Berta Sándor
Ismét az alapítója tulajdonában van a Bebo
Az élet a legnagyobb rendező, tartja a mondás és ennek kiváló példája a Bebo nevű közösségi oldal eladásának, illetve visszavásárlásának története. Ilyen forgatókönyv csak Hollywoodban születhetett volna.
Michael Birch rendkívül tehetséges üzletember. Ezt két dolog is alátámasztja. Egyrészt megalapította és sikeressé tette a Bebo platformot, amelynek 2008-ban 40 millió regisztrált tagja volt. Ez volt a legnagyobb közösségi portál Nagy-Britanniában, Írországban és Új-Zélandon, az Egyesült Államokban pedig a harmadik helyen állt a MySpace és a Facebook mögött. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a sikeres cég felkeltette a konszernek érdeklődését. A befutó végül az AOL lett, amely 2008 márciusában 850 millió dollárért meg is vásárolta a társaságot. Ez már önmagában sikersztori lehetne, de az élet tartogatott még egy csavart. Az AOL számára a Bebo teljes bukást jelentett, nem véletlen, hogy a vállalat 2010 júniusában már meg akart szabadulni a közösségi portáltól.
A TechCrunch most arról számolt be, hogy végre sikerült értékesíteni az egykor szebb napokat látott platformot, amely két hónappal ezelőtt már csődeljárást kért maga ellen. Az igazi meglepetés csak ezután következett: Michael Birch ugyanis licitált az általa alapított cégre és egymillió dollárért visszavásárolta annak tulajdonjogát. Az üzletember a sikeres üzletkötésről a Twitteren is írt: "Épp most vásároltuk vissza a Bebót egymillió dollárért. Újra kitalálhatjuk? Ki tudja. De jó móka lesz megpróbálni..."
Michael Birch és felesége, Xochi a 2008-as üzleten kétségkívül jól kereshettek és aligha gondolták, hogy életük következő szakaszában lesz még Bebo-fejezet. De az élet közbeszólt.
Michael Birch rendkívül tehetséges üzletember. Ezt két dolog is alátámasztja. Egyrészt megalapította és sikeressé tette a Bebo platformot, amelynek 2008-ban 40 millió regisztrált tagja volt. Ez volt a legnagyobb közösségi portál Nagy-Britanniában, Írországban és Új-Zélandon, az Egyesült Államokban pedig a harmadik helyen állt a MySpace és a Facebook mögött. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a sikeres cég felkeltette a konszernek érdeklődését. A befutó végül az AOL lett, amely 2008 márciusában 850 millió dollárért meg is vásárolta a társaságot. Ez már önmagában sikersztori lehetne, de az élet tartogatott még egy csavart. Az AOL számára a Bebo teljes bukást jelentett, nem véletlen, hogy a vállalat 2010 júniusában már meg akart szabadulni a közösségi portáltól.
A TechCrunch most arról számolt be, hogy végre sikerült értékesíteni az egykor szebb napokat látott platformot, amely két hónappal ezelőtt már csődeljárást kért maga ellen. Az igazi meglepetés csak ezután következett: Michael Birch ugyanis licitált az általa alapított cégre és egymillió dollárért visszavásárolta annak tulajdonjogát. Az üzletember a sikeres üzletkötésről a Twitteren is írt: "Épp most vásároltuk vissza a Bebót egymillió dollárért. Újra kitalálhatjuk? Ki tudja. De jó móka lesz megpróbálni..."
Michael Birch és felesége, Xochi a 2008-as üzleten kétségkívül jól kereshettek és aligha gondolták, hogy életük következő szakaszában lesz még Bebo-fejezet. De az élet közbeszólt.