Berta Sándor
Egymást perli a Yahoo! és a Mozilla
A két fél azután veszett össze, hogy a böngészőt fejlesztő szervezet visszatért a Google keresőjéhez.
A Firefox 2014 novemberében jelentette be, hogy a Yahoo! keresőjére vált. November közepén viszont arról írtunk, hogy bár a Yahoo!-val kötött megállapodás eredetileg öt évre szólt, de a Mozilla úgy döntött, hogy idő előtt befejezi az együttműködést és a Google keresőjére vált vissza. A szervezet elsősorban azzal indokolta a lépést, hogy a saját márkája és a felhasználói élmények szempontjából is a lehető legjobb döntést akarta meghozni. A szoftver esetében Oroszországban, Törökországban, Fehéroroszországban és Kazahsztánban a Yandex az alapértelmezett kereső, Kínában a Baidu, míg a világ többi államában a Google.
A Yahoo! beperelte a Mozillát, mert az álláspontja alapján a szervezet szerződést szegett, amikor felmondta a megállapodást. A Mozilla az ellenkeresetében azt állította, hogy nem voltak helytállók a Yahoo!-nak a saját keresőjével kapcsolatban tett minőségi állításai. A Yahoo! a szerződés folytatását szeretné elérni, s többek között azzal érvel, hogy a döntés ártott a jó hírének és a versenyképességének, míg a Mozilla az elmaradt bevételeit, egy közelebbről meg nem nevezett összeg kifizetését követelte. Utóbbit azzal indokolta, hogy anno a Yahoo!-ra való váltással kockázatokat vállalt, ráadásul az óriáscég biztosította arról, hogy komoly összegeket fog befektetni a keresőjébe, amire soha nem került sor.
A bírósági dokumentumokból kiderült, hogy a szerződés felmondása novemberben 10-én történt meg, írásban, külön előzetes értesítés nélkül. Ilyesmire elvileg csak szerződésszegés vagy a szerződési feltételek jelentős mértékű megváltozása miatt lenne lehetőség. A Yahoo! viszont arra hivatkozott, hogy minden szerződési feltételt teljesített. A Mozilla ezzel szemben azt ecsetelte, hogy csupán élt a szerződésben rögzített azonnali felmondási jogával. Azután, hogy ismertté vált, hogy a Verizon megvásárolja a Yahoo!-t, a szervezet hónapokon keresztül megpróbálta felvenni a kapcsolatot az új tulajdonosokkal, s kikérni az álláspontjukat a keresési eredmények minőségéről és a felhasználói élményekről, de nem járt sikerrel.
A Firefox 2014 novemberében jelentette be, hogy a Yahoo! keresőjére vált. November közepén viszont arról írtunk, hogy bár a Yahoo!-val kötött megállapodás eredetileg öt évre szólt, de a Mozilla úgy döntött, hogy idő előtt befejezi az együttműködést és a Google keresőjére vált vissza. A szervezet elsősorban azzal indokolta a lépést, hogy a saját márkája és a felhasználói élmények szempontjából is a lehető legjobb döntést akarta meghozni. A szoftver esetében Oroszországban, Törökországban, Fehéroroszországban és Kazahsztánban a Yandex az alapértelmezett kereső, Kínában a Baidu, míg a világ többi államában a Google.
A Yahoo! beperelte a Mozillát, mert az álláspontja alapján a szervezet szerződést szegett, amikor felmondta a megállapodást. A Mozilla az ellenkeresetében azt állította, hogy nem voltak helytállók a Yahoo!-nak a saját keresőjével kapcsolatban tett minőségi állításai. A Yahoo! a szerződés folytatását szeretné elérni, s többek között azzal érvel, hogy a döntés ártott a jó hírének és a versenyképességének, míg a Mozilla az elmaradt bevételeit, egy közelebbről meg nem nevezett összeg kifizetését követelte. Utóbbit azzal indokolta, hogy anno a Yahoo!-ra való váltással kockázatokat vállalt, ráadásul az óriáscég biztosította arról, hogy komoly összegeket fog befektetni a keresőjébe, amire soha nem került sor.
A bírósági dokumentumokból kiderült, hogy a szerződés felmondása novemberben 10-én történt meg, írásban, külön előzetes értesítés nélkül. Ilyesmire elvileg csak szerződésszegés vagy a szerződési feltételek jelentős mértékű megváltozása miatt lenne lehetőség. A Yahoo! viszont arra hivatkozott, hogy minden szerződési feltételt teljesített. A Mozilla ezzel szemben azt ecsetelte, hogy csupán élt a szerződésben rögzített azonnali felmondási jogával. Azután, hogy ismertté vált, hogy a Verizon megvásárolja a Yahoo!-t, a szervezet hónapokon keresztül megpróbálta felvenni a kapcsolatot az új tulajdonosokkal, s kikérni az álláspontjukat a keresési eredmények minőségéről és a felhasználói élményekről, de nem járt sikerrel.