Berta Sándor

Alapjaiban rendíti meg a hollywoodi üzleti modellt a Netflix

A Gyilkosság című sorozat harmadik évadának elkészítését az amerikai streaming-szolgáltató finanszírozta. Ez is azt támasztja alá, hogy a Netflix egyre komolyabb piaci pozíciót akar szerezni.

"Amennyiben a produkciódat leveszik a műsorról, akkor utána nem tehetsz sok dolgot. Valóban szerettünk volna még egy esélyt adni a sorozatnak, azért, hogy elmesélhesse a történetet" - nyilatkozta David Madden, a Fox TV Studios elnöke. Ez a cég készítette a Gyilkosság című sorozatot. Nos, a Madden által említett újabb esély azt jelentette, hogy a Netflix szerezte meg az Amerikai Egyesült Államok és Kanada területére vonatkozó exkluzív streamingjogokat. A harmadik évad részei már három hónap után elkészültek, ami azért érdekes, mert ez az idő általában akár egy év is lehet. További érdekesség, hogy a sorozatot számos országban a Netflix mutatta be.

A filmipar számára egyre fontosabb a streaming-szolgáltatók sikere. A Netflixszel és a többi céggel kötött licencszerződésekből származó bevételek tavaly már elérték az 1,6 milliárd dollárt. A Bernstein Research adatai alapján ugyan ez az összeg még csupán az összes bevétel egyetlen százaléka, de ez csak a kezdet. Az Amazonnal való konkurenciaharc ugyanakkor jelentős mértékben megváltoztatta a streamingpiacot.

Néhány filmstúdió vezetőjének nem tetszik az új helyzet és máris bírálták a Netflixet. Kifogásolták, hogy nem lehet pontosan nyomon követni, hányan nézik ilyen módon a sorozatokat és a filmeket, ráadásul a streaming veszélyezteti a hagyományos hollywoodi terjesztési módszereket. Ted Sarandos, a vállalat tartalmakért felelős vezetője viszont azt mondta, hogy számos olyan sorozat elkészítését teszik lehetővé, amelyek csak nehezen maradhatnának meg a televíziós piacon. Számos filmstúdió támogatja a Netflix koncepcióját és kifejezetten olyan sorozatokat készítenek, amelyek a segítségével értékesíthetők. A DreamWorks például a következő években több mint 300 órányi felvételt akar legyártani, míg a Lions Gate már legyártott egy sorozatot. A Warner és a CBS kivár.

A Netflix június végén jelentette be, hogy Dánia, Finnország, Norvégia, Svédország, Nagy-Britannia és Írország után Hollandiában is elérhető lesz a szolgáltatása. George Lucas és Steven Spielberg egyaránt borúsan látja a filmipar jövőjét, szerintük az internet és az egyéb csábító IT-ajánlatok az okai annak, hogy az embereknek nincs idejük moziba járni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zombee #4
    Más dolog moziban nézni valamit, és más 55, 80, akármennyi centis tévén. Persze nem a popcornzabáló, mindenen röhögő parasztok nyújtotta élményre gondolok, de a mozinak varázsa van. Nem a multiplexeknek ugyan, de varázsa van. Én nagyobb, kommersz filmet is így nézek meg moziban, 2-3 hónappal később, ha előbb nem vetítik. Tudom, hogy nem örökké tehetem, előadásonként max. 5-10 nézővel eddig sem értettem, hogy működhet még mindig.
  • Zro #3
    Pénz van, legalábbis az USA-ban és nyugaton. Csak a mozi ma már nem nyújt annyival többet, mint régen mikor Junoszt tévét néztek otthon az emberek :) De neten keresztül sokkal nagyobbat kaszálhatnak a stúdiók is, hisz közvetlenül, kevesebb költséggel, sokkal nagyobb közönséget elérhetnek, akár napi szinten "moziba" csalogatva az embereket.
  • KopaszIsten #2
    "az embereknek nincs idejük moziba járni."

    Tévedés, pénzük nincs rá. Legalább is a többségnek.
  • alien47 #1
    "hogy az embereknek nincs idejük moziba járni" Nem, annak a mocskos kapitalista, anyagias világ az oka. Ami jól megtömte a kedves George Lucas és Steven Spielberg zsebét. Az, hogy a modern technológia átveszi a hatalmat és mások zsebét is megtömi, az az ő bajuk.

    Majd, ha bekövetkezik az Armageddon nem lesznek ilyen problémáink. Akkor majd nem járunk moziba, sőt sehová hahahahaha