Gyurkity Péter
A belépő szint felé közelít a Sony Mobile
Miközben a nemrég megalakult mobilrészleg karcsúsít, és Svédországból Japánba helyezi át főhadiszállását, három gyártóval karöltve a belépő szint kínálatát gazdagítanák. A komponensek gyártói a hagyományos mobilok felé fordulnak.
A Sony Mobile hivatalos közleményben jelentette be, hogy a svédországi Lund városából Tokióba helyezik át a cég központját, ezzel egy időben pedig 15 százalékkal csökkentik az alkalmazottak számát. Mindez a korábban megkezdett átalakítás és átszervezés részeként történik, a tervek szerint pedig újragondolják mindhárom fontos létesítményük (Lund, Tokió, Peking) szerepét és feladatait.
A cég három tajvani gyártóval (Foxconn, Arima, Compal) fog össze annak érdekében, hogy minél több belépő szintű készüléket tudjanak piacra dobni. Teszik ezt azért, mert a második negyedévben ismételten csökkent a részesedésük, a leszállított 7,4 millió példány nem volt elég a pozíció javításához (jellemző, hogy Japánban is csak 8 százalékot értek el az okostelefonok körében), bár az idei évben mintegy 50 százalékkal növelnék a tavalyi eredményt, összesen mintegy 34 millió telefont leszállítva. A Foxconn már elkészítette az Xperia Tipo változatot, a másik két partner a jövő év első felében mutatja be az újabb példányokat, amelyek kivétel nélkül 200 dollár alatti áron lesznek elérhetők.
A lundi központ bejárata - a svédeknél nem jó a hangulat
Az okostelefonok komponenseit gyártó vállalatok ezalatt egyre nagyobb figyelmet fordítanak a hagyományos mobiltelefonok területére, mivel az utóbbi időben csökkentek az előbbi szférából érkező megrendelések. A nevesebb okostelefon-gyártók jóval kevesebb alkatrészre tartottak igényt, ezért a komponenseket készítő piaci szereplők a helyi és az úgynevezett white-box gyártók felé fordulnak. Itt is van még bőven esély a további növekedésre, hiszen az idei évben leszállítandó mintegy 600 millió okostelefon a teljes piac egyharmadát teszi majd ki, a következő időszak új szállítmányain pedig nagyjából fele-fele arányban osztoznak majd a hagyományos példányokkal.
A tajvani cégeknek elsősorban az okoz gondot, hogy az okostelefonok szegmensét egyre inkább a két nagy, az Apple és a Samsung uralja, míg az ő legfontosabb partnereik (Nokia, RIM, Motorola, Sony) nem igazán tudnak lépést tartani a fenti párossal.
A Sony Mobile hivatalos közleményben jelentette be, hogy a svédországi Lund városából Tokióba helyezik át a cég központját, ezzel egy időben pedig 15 százalékkal csökkentik az alkalmazottak számát. Mindez a korábban megkezdett átalakítás és átszervezés részeként történik, a tervek szerint pedig újragondolják mindhárom fontos létesítményük (Lund, Tokió, Peking) szerepét és feladatait.
A cég három tajvani gyártóval (Foxconn, Arima, Compal) fog össze annak érdekében, hogy minél több belépő szintű készüléket tudjanak piacra dobni. Teszik ezt azért, mert a második negyedévben ismételten csökkent a részesedésük, a leszállított 7,4 millió példány nem volt elég a pozíció javításához (jellemző, hogy Japánban is csak 8 százalékot értek el az okostelefonok körében), bár az idei évben mintegy 50 százalékkal növelnék a tavalyi eredményt, összesen mintegy 34 millió telefont leszállítva. A Foxconn már elkészítette az Xperia Tipo változatot, a másik két partner a jövő év első felében mutatja be az újabb példányokat, amelyek kivétel nélkül 200 dollár alatti áron lesznek elérhetők.
A lundi központ bejárata - a svédeknél nem jó a hangulat
Az okostelefonok komponenseit gyártó vállalatok ezalatt egyre nagyobb figyelmet fordítanak a hagyományos mobiltelefonok területére, mivel az utóbbi időben csökkentek az előbbi szférából érkező megrendelések. A nevesebb okostelefon-gyártók jóval kevesebb alkatrészre tartottak igényt, ezért a komponenseket készítő piaci szereplők a helyi és az úgynevezett white-box gyártók felé fordulnak. Itt is van még bőven esély a további növekedésre, hiszen az idei évben leszállítandó mintegy 600 millió okostelefon a teljes piac egyharmadát teszi majd ki, a következő időszak új szállítmányain pedig nagyjából fele-fele arányban osztoznak majd a hagyományos példányokkal.
A tajvani cégeknek elsősorban az okoz gondot, hogy az okostelefonok szegmensét egyre inkább a két nagy, az Apple és a Samsung uralja, míg az ő legfontosabb partnereik (Nokia, RIM, Motorola, Sony) nem igazán tudnak lépést tartani a fenti párossal.