Berta Sándor

Kitörési pontot keres a Yahoo

Kiszivárgott információk alapján a Yahoo! az online keresés területén megpróbálja megszüntetni együttműködését a redmondi konszernnel, a törekvést azonban egyelőre nem koronázta siker.

A The Wall Street Journal és a Bloomberg egyaránt arról számolt be, hogy Marissa Mayer, a Yahoo vezetője gyakorlatilag a kinevezése óta próbálja felbontani a Microsofttal kötött szerződést, viszont a vállalat egyelőre nem akar lemondani erről a szövetségről. A két fél 2009 júliusában egyesítette erőit, a tíz évre szóló megállapodás a piacvezető Google uralmának megtörésére irányult. Az egyezség keretében a Yahoo! átvette a Bing keresőmotort, ezt futtatja a saját portálján, azonban továbbra is ő dönthet keresője pontos kinézetéről és működéséről. Cserébe a vállalat 10 éven keresztül hozzáférést biztosít a Microsoft számára a keresőtechnológiáihoz és lehetővé teszi, hogy az óriáscég azokat szabadon beépíthesse a Bing motorjába.

Időközben kiderült, hogy ez előnytelen megoldás, a Yahoo! jobban járna, ha saját keresőtechnológiáját és hirdetési rendszerét használná. A Bing - a Yahoo! kárára - némileg növelni tudta a piaci részesedését. Marissa Mayer februárban csalódást keltőnek minősítette az elmúlt években folytatott kooperációt, mivel annak ellenére sem nőttek a bevételek. A Google már tavaly jelezte: egy sokkal kifizetődőbb partneri kapcsolatot építene ki a Yahoo!-val, amelynek keretében a webes társaság biztosítaná az online keresőt és keresőkben használható reklámtechnológiát. A két óriáscég már 2008-ban megpróbált létrehozni egy hasonló szövetséget, de az elképzelés az amerikai versenyhivatal döntése miatt elbukott.


Marissa Mayer 13 éven át dolgozott a Google-nál, így nem meglepő a Microsoft iránti ellenszenve

Sara Gorman, a cég szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a Microsoft fontos partnerük és továbbra is szorosan együtt fognak dolgozni. Adam Sohn, a Microsoft szóvivője pedig azt mondta, hogy szövetségben vannak és folytatják a munkát. Jessica Powell, a Google szóvivője nem kommentálta a megjelent információkat.

Úgy tűnik tehát a Yahoo! terve nem vált be, ehelyett a vállalat más területre összpontosíthat. Az All Things Digital cikke szerint egyeztetéseket kezdeményeztek a Hulu felvásárlására. Ugyan még nincs konkrét vételi ajánlat, de Mayer a befektetőknek azt mondta: a videók fontos részét képezik a Yahoo! stratégiájának. Az Apple és a Yahoo! képviselői már áprilisban tárgyalásokat folytattak egymással arról, hogy több Yahoo!-szolgáltatás legyen elérhető az iPad és az iPhone készülékeken, mivel a Yahoo! így akarja felvenni a harcot a Google szolgáltatásaival.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • csimmasz #2
    Ezt ingyen is megmondta volna sok ember előre.
    Az MS ha valakivel partnerkedik ott a másik nem járhat jól.
    Nem vonták le a következtetéseket, hogy az MS ahova beteszi a lábát ott megpróbálja a meglévő konkurenciát háttérbe szoritani, a mai szövetségek csak arra kellenek, hogy megvessék a lábukat és lassan a régi szövetségeseik ellen forduljanak a saját területükön a saját maguk álltal biztosított eszközök, technológiák által.

  • Cat #1
    rohadt pici ez a pocsolya: a néhány évenként céget váltó vezetők idővel törvényszerűen valamelyik korábbi cégük konkurenséhez szerződnek, de az emberi kapcsolatok nyilván megmaradnak. Ugyanez van a Nokiás Elopnál, aki Microsoft vezető volt, de itthon még inkább érezhető, pl. tegnap olvastam, hogy Vahl Tamás könyvet írt a magyar multikról. Életpályája: Siemens, IBM, HP, SAP... most komolyan, hogy lehet így "harcolni" a többi cég ellen?