Gyurkity Péter
Egymilliárd közelében az okosok száma
Természetesen nem emberekről van szó (hova is vezetne ez?), hanem a különböző okos kütyükről, amelyek tavaly meghódították a globális piacot, miközben az USA-ban az Apple tarolt hatalmasat.
Tavaly összesen 916 millió "okos" készülék talált gazdára, legalábbis az IDC három különböző tanulmányában található adatok összesítése alapján, amelybe beletartoznak az okostelefonok, a táblák, az egyéb, internetre csatlakozó hordozható készülékek, valamint az hagyományos asztali és mobil PC-k is. Az élet szinte minden területén előrenyomultak az állandó online jelenlétet biztosító kütyük, a trend pedig az évtized közepéig sem lassul majd le.
A 2011-es forgalomból nagyjából mintegy 489 milliárd dolláros bevétele származott a gyártóknak és a forgalmazóknak, ez jól mutatja az ágazat erejét. Idén azonban még ennél is több fejlesztés kelhet el világszerte, a teljes szám valószínűleg 1,1 milliárd felett lesz, 2016-ben pedig összesen 1,84 milliárd példányt szállítanak majd le a területben érdekelt cégek, vagyis mindaddig szinte biztosítottnak látszik az egészséges mértékű, folyamatos növekedés. Az egykor domináns Windows platform ugyanezen időszak alatt 36-ról 25 százalékra szorulhat vissza, ezzel elveszti majd első helyét, hogy azt az Android kaparintsa meg, amely 29-ről 31 százalékra javíthat - az iOS részesedése 14-ről 17-százalékra ugrik majd.
Az Apple számára különösen jó hír, hogy a tengerentúlon nagyon erős bázisra támaszkodhatnak, az amerikaiak tulajdonképpen az iOS-termékek megrögzött vásárlóiként jellemezhetők. Egy friss felmérés szerint minden második amerikai háztartásban megtalálhatók a cég termékei, vagyis itt legalább egy iOS, avagy Macintosh kütyüvel rendelkeznek. A legjobban a magasan képzett fiatal férfiak érdeklőnek a cég fejlesztései iránt, a jövedelemtől függően birtokolnak egy vagy több készüléket, de még a 35-49 év közöttiek körében is 63 százalékos ez az arány, amely csak az 50 és 64 év közöttieknél csökken 50 százalékra - a korosztályok között tehát korántsem akkora a különbség, ahogy azt korábban megszokhattuk.
Az ország nyugati felében (nyilván a Szilícium-völgy hatására) két Apple termék található meg az átlagos háztartásban, míg a keleti részben ez a szám 1,2.
Tavaly összesen 916 millió "okos" készülék talált gazdára, legalábbis az IDC három különböző tanulmányában található adatok összesítése alapján, amelybe beletartoznak az okostelefonok, a táblák, az egyéb, internetre csatlakozó hordozható készülékek, valamint az hagyományos asztali és mobil PC-k is. Az élet szinte minden területén előrenyomultak az állandó online jelenlétet biztosító kütyük, a trend pedig az évtized közepéig sem lassul majd le.
A 2011-es forgalomból nagyjából mintegy 489 milliárd dolláros bevétele származott a gyártóknak és a forgalmazóknak, ez jól mutatja az ágazat erejét. Idén azonban még ennél is több fejlesztés kelhet el világszerte, a teljes szám valószínűleg 1,1 milliárd felett lesz, 2016-ben pedig összesen 1,84 milliárd példányt szállítanak majd le a területben érdekelt cégek, vagyis mindaddig szinte biztosítottnak látszik az egészséges mértékű, folyamatos növekedés. Az egykor domináns Windows platform ugyanezen időszak alatt 36-ról 25 százalékra szorulhat vissza, ezzel elveszti majd első helyét, hogy azt az Android kaparintsa meg, amely 29-ről 31 százalékra javíthat - az iOS részesedése 14-ről 17-százalékra ugrik majd.
Az Apple számára különösen jó hír, hogy a tengerentúlon nagyon erős bázisra támaszkodhatnak, az amerikaiak tulajdonképpen az iOS-termékek megrögzött vásárlóiként jellemezhetők. Egy friss felmérés szerint minden második amerikai háztartásban megtalálhatók a cég termékei, vagyis itt legalább egy iOS, avagy Macintosh kütyüvel rendelkeznek. A legjobban a magasan képzett fiatal férfiak érdeklőnek a cég fejlesztései iránt, a jövedelemtől függően birtokolnak egy vagy több készüléket, de még a 35-49 év közöttiek körében is 63 százalékos ez az arány, amely csak az 50 és 64 év közöttieknél csökken 50 százalékra - a korosztályok között tehát korántsem akkora a különbség, ahogy azt korábban megszokhattuk.
Az ország nyugati felében (nyilván a Szilícium-völgy hatására) két Apple termék található meg az átlagos háztartásban, míg a keleti részben ez a szám 1,2.