. Lee Tien, az Electronic Frontier Foundation (EFF) szakértője azt az álláspontot képviseli, hogy a projekttel az iskolák beavatkoznak a diákok magánéletébe. A szülői közösségek szintén kifejezték aggályaikat, úgy vélik ugyanis, hogy bizonyos tanulók esetleg retorziókra számíthatnak, ha megjegyzéseket tesznek a tanáraikra. Sheehan viszont ezt cáfolta, mondván az ilyen bejegyzéseknek nem lesznek következményeik.
Januárban derült ki, hogy eltanácsoltak egy diákot az egyik texasi iskolából, mert megtagadta egy RFID-chippel ellátott igazolvány átvételét. Az oktatási intézmény később visszavonta a döntését. Áprilisban pedig ismertté vált, hogy a tengerentúli egyetemeken tanító professzorok külön program segítségével tudják nyomon követni, hogy a diákok közül ki olvasta el a kijelölt könyveket és ki nem. Ezzel az új megoldással próbálják jobb tanulásra ösztönözni az amerikai felsőoktatási intézmények hallgatóit.
Az intézkedés összesen 14 000 olyan diákot érint, akik legalább 13 évesek vagy annál idősebbek. Az ő közösségi bejegyzéseiket a Geo Listing nevű vállalat felügyeli. A Geo Listing különböző címszavakat keres a Facebookon, a Twitteren és más platformokon megjelentetett szövegekben. A rendszert már tavasszal tesztelték, akkor a projektbe közel 9000 iskolást vontak be. A próba sikeres volt: az egyik diák arról írt, hogy véget vet az életének, ami Richard Sheehan iskolafelügyelő szerint odáig vezetett, hogy meg tudták menteni az illető életét. Egy másik nebuló kirakta egy fegyver fényképét, de később kiderült, hogy a fegyver nem volt valódi. Ennek ellenére a fiú szüleinek figyelmét felhívták a jelenség veszélyeire.
Chris Frydrych, a Geo Listing vezérigazgatója nem volt hajlandó elárulni, hogy cége miként gyűjti az adatokat. Jelenleg tíz teljes munkaidős és emellett számos szerződéses alkalmazottat foglalkoztatnak, de utóbbiak csak napi négy órát dolgozhatnak, mert az általuk átnézett tartalmak annyira sivárak és lehangolóak, hogy többet nem bírnának felelősségteljesen vizsgálni. Lee Tien, az Electronic Frontier Foundation (EFF) szakértője azt az álláspontot képviseli, hogy a projekttel az iskolák beavatkoznak a diákok magánéletébe. A szülői közösségek szintén kifejezték aggályaikat, úgy vélik ugyanis, hogy bizonyos tanulók esetleg retorziókra számíthatnak, ha megjegyzéseket tesznek a tanáraikra. Sheehan viszont ezt cáfolta, mondván az ilyen bejegyzéseknek nem lesznek következményeik.
Januárban derült ki, hogy eltanácsoltak egy diákot az egyik texasi iskolából, mert megtagadta egy RFID-chippel ellátott igazolvány átvételét. Az oktatási intézmény később visszavonta a döntését. Áprilisban pedig ismertté vált, hogy a tengerentúli egyetemeken tanító professzorok külön program segítségével tudják nyomon követni, hogy a diákok közül ki olvasta el a kijelölt könyveket és ki nem. Ezzel az új megoldással próbálják jobb tanulásra ösztönözni az amerikai felsőoktatási intézmények hallgatóit.