SG.hu

A cégeknek sem kellene tiltaniuk a közösségi alkalmazásokat

Ugyan az alkalmazottak szerint a közösségi alkalmazások fokozzák hatékonyságukat, de a cégek inkább korlátozzák használatukat. Az emberek csoportos információcserére vágynak.

Az internetezők szeretnek részt venni csoportos információcserében olyan dolgokkal kapcsolatban, amelyik érintik, vagy érdeklik őket - ez igaz a munkájukra is. Számos szervezetnél megfigyelhető, hogy a publikus szolgáltatásokban egyes munkatársak már kialakítottak a vállalattal foglalkozó csoportokat, ezek azonban nem mindig felelnek meg a biztonsági és titoktartási követelményeknek. Ha a Facebook-on megszokott módon bárki hozzászólhat egy ötlet kifejtéséhez, vagy maga is feltehet kérdéseket az illetékeseknek, azzal nagyon kedvező folyamatok indulhatnak el, amelyek segítenek kihasználni a szervezetben rejlő lehetőségeket. Ez jelentősen növelheti a munkavállalók - leginkább a legfiatalabbak - elégedettségét is, hiszen meghallgatásra találnak kérdéseikkel és felvetéseikkel.

A kapcsolati háló típusú kommunikáció segítségével jelentősen csökkenteni lehet a "zajszerű" e-mail kommunikáció mennyiségét, hiszen egy-egy beszélgetést akár sokan is láthatnak, többen hozzászólhatnak, és folyamatosan visszakövethető marad az eredmény. Másik hatalmas előnye a belső nyilvánosság - egy ilyen rendszerben könnyen egymásra találhatnak az azonos érdeklődéssel, vagy feladatokkal rendelkező kollégák, és könnyebben formálhatnak ad-hoc munkakapcsolatokat, ami segít a szinergiák kihasználásában és a párhuzamosságok csökkentésében.

"A dolgozók eddig is használták munkára saját eszközeiket, de azt tapasztaltuk, hogy ez a jelenség kezd átterjedni kedvenc szolgáltatásaikra is" - mondta Charlene Li, az Altimeter Group, a közösségi médiát és egyéb technológiai trendeket vizsgáló kutatócég alapítója és elemzője. “A munkavállalók arra számítanak, hogy ezekkel a modern, magánéletükre jobban reflektáló eszközökkel más módon végezhetik munkájukat. A vállalati közösségi alkalmazások egy új munkamódszer megtestesítői, és azon cégek, amelyek magukévá teszik ezeket az eszközöket, fokozhatják a belső együttműködést, felgyorsíthatják az ügyfeleikkel való kapcsolattartást, ezáltal versenyelőnyhöz juthatnak."

“Csakúgy, ahogy az e-mail felgyorsította az üzletmenetet a 90-es években, a nagyvállalati közösségi alkalmazások lesznek a katalizátorai a rugalmasabb, XXI. századi munkahelyek kialakulásának az elkövetkező években" - mondta Kurt DelBene, a Microsoft Office üzletágának elnöke. “Úgy gondoljuk, hogy a jövőben azok az eszközök, amelyeket az emberek ma használnak - e-mail, csevegőprogramok, VoIP, videokonferencia, közösségi alkalmazások - valamilyen formában egyesülni fognak, és megváltoztatják azt, ahogy a munkavállalók dolgoznak."

Az Ipsos és a Microsoft 9908, legalább százfős vállalatnál tevékenykedő munkavállaló véleményére épülő közös kutatása szerint az alkalmazottak 39%-a hiányolja a megfelelő mértékű együttműködést cégén belül, és 40%-uk gondolja azt, hogy a közösségi alkalmazások elősegítenék ennek előtérbe kerülését. A kutatás jelentős különbségeket talált az egyes országok és iparágak között, hiszen például Ázsiában a közösségi alkalmazások hasznát elsősorban a nagyobb hatékonyságban látják, míg Latin-Amerikában inkább a belső együttműködés növekedését várják tőlük. Latin-Amerikában és Ázsiában gyakrabban és többen használnak közösségi alkalmazásokat - Európa és Észak-Amerika egyértelműen le van maradva ezen a területen.

Leggyakrabban a pénzügyi szolgáltatóknál és a kormányzatban dolgozók szembesülnek azzal, hogy munkáltatójuk korlátozza ezen alkalmazások használatát. Míg a fenti szektorokban a biztonsági kérdések a korlátozások okai, addig a kiskereskedelem, a turizmus és a vendéglátás területén a hatékonyság csökkenésétől félnek a vállalkozások. A férfiak szignifikánsan nagyobb arányban gondolják azt, hogy a közösségi alkalmazások növelik hatékonyságukat, mint a nők. A nők pedig szignifikánsan nagyobb arányban vélekednek úgy, hogy munkahelyük korlátozza a közösségi alkalmazásokat. A korlátozás okaként a férfiak nagyobb valószínűséggel említik a biztonsági kockázatokat, a nők pedig a hatékonyság csökkenését.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #4
    Tehát nem lehet semmiféle belső céges chatprogramot létrehozni és testreszabni a cég igényeinek kellően, csakis egy külső és "hivatalosan is kémekdős" oldalt használni akár bizalmas céges megbeszélésre is? Tuti hogy én értelmeztem szarul és nem te vagy az elfogult?
  • Ahoy #3
    Mellesleg a cikk nem konkretizálja, hogy csak Facebook-ot lehet használni erre...
  • Ahoy #2
    Elolvastad egyáltalán a cikket? Erősen kétlem... Ha igen akkor szövegértelmezési gondok vannak, vagy pedig a "melósfrusztráltság" beszél belőled.

    Közeli egyetemista barátaim alapítottak nemrég egy startup céget, és egészen jól megy nekik. Ha egyszer alapítanék egy ilyet valami ötlet köré, biztosan integrálnék egy céges közösségi oldalt, ahol a dolgozók megbeszélhetik a munkafolyamatokat stb. Egy jól ellenőrizhető belső csoportot, ahol kommunikálhatnak a távmunkával foglalkozók, és az irodában gépek előtt ülő dolgozók egyaránt.

    Ha olvastad volna a cikket (gondolom csak a címig jutottál) akkor láthatnád, hogy totálisan nem a munka közbeni fészbúk csetről szól. Természetesen ezt szabályozni kell, hiszen nagyban csökkenti a hatékonyságot. Ha tulaj vagy főnök lennék, az ilyen jellegű szórakozást tiltanám persze. Viszont a közösségi céges csoport biztosan alap funkció lenne, melyet a főnökség is ellenőrizhet. Tehát nem cicás gifek megosztására gondolok...

    Ahogy az egyetemen is, a levelező listát teljesen felváltotta a Facebook csoport, külön évfolyamnak, külön tanköröknek. Sokkal hatékonyabb, mint egyesével chat-elni, vagy a régimódi levlistát használni.
  • Szefmester #1
    Pofázni akarnak egymással munka közben? Cégen belüli chat kliens.. a közösségi szarokkal csak ne basszák el a munkaidejüket, mert melósként kurva szar érzés azt látni hogy a mérnökség már megint csak fészbúkos játékokkal szórakozik ahelyett hogy megjelennének a hívásra és meglesnék a problémát amibe botlottunk egy egy új géptípusnál. Volt hogy több tucat gép ment selejtbe mire fogták magukat és elkezdtek dolgozni is és miután mi már a problémára is rájöttünk... ezért minek kellett fizetni őket? Hogy ott legyenek?

    Kétlem hogy munka közben olyan problémákba szalad bele az illető ami csak fészbúk segítségével tud megoldani...