SG.hu
Elbizakodottságot jelez az Apple térképes fiaskója
Egyértelmű, hogy az Apple a fejlesztők számára rendezett világkonferencián akart kirukkolni térképes kereső programjával, amely a Google termékével volt hivatva egy az egyben felvenni a versenyt – mondta Peter BoKiaer, a dán székhelyű globális befektetési bank, a Saxo Bank szakértője. A kezdeményezésből azonban hatalmas bukta kerekedett.
Az Apple azzal a szándékkal jött elő saját térképes alkalmazással, hogy a felhasználókra vonatkozó információs láncot teljes egészében kézben tarthassa, majd mindezt kereső és jóváhagyó funkciókkal egészítse ki. Ezzel hatalmas pénzt lehet szakítani, és a két vállalatóriás is ezért viaskodik egymással, ám úgy tűnik, az ütközetben az Apple súlyos vereséget szenvedett.
Lehet, hogy a kudarc azt is jelzi, hogy Tim Cook irányítása alatt az Apple vezetése letért, sőt messzire sodródott a Steve Jobs által hosszú távra elképzelt pályáról, és egy teljesen más, nyilvánvalóan elhibázott úton hanyatt-homlok igyekszik gyors sikereket beseperni. Az elemző szerint túlságosan is optimista vállalkozás volt arra számítani, hogy elsőrendű termék kerekedik ebből a rövid idő alatt bevezetett saját térképes funkcióból. Ez a fejvesztett sietség szöges ellentéte annak, ahogy az Apple-nél a dolgok történni szoktak. Az Apple-t eddig olyan cégként ismertük, amely csak következetesen végiggondolt ötletekkel, konstrukciókkal és kibocsátásokkal áll elő.
Az Apple a dolog könnyebb végét megragadva a legolcsóbb és valószínűleg a leggyorsabb módszerrel hozta létre 3D térképes alkalmazását, amellyel az egyik legnagyobb gond az, hogy a program hibát hibára halmozva automatikusan számolja az épületek magasságát és sok minden egyebet. A térképszakmában köztudott, hogy sikeres alkalmazást csak hatalmas mennyiségű manuális erőfeszítéssel lehet elkészíteni, és a kibocsátás előtt sok-sok időre van szükség az automatika hibáinak javításához. Mi volt tehát az Apple célja egy olyan alkalmazás kihozatalával, amellyel még egyértelműen nem készült el? Talán az elbizakodottság, mert az Apple-nél biztos nem merült ki a felhasználói térképek készlete; még legalább egy évig érvényben volt ugyanis a Google-lal a térképek szállítására kötött szerződés.
Az Apple továbbra is a Google-nak ad tájékoztatást a felhasználók hollétéről, és az Androidon futó térképek az Apple iOS operációs rendszerhez képest még mindig versenyelőnyben vannak. A társaság a sebeit nyalogatva igyekszik összeszedni magát, de már megtörtént a baj, melynek mértékét Tim Cook vezérigazgató az ügyfelekhez címzett, bocsánatukért esdeklő nyílt levében vázolja fel. Ami történt, ékes bizonyítéka annak, hogy az Apple új vezetése nincs Steve Jobs-szal egy súlycsoportban. Úgy tűnik, mintha az Apple a Steve Jobs megérzései szerint megalkotott terméksorozat utolsó darabjaiból is kifutott volna. A cég napi működését látszólag egyre inkább menedzserek és nem az Apple igazi mivoltát értő emberi lények befolyásolják, márpedig ez a jövőre nézve a befektetők számára egyre nagyobb kockázatot jelent.
Az Apple azzal a szándékkal jött elő saját térképes alkalmazással, hogy a felhasználókra vonatkozó információs láncot teljes egészében kézben tarthassa, majd mindezt kereső és jóváhagyó funkciókkal egészítse ki. Ezzel hatalmas pénzt lehet szakítani, és a két vállalatóriás is ezért viaskodik egymással, ám úgy tűnik, az ütközetben az Apple súlyos vereséget szenvedett.
Lehet, hogy a kudarc azt is jelzi, hogy Tim Cook irányítása alatt az Apple vezetése letért, sőt messzire sodródott a Steve Jobs által hosszú távra elképzelt pályáról, és egy teljesen más, nyilvánvalóan elhibázott úton hanyatt-homlok igyekszik gyors sikereket beseperni. Az elemző szerint túlságosan is optimista vállalkozás volt arra számítani, hogy elsőrendű termék kerekedik ebből a rövid idő alatt bevezetett saját térképes funkcióból. Ez a fejvesztett sietség szöges ellentéte annak, ahogy az Apple-nél a dolgok történni szoktak. Az Apple-t eddig olyan cégként ismertük, amely csak következetesen végiggondolt ötletekkel, konstrukciókkal és kibocsátásokkal áll elő.
Az Apple a dolog könnyebb végét megragadva a legolcsóbb és valószínűleg a leggyorsabb módszerrel hozta létre 3D térképes alkalmazását, amellyel az egyik legnagyobb gond az, hogy a program hibát hibára halmozva automatikusan számolja az épületek magasságát és sok minden egyebet. A térképszakmában köztudott, hogy sikeres alkalmazást csak hatalmas mennyiségű manuális erőfeszítéssel lehet elkészíteni, és a kibocsátás előtt sok-sok időre van szükség az automatika hibáinak javításához. Mi volt tehát az Apple célja egy olyan alkalmazás kihozatalával, amellyel még egyértelműen nem készült el? Talán az elbizakodottság, mert az Apple-nél biztos nem merült ki a felhasználói térképek készlete; még legalább egy évig érvényben volt ugyanis a Google-lal a térképek szállítására kötött szerződés.
Az Apple továbbra is a Google-nak ad tájékoztatást a felhasználók hollétéről, és az Androidon futó térképek az Apple iOS operációs rendszerhez képest még mindig versenyelőnyben vannak. A társaság a sebeit nyalogatva igyekszik összeszedni magát, de már megtörtént a baj, melynek mértékét Tim Cook vezérigazgató az ügyfelekhez címzett, bocsánatukért esdeklő nyílt levében vázolja fel. Ami történt, ékes bizonyítéka annak, hogy az Apple új vezetése nincs Steve Jobs-szal egy súlycsoportban. Úgy tűnik, mintha az Apple a Steve Jobs megérzései szerint megalkotott terméksorozat utolsó darabjaiból is kifutott volna. A cég napi működését látszólag egyre inkább menedzserek és nem az Apple igazi mivoltát értő emberi lények befolyásolják, márpedig ez a jövőre nézve a befektetők számára egyre nagyobb kockázatot jelent.