Gyurkity Péter
Az Apple és az LG áll az elégedettségi lista élén
Egy friss felmérés szerint a felhasználók az okostelefon-gyártók közül az Apple, míg a hagyományos telefonoknál az LG készülékeivel a legelégedettebbek, a második helyen pedig a Nokia áll.
A J.D. Power & Associates a tavalyi évre vonatkozóan is elkészítette szokásos felmérését, amelyet most tettek közzé. Ebben elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy a felhasználók mely gyártók termékeivel elégedettek igazán, illetve hogy általában mennyire vagyunk elégedettek a piacon megjelenő mobiltelefonokkal.
Okostelefon elégedettségi lista
A több mint 9700 megkérdezett amerikai okostelefon-tulajdonos válaszai alapján ezúttal is az Apple áll a lista élén, méghozzá sorrendben a kilencedik alkalommal. A teljesítményt, a külcsínt, az elérhető funkciókat, valamint a használhatóságot egyaránt vizsgáló anyagban a Nokia kapta meg a második helyet, ám ők egy kissé leszakadtak a győztestől, és éppen csak elérték az átlagos elégedettségi szintet. A harmadik az okostelefonoknál a Samsung, a negyedik a Motorola, az ötödik pedig a HTC lett. A hagyományos készülékek esetében (csaknem 6800 vásárló megkérdezése után) a listát az LG vezeti, a második helyen itt is a Nokia áll, mögöttük pedig a Sanyo, a Samsung, illetve a Pantech sorakozik.
Az iPhone a külső és a használhatóság terén ért el (ismét) sok pontot, míg az LG a hagyományos szegmensben a külső és a funkciók révén lett első. Érdekességként említik, hogy az okostelefonoknál általában véve az operációs rendszerek stabilitása, a teljesítmény, valamint a képkészítés terén javult a helyzet, bár a felhasználók 17 százaléka tapasztalt valamilyen szoftveres vagy hardveres problémát. Hetente átlagosan 115 percet fordítunk a közösségi alkalmazásokra, ennek hatása pedig megfigyelhető az egymásnak tett ajánlásokban is - a heti 100 percnél több időt ezen appokkal töltők gyakrabban ajánlják készüléküket ismerőseiknek.
A hagyományos készülékeknél stagnál az elégedettségi mutató, itt viszont a megkérdezettek 42 százaléka jelezte, hogy az elkövetkező egy évben valószínűleg új példányt vásárol majd - jól működik tehát a marketing, valóban tömegek váltanak az "okos" változatokra.
A J.D. Power & Associates a tavalyi évre vonatkozóan is elkészítette szokásos felmérését, amelyet most tettek közzé. Ebben elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy a felhasználók mely gyártók termékeivel elégedettek igazán, illetve hogy általában mennyire vagyunk elégedettek a piacon megjelenő mobiltelefonokkal.
Okostelefon elégedettségi lista
A több mint 9700 megkérdezett amerikai okostelefon-tulajdonos válaszai alapján ezúttal is az Apple áll a lista élén, méghozzá sorrendben a kilencedik alkalommal. A teljesítményt, a külcsínt, az elérhető funkciókat, valamint a használhatóságot egyaránt vizsgáló anyagban a Nokia kapta meg a második helyet, ám ők egy kissé leszakadtak a győztestől, és éppen csak elérték az átlagos elégedettségi szintet. A harmadik az okostelefonoknál a Samsung, a negyedik a Motorola, az ötödik pedig a HTC lett. A hagyományos készülékek esetében (csaknem 6800 vásárló megkérdezése után) a listát az LG vezeti, a második helyen itt is a Nokia áll, mögöttük pedig a Sanyo, a Samsung, illetve a Pantech sorakozik.
Az iPhone a külső és a használhatóság terén ért el (ismét) sok pontot, míg az LG a hagyományos szegmensben a külső és a funkciók révén lett első. Érdekességként említik, hogy az okostelefonoknál általában véve az operációs rendszerek stabilitása, a teljesítmény, valamint a képkészítés terén javult a helyzet, bár a felhasználók 17 százaléka tapasztalt valamilyen szoftveres vagy hardveres problémát. Hetente átlagosan 115 percet fordítunk a közösségi alkalmazásokra, ennek hatása pedig megfigyelhető az egymásnak tett ajánlásokban is - a heti 100 percnél több időt ezen appokkal töltők gyakrabban ajánlják készüléküket ismerőseiknek.
A hagyományos készülékeknél stagnál az elégedettségi mutató, itt viszont a megkérdezettek 42 százaléka jelezte, hogy az elkövetkező egy évben valószínűleg új példányt vásárol majd - jól működik tehát a marketing, valóban tömegek váltanak az "okos" változatokra.