Berta Sándor

Előrejelezhető lesz a filmek sikere

A Google egyik projektjének köszönhetően a producereknek a jövőben lehetőségük lesz arra, hogy a jelenleginél jobban megtervezzék az egyes alkotások értékesítését.

A tengerentúli cég elérhetővé tette a programmal kapcsolatos információkat, amikből kiderül, hogy a keresésesek elemzéséből viszonylag jól lehet előrejelezni azt, hogy ha egy bizonyos mű sikeres lesz a mozikban. A módszer rendkívül egyszerű: az elemzés során az adott filmhez kötődő webes tartalmakra és előzetesekre való online kereséseket egyaránt figyelembe veszik.


A filmekre keresés és azok nézettsége együtt mozog

Az óriáscég hangsúlyozta, hogy ha a prognózis elkészítésének dátumától számított négy hetet, az elérhető előzeteseket és a film megjelenésének időpontját egyaránt számításba veszik, akkor 94 százalékos pontossággal megállapítható, hogy az új mű mekkora bevételt fog hozni a bemutató utáni első héten. Az előrejelzés tovább javítható, ha megadják a film reklámjaira való kattintások számát. Az elkészített becslés a bevételt tekintve százezer dolláros pontosságú lehet.

A projekt kapcsán a társaság vizsgálatot készített, mely szerint a filmstúdiók marketingfelelősei elsősorban arra figyelnek, hogy a premier előtti héten miként fogadják az emberek a kiadott előzetest a legnépszerűbb videomegosztó portálon, de a bemutató előtti utolsó hét nem a legjobb időszak a várható fogadtatás felmérésére. A kisebb marketing-költségvetéssel dolgozó produkciók esetében sokkal nagyobb az esély a sikerre akkor, ha nem valamelyik várható kasszasikerrel egy időben jelennek meg. E filmek bemutatói előtt sokkal nagyobb eséllyel kelthető fel az érdeklődés azon érdekes művek iránt, amiket nem igazán reklámoznak a sajtóorgánumokban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #4
    viszont rá lehet erősíteni a marketingre, újabb trailereket lehet készíteni, lehet olcsó vetítéseket tartani, lehet visszatartani egy ideig, hogy más konkurenciája legyen, lehet fesztiválokon megfuttatni, más közönséget keresve neki stb.
  • teddybear #3
    Ettől még jópár üzleti pofára esés fog jönni. Négy héttel a bemutató előtt már többnyire majdnem kész egy film, az utómunkálatok folynak. Ha ebben fázisban úgy döntenek, hogy nem mutatják be, az egész költséget bukták. Ha mégis bemutatják, ennek egy része visszajön.
  • The Seer #2
    Mert eddig nem voltak?

    Twiglight. Halálos Iramban, Hangover, stb.
  • noland #1
    hú de jó, jönnek a design filmek