Berta Sándor
Nehéz helyzetbe kerülhet Hollywood
Borúsan látja a filmipar jövőjét George Lucas és Steven Spielberg, szerintük az internet és az egyéb csábító IT-ajánlatok az okai annak, hogy az embereknek nincs idejük moziba járni.
A producerek a Dél-kaliforniai Egyetemen vettek részt egy pódiumbeszélgetésen, amelynek témája a szórakoztatóipar jövője volt. Az eseményen elhangzottakról a CNBC és a TechCrunch is tudósított. A lapok szerint George Lucas és Steven Spielberg egyetértettek abban, hogy a klasszikus Hollywoodra elég nehéz idők várnak. A filmstúdiókat leginkább a Szilícium-völgyben lévő tőkebefektetőkhöz lehetne hasonlítani, míg a filmek az általuk megerősített vállalkozásokhoz hasonlíthatók: először van egy ötlet, amit aztán egy csapat egy termékké fejleszt.
Azt mind a két rendező elismerte, hogy a filmstúdiók nagy tétekben játszanak: a gyártási és a marketingköltségek akár a 300 millió dollárt is meghaladhatják alkotásonként. Ahhoz, hogy egy-egy ilyen projekt sikeres legyen, a mozikban az adott műnek legalább egymilliárd dolláros bevételt kellene hoznia és ehhez jön meg a DVD-eladásokból és a televíziós jogokból származó ugyanekkora összeg.
Lucas és Spielberg egyetértett abban, hogy ez nem egy hosszú távon fenntartható üzleti modell. Hamarosan megtapasztalhatjuk, hogy néhány megaprodukció megbukik majd és ezután mindent meg fog változni. A piac ezt követően jól láthatón zsugorodik majd, aminek nagyon praktikus okai is vannak: a felhasználóknak egyre kevesebb idejük jut arra, hogy moziba menjenek. Lucas hozzátette, hogy ez az ő esetében is igaz. Az olyan online szolgáltatók, mint a Netflix egyre gyakrabban rukkolnak elő minőségi tartalmakkal, az estéket pedig ezek és a videojátékok határozzák meg.
A producerek a Dél-kaliforniai Egyetemen vettek részt egy pódiumbeszélgetésen, amelynek témája a szórakoztatóipar jövője volt. Az eseményen elhangzottakról a CNBC és a TechCrunch is tudósított. A lapok szerint George Lucas és Steven Spielberg egyetértettek abban, hogy a klasszikus Hollywoodra elég nehéz idők várnak. A filmstúdiókat leginkább a Szilícium-völgyben lévő tőkebefektetőkhöz lehetne hasonlítani, míg a filmek az általuk megerősített vállalkozásokhoz hasonlíthatók: először van egy ötlet, amit aztán egy csapat egy termékké fejleszt.
Azt mind a két rendező elismerte, hogy a filmstúdiók nagy tétekben játszanak: a gyártási és a marketingköltségek akár a 300 millió dollárt is meghaladhatják alkotásonként. Ahhoz, hogy egy-egy ilyen projekt sikeres legyen, a mozikban az adott műnek legalább egymilliárd dolláros bevételt kellene hoznia és ehhez jön meg a DVD-eladásokból és a televíziós jogokból származó ugyanekkora összeg.
Lucas és Spielberg egyetértett abban, hogy ez nem egy hosszú távon fenntartható üzleti modell. Hamarosan megtapasztalhatjuk, hogy néhány megaprodukció megbukik majd és ezután mindent meg fog változni. A piac ezt követően jól láthatón zsugorodik majd, aminek nagyon praktikus okai is vannak: a felhasználóknak egyre kevesebb idejük jut arra, hogy moziba menjenek. Lucas hozzátette, hogy ez az ő esetében is igaz. Az olyan online szolgáltatók, mint a Netflix egyre gyakrabban rukkolnak elő minőségi tartalmakkal, az estéket pedig ezek és a videojátékok határozzák meg.