Berta Sándor
Előrejelezhető lesz a filmek sikere
A Google egyik projektjének köszönhetően a producereknek a jövőben lehetőségük lesz arra, hogy a jelenleginél jobban megtervezzék az egyes alkotások értékesítését.
A tengerentúli cég elérhetővé tette a programmal kapcsolatos információkat, amikből kiderül, hogy a keresésesek elemzéséből viszonylag jól lehet előrejelezni azt, hogy ha egy bizonyos mű sikeres lesz a mozikban. A módszer rendkívül egyszerű: az elemzés során az adott filmhez kötődő webes tartalmakra és előzetesekre való online kereséseket egyaránt figyelembe veszik.
A filmekre keresés és azok nézettsége együtt mozog
Az óriáscég hangsúlyozta, hogy ha a prognózis elkészítésének dátumától számított négy hetet, az elérhető előzeteseket és a film megjelenésének időpontját egyaránt számításba veszik, akkor 94 százalékos pontossággal megállapítható, hogy az új mű mekkora bevételt fog hozni a bemutató utáni első héten. Az előrejelzés tovább javítható, ha megadják a film reklámjaira való kattintások számát. Az elkészített becslés a bevételt tekintve százezer dolláros pontosságú lehet.
A projekt kapcsán a társaság vizsgálatot készített, mely szerint a filmstúdiók marketingfelelősei elsősorban arra figyelnek, hogy a premier előtti héten miként fogadják az emberek a kiadott előzetest a legnépszerűbb videomegosztó portálon, de a bemutató előtti utolsó hét nem a legjobb időszak a várható fogadtatás felmérésére. A kisebb marketing-költségvetéssel dolgozó produkciók esetében sokkal nagyobb az esély a sikerre akkor, ha nem valamelyik várható kasszasikerrel egy időben jelennek meg. E filmek bemutatói előtt sokkal nagyobb eséllyel kelthető fel az érdeklődés azon érdekes művek iránt, amiket nem igazán reklámoznak a sajtóorgánumokban.
A tengerentúli cég elérhetővé tette a programmal kapcsolatos információkat, amikből kiderül, hogy a keresésesek elemzéséből viszonylag jól lehet előrejelezni azt, hogy ha egy bizonyos mű sikeres lesz a mozikban. A módszer rendkívül egyszerű: az elemzés során az adott filmhez kötődő webes tartalmakra és előzetesekre való online kereséseket egyaránt figyelembe veszik.
A filmekre keresés és azok nézettsége együtt mozog
Az óriáscég hangsúlyozta, hogy ha a prognózis elkészítésének dátumától számított négy hetet, az elérhető előzeteseket és a film megjelenésének időpontját egyaránt számításba veszik, akkor 94 százalékos pontossággal megállapítható, hogy az új mű mekkora bevételt fog hozni a bemutató utáni első héten. Az előrejelzés tovább javítható, ha megadják a film reklámjaira való kattintások számát. Az elkészített becslés a bevételt tekintve százezer dolláros pontosságú lehet.
A projekt kapcsán a társaság vizsgálatot készített, mely szerint a filmstúdiók marketingfelelősei elsősorban arra figyelnek, hogy a premier előtti héten miként fogadják az emberek a kiadott előzetest a legnépszerűbb videomegosztó portálon, de a bemutató előtti utolsó hét nem a legjobb időszak a várható fogadtatás felmérésére. A kisebb marketing-költségvetéssel dolgozó produkciók esetében sokkal nagyobb az esély a sikerre akkor, ha nem valamelyik várható kasszasikerrel egy időben jelennek meg. E filmek bemutatói előtt sokkal nagyobb eséllyel kelthető fel az érdeklődés azon érdekes művek iránt, amiket nem igazán reklámoznak a sajtóorgánumokban.