Berta Sándor
Eddig eredménytelen a Yahoo! - Microsoft együttműködés
Marissa Mayer, a Yahoo! vezetője csalódást keltőnek minősítette a redmondi óriáscéggel az elmúlt években folytatott együttműködést, mivel ennek ellenére sem nőttek a bevételek.
A Google egykori menedzsere tavaly nyár óta vezeti a Yahoo!-t és a váltás eddig mind neki, mind a korábban nehéz helyzetben lévő internetes konszernnek bejött. Mayer elmondta, hogy a Microsofttal való kooperáció az eredményeket tekintve elmaradt a várakozásoktól. Az elmúlt 2-3 évben sem a Yahoo!, sem a Bing nem tudta növelni a részesedését a keresőpiacon. 2012 decemberében a Google 66,7 százalékkal vezetett, míg a Microsoft - Yahoo! megállapodás megkötésekor ez az arány 66,6 százalék volt. A Bing jelenleg 16,3, míg a Yahoo! 12,2 százalékon áll. Összességében ezek az adatok a kooperáció óta gyakorlatilag semmit sem változtak, viszont a Bing - a Yahoo! kárára - némileg növelni tudta a piaci részesedését.
Jelenleg a Yahoo! kizárólag az Amerikai Egyesült Államokban rendelkezik komoly felhasználói bázissal, az USA-n kívül a társaság nem játszik meghatározó szerepet. Mayer éppen ezért a közeljövőben azt szeretné, ha ez változna és a konszern más piacokra is koncentrálna. A leginkább Nagy-Britannia és Németország jöhet szóba, de nem akarják egyelőre a japán részleget sem eladni és minden ezzel kapcsolatos tervet jegeltek.
A két fél 2009 júliusában egyesítette erőit. A tíz évre szóló megállapodás a piacvezető Google uralmának megtörésére irányul. Az egyezség keretében a Yahoo! átvette a Microsoft Bing keresőmotorját, ezt futtatja a saját portálján, azonban továbbra is ő dönthet keresője pontos kinézetéről és működéséről. Cserébe a vállalat 10 éven keresztül hozzáférést biztosít a Microsoft számára a keresőtechnológiáihoz és lehetővé teszi, hogy a szoftveróriás azokat szabadon beépíthesse a Bing motorjába.
A Google egykori menedzsere tavaly nyár óta vezeti a Yahoo!-t és a váltás eddig mind neki, mind a korábban nehéz helyzetben lévő internetes konszernnek bejött. Mayer elmondta, hogy a Microsofttal való kooperáció az eredményeket tekintve elmaradt a várakozásoktól. Az elmúlt 2-3 évben sem a Yahoo!, sem a Bing nem tudta növelni a részesedését a keresőpiacon. 2012 decemberében a Google 66,7 százalékkal vezetett, míg a Microsoft - Yahoo! megállapodás megkötésekor ez az arány 66,6 százalék volt. A Bing jelenleg 16,3, míg a Yahoo! 12,2 százalékon áll. Összességében ezek az adatok a kooperáció óta gyakorlatilag semmit sem változtak, viszont a Bing - a Yahoo! kárára - némileg növelni tudta a piaci részesedését.
Jelenleg a Yahoo! kizárólag az Amerikai Egyesült Államokban rendelkezik komoly felhasználói bázissal, az USA-n kívül a társaság nem játszik meghatározó szerepet. Mayer éppen ezért a közeljövőben azt szeretné, ha ez változna és a konszern más piacokra is koncentrálna. A leginkább Nagy-Britannia és Németország jöhet szóba, de nem akarják egyelőre a japán részleget sem eladni és minden ezzel kapcsolatos tervet jegeltek.
A két fél 2009 júliusában egyesítette erőit. A tíz évre szóló megállapodás a piacvezető Google uralmának megtörésére irányul. Az egyezség keretében a Yahoo! átvette a Microsoft Bing keresőmotorját, ezt futtatja a saját portálján, azonban továbbra is ő dönthet keresője pontos kinézetéről és működéséről. Cserébe a vállalat 10 éven keresztül hozzáférést biztosít a Microsoft számára a keresőtechnológiáihoz és lehetővé teszi, hogy a szoftveróriás azokat szabadon beépíthesse a Bing motorjába.