Berta Sándor
Most sem pihen a pendrive feltalálója
Érdekes ötlettel állt elő Dov Moran, a pendrive atyja. A szakember olyan alkalmazást fejlesztene ki, amely lehetővé tenné a felhasználók számára a közösségi interakciókat tévézés közben.
"Nemrég beszélgettem azokkal a kollégáimmal, akik a SanDisk cégnél maradtak és ők beszámoltak a 2011. évi eredményeikről. A vállalat tavaly rekord mennyiségű USB-kulcsot adott el. Meglepődtem, mert azt hittem, hogy a pendrive már a múlt része, de erről szó sincs. Még mindig használják az embereket ezeket az eszközöket. Talán Európában vagy az Egyesült Államokban már nem olyan gyakran, de Dél-Amerikában és a világ más részein viszont továbbra is népszerűek, s ez egy darabig biztosan így is marad. Olyan ez, mint az írógép esetében. Ma már senkit sem ismerek, aki írógépet használna, s ez így van rendjén. Ez a szép a technológiában: az új találmányok felváltják a régi dolgokat. Egyáltalán nincs érzelmi kötődésem az általam tervezett készülékekhez, csak a személyekkel kapcsolatban érzek valamit. Egy termékért nem tudok lelkesedni, független attól, hogy én terveztem-e vagy egy másik szakember" - jelentette ki a pendrive atyja.
Dov Moran elmondta, hogy a Keyview nevű cégével jelenleg számos projekten dolgozik. Ezek közül a legérdekesebb a Smartype nevű billentyűzet, ami beépített kijelzővel rendelkezik, így a felhasználó pontosan látja gépelés közben, hogy mit ír le. Ennek köszönhetően az emberek teljesen az írásra tudnak koncentrálni, nem kell folyamatosan a monitort nézniük. Az integrált képernyő különböző widgetek segítségével megmutatja az aktuális hőmérsékletet, időjárási adatokat, pontos időt, a Twitter- és a Facebook-üzeneteket.
Egy másik érdekes projekt a Comigo társasághoz kötődik. Egy olyan platform megalkotásán dolgoznak, amelynek keretében a felhasználók megoszthatják egymással a gondolataikat, érzelmeiket, véleményüket akár tévézés közben is. A megoldás elvileg bármelyik mobil készüléken működik. Már kész van az alkalmazás béta verziója és a tesztelésben több százan vettek részt. A béta szakasz lezárása után még több felhasználó számára akarják elérhetővé tenni az új programot és tárgyalásokat folytatnak több mobil szolgáltatóval is.
"A vereség vagy a kudarc kiváló lehetőséget kínál a tanulásra. Aki sikeres, az nem tud túl sok újat tanulni, pontosan azért, mert a sikert nem könnyű megismételni. Aki azonban veszít, az sok új dolgot tanulhat. A társadalomnak bátorítania kell a vállalkozásokat és elfogadnia, hogy a kudarcok is hozzátartoznak az élethez. Sok társadalom megvetéssel néz a sikertelen cégekre, ez pedig egy komoly probléma. Az, hogy történnek hibák, teljesen természetes dolog. Amennyiben valaki hibázik, az rendben van, feltéve, ha tanul a hibájából és a második alkalommal már jól dönt."
"Számomra az elmúlt években az egyik fő tanulság az volt, hogy kisebb lépéseket kell tennem és kisebb csapatokkal kell dolgoznom. A Comigo esetében úgy lehetünk majd sikeresek, hogy egyediek leszünk. Mi a tartalom- és a mobil szolgáltatókat, valamint a televízióadókat akarjuk megszólítani. Ők ugyanis elengedhetetlenek ahhoz, hogy az embereknek jó szolgáltatásokat kínáljunk. A televíziós piacon új szereplők jelennek meg, a mobil szolgáltatók például szintén jó tartalmakat akarnak kínálni" - említette meg végül a szakember.
"Nemrég beszélgettem azokkal a kollégáimmal, akik a SanDisk cégnél maradtak és ők beszámoltak a 2011. évi eredményeikről. A vállalat tavaly rekord mennyiségű USB-kulcsot adott el. Meglepődtem, mert azt hittem, hogy a pendrive már a múlt része, de erről szó sincs. Még mindig használják az embereket ezeket az eszközöket. Talán Európában vagy az Egyesült Államokban már nem olyan gyakran, de Dél-Amerikában és a világ más részein viszont továbbra is népszerűek, s ez egy darabig biztosan így is marad. Olyan ez, mint az írógép esetében. Ma már senkit sem ismerek, aki írógépet használna, s ez így van rendjén. Ez a szép a technológiában: az új találmányok felváltják a régi dolgokat. Egyáltalán nincs érzelmi kötődésem az általam tervezett készülékekhez, csak a személyekkel kapcsolatban érzek valamit. Egy termékért nem tudok lelkesedni, független attól, hogy én terveztem-e vagy egy másik szakember" - jelentette ki a pendrive atyja.
Dov Moran elmondta, hogy a Keyview nevű cégével jelenleg számos projekten dolgozik. Ezek közül a legérdekesebb a Smartype nevű billentyűzet, ami beépített kijelzővel rendelkezik, így a felhasználó pontosan látja gépelés közben, hogy mit ír le. Ennek köszönhetően az emberek teljesen az írásra tudnak koncentrálni, nem kell folyamatosan a monitort nézniük. Az integrált képernyő különböző widgetek segítségével megmutatja az aktuális hőmérsékletet, időjárási adatokat, pontos időt, a Twitter- és a Facebook-üzeneteket.
Egy másik érdekes projekt a Comigo társasághoz kötődik. Egy olyan platform megalkotásán dolgoznak, amelynek keretében a felhasználók megoszthatják egymással a gondolataikat, érzelmeiket, véleményüket akár tévézés közben is. A megoldás elvileg bármelyik mobil készüléken működik. Már kész van az alkalmazás béta verziója és a tesztelésben több százan vettek részt. A béta szakasz lezárása után még több felhasználó számára akarják elérhetővé tenni az új programot és tárgyalásokat folytatnak több mobil szolgáltatóval is.
"A vereség vagy a kudarc kiváló lehetőséget kínál a tanulásra. Aki sikeres, az nem tud túl sok újat tanulni, pontosan azért, mert a sikert nem könnyű megismételni. Aki azonban veszít, az sok új dolgot tanulhat. A társadalomnak bátorítania kell a vállalkozásokat és elfogadnia, hogy a kudarcok is hozzátartoznak az élethez. Sok társadalom megvetéssel néz a sikertelen cégekre, ez pedig egy komoly probléma. Az, hogy történnek hibák, teljesen természetes dolog. Amennyiben valaki hibázik, az rendben van, feltéve, ha tanul a hibájából és a második alkalommal már jól dönt."
"Számomra az elmúlt években az egyik fő tanulság az volt, hogy kisebb lépéseket kell tennem és kisebb csapatokkal kell dolgoznom. A Comigo esetében úgy lehetünk majd sikeresek, hogy egyediek leszünk. Mi a tartalom- és a mobil szolgáltatókat, valamint a televízióadókat akarjuk megszólítani. Ők ugyanis elengedhetetlenek ahhoz, hogy az embereknek jó szolgáltatásokat kínáljunk. A televíziós piacon új szereplők jelennek meg, a mobil szolgáltatók például szintén jó tartalmakat akarnak kínálni" - említette meg végül a szakember.