MTI
Az AOL 850 millió dollárért megvásárolja a Bebót
A Time Warner érdekeltségébe tartozó internetes vállalkozás, az AOL bejelentette, hogy készpénzben kifizetendő 850 millió dollárért megvásárolni készül a Bebo közösségi hálózatot.
A Bebo tagjainak száma jelenleg mintegy 40 millió; ez a legnagyobb ilyen hálózat Nagy-Britanniában, Írországban és Új-Zélandon egyaránt; az Egyesült Államokban a harmadik helyen áll a MySpace és a Facebook mögött. "Az AOL, eredetileg az emberek összekapcsolásának egyik módja volt. Vissza kell térnünk gyökereinkhez" - hangsúlyozta a társaság elnöke, Ron Grant. A két cég mintegy hat hónapja dolgozik az ügyleten; az AOL számára főként az tette vonzóvá a Bebót, hogy tevékenységében jelentős súlya van a médiának és a nemzetközi kapcsolatoknak.
Az ügylet olyan időszakban születik meg, amikor az AOL átalakulóban van: tárcsázós internet szolgáltatóból online hirdetési "erőművé" válik. A cég csaknem 1 milliárd dollárt fordított arra, hogy létrehozzon egy hatalmas hirdetési egységet, a Platform-A-t, ezzel megpróbál szembeszállni a Microsoft Corp és az általa felvásárolni tervezett Yahoo Inc versenyének, továbbá követni akarja azt a példát, amit a Google Inc a DoubleClick megszerzésével nyújtott.
Az AOL megítélése szerint hirdetési rendszere jól tudja majd illeszteni a társadalmi hálózatot az üzleti élethez - annak ellenére, hogy versenytársainak ezzel jelentős nehézségei adódnak: a Google már sokszor kifejtette, hogy nem könnyű például a MySpace forgalmának "piacosítása". A Bebo irányítása továbbra is a jelenlegi elnök, Joanna Shields kezében marad, akinek az átalakulás után is csak Grant lesz a "főnöke".
A Bebo tagjainak száma jelenleg mintegy 40 millió; ez a legnagyobb ilyen hálózat Nagy-Britanniában, Írországban és Új-Zélandon egyaránt; az Egyesült Államokban a harmadik helyen áll a MySpace és a Facebook mögött. "Az AOL, eredetileg az emberek összekapcsolásának egyik módja volt. Vissza kell térnünk gyökereinkhez" - hangsúlyozta a társaság elnöke, Ron Grant. A két cég mintegy hat hónapja dolgozik az ügyleten; az AOL számára főként az tette vonzóvá a Bebót, hogy tevékenységében jelentős súlya van a médiának és a nemzetközi kapcsolatoknak.
Az ügylet olyan időszakban születik meg, amikor az AOL átalakulóban van: tárcsázós internet szolgáltatóból online hirdetési "erőművé" válik. A cég csaknem 1 milliárd dollárt fordított arra, hogy létrehozzon egy hatalmas hirdetési egységet, a Platform-A-t, ezzel megpróbál szembeszállni a Microsoft Corp és az általa felvásárolni tervezett Yahoo Inc versenyének, továbbá követni akarja azt a példát, amit a Google Inc a DoubleClick megszerzésével nyújtott.
Az AOL megítélése szerint hirdetési rendszere jól tudja majd illeszteni a társadalmi hálózatot az üzleti élethez - annak ellenére, hogy versenytársainak ezzel jelentős nehézségei adódnak: a Google már sokszor kifejtette, hogy nem könnyű például a MySpace forgalmának "piacosítása". A Bebo irányítása továbbra is a jelenlegi elnök, Joanna Shields kezében marad, akinek az átalakulás után is csak Grant lesz a "főnöke".