Berta Sándor
A premierrel együtt árulnák pénzért a filmeket
A Sony és a Disney munkatársai Dél-Koreában titokban tesztelték azt az üzleti modellt, amely szinte egy időben teszi lehetővé az aktuális mozifilmek levetítését és online kölcsönzését.
Az ötlet nem új, de eddig - érthető okokból - az egyesült államokbeli moziláncok nem igazán lelkesedtek érte. Amennyiben ugyanis valaki a premiereket követően rövid idő múlva online is megnézheti az új alkotásokat, akkor az később nem fog elmenni a moziba. A Columbia Pictures - a Sony leányvállalata - áprilisban mutatta be Dél-Koreában a Django elszabadul című művet, amely három héttel később már elérhető volt a kábeles, az internetes és a műholdas televízióadók műsorkínálatában is. A Disney ugyanezt a megoldást választotta a Rontó Ralph animációs film esetében.
Az egyelőre nem derült ki, hogy a tesztek mennyire váltották be a reményeket, és sem a Sony, sem a Disney nem akarta kommentálni a The Wall Street Journal értesüléseit. A korábbi hasonló tesztek ugyanakkor kevéssé voltak sikeresek, igaz, általában kisebb produkciók esetében próbálták ki őket. Az új üzleti modell elszenvedői a nagy amerikai moziláncok, például a Regal Entertainment és az AMC. Az üzemeltetők azt követelik, hogy a filmszínházas és a televíziós, illetve online premierek között legalább 90 napos szünet legyen.
A nagy filmstúdiók közül a Sony és a Disney tesztelte elsőként az új terjesztési rendszert. A dél-koreai felhasználók kiválaszthatták, hogy az új alkotásokat otthon vagy a moziban akarják megtekinteni. Amennyiben a modell beválik, úgy további filmstúdiók is követhetik a két társaság példáját és ezzel teljesen új korszak kezdődhet a filmiparban.
Az ötlet nem új, de eddig - érthető okokból - az egyesült államokbeli moziláncok nem igazán lelkesedtek érte. Amennyiben ugyanis valaki a premiereket követően rövid idő múlva online is megnézheti az új alkotásokat, akkor az később nem fog elmenni a moziba. A Columbia Pictures - a Sony leányvállalata - áprilisban mutatta be Dél-Koreában a Django elszabadul című művet, amely három héttel később már elérhető volt a kábeles, az internetes és a műholdas televízióadók műsorkínálatában is. A Disney ugyanezt a megoldást választotta a Rontó Ralph animációs film esetében.
Az egyelőre nem derült ki, hogy a tesztek mennyire váltották be a reményeket, és sem a Sony, sem a Disney nem akarta kommentálni a The Wall Street Journal értesüléseit. A korábbi hasonló tesztek ugyanakkor kevéssé voltak sikeresek, igaz, általában kisebb produkciók esetében próbálták ki őket. Az új üzleti modell elszenvedői a nagy amerikai moziláncok, például a Regal Entertainment és az AMC. Az üzemeltetők azt követelik, hogy a filmszínházas és a televíziós, illetve online premierek között legalább 90 napos szünet legyen.
A nagy filmstúdiók közül a Sony és a Disney tesztelte elsőként az új terjesztési rendszert. A dél-koreai felhasználók kiválaszthatták, hogy az új alkotásokat otthon vagy a moziban akarják megtekinteni. Amennyiben a modell beválik, úgy további filmstúdiók is követhetik a két társaság példáját és ezzel teljesen új korszak kezdődhet a filmiparban.