Berta Sándor
Változtat stratégiáján az AOL
Az internetes cég módosítja marketingstratégiáját és a jövőben inkább a kezében lévő értékes márkákra koncentrál. Előtérbe kerülhet a The Huffington Post, a Techcrunch IT-blog, a Moviefone és a Games.com.
"Ahelyett, hogy a fő márkanevet próbálnánk újraéleszteni, számos márkát akarunk" - jelentette ki Tim Armstrong, az AOL vezetője. Az új projektért Jolie Hunt, a Thomson Reuters eddigi PR-menedzsere felel majd. A változtatásra azért van szükség, mert a társaság újra akarja pozicionálni magát a világhálón, a Wall Street elemzői viszont szkeptikusan fogadták az eddigi terveket.
Az AOL stratégiájának lényege, hogy a megfelelő tartalmak mellett erősítené a digitális reklámpiacon betöltött pozícióját. Az AOL érdekeltségébe tartó honlapokat májusban 110 millió látogató kereste fel. Armstrong azt szeretné, hogy az internetes, a mobil és a digitális televíziós piacon egyaránt növekedjenek. Az üzletember 2009-ben került a konszernhez, amihez akkor még 340 márka tartozott, de Armstrong csupán a 10-20 legerősebb márkát tartotta meg. Az új stratégiával a befektetők figyelme még jobban ezekre a részlegekre összpontosulhat.
"Az AOL a legjelentősebb öt online márka közé tartozik, de ez pénzügyi bevételeinken jelenleg nem tükröződik vissza" - szögezte le a vezető. A vállalat a közeljövőben a külföldi lehetőségeket is kiemelten kezeli, 12-15 piacon lehetnek jó üzleti esélyei. Ezt a szempontot a jövőben a termékek fejlesztése során is figyelembe fogják venni.
Az AOL 2010 júniusában jelentette be, hogy 10 millió dollárért árulja a 2008-ban 850 millió dollárért megvásárolt Bebo platformot. Majd 2010 szeptemberében megvette a Techcrunch IT-blogot és egy évvel később jelezte, hogy átszervezi az oldalt. Emellett 315 millió dollárért megvásárolta a The Huffington Postot.
"Ahelyett, hogy a fő márkanevet próbálnánk újraéleszteni, számos márkát akarunk" - jelentette ki Tim Armstrong, az AOL vezetője. Az új projektért Jolie Hunt, a Thomson Reuters eddigi PR-menedzsere felel majd. A változtatásra azért van szükség, mert a társaság újra akarja pozicionálni magát a világhálón, a Wall Street elemzői viszont szkeptikusan fogadták az eddigi terveket.
Az AOL stratégiájának lényege, hogy a megfelelő tartalmak mellett erősítené a digitális reklámpiacon betöltött pozícióját. Az AOL érdekeltségébe tartó honlapokat májusban 110 millió látogató kereste fel. Armstrong azt szeretné, hogy az internetes, a mobil és a digitális televíziós piacon egyaránt növekedjenek. Az üzletember 2009-ben került a konszernhez, amihez akkor még 340 márka tartozott, de Armstrong csupán a 10-20 legerősebb márkát tartotta meg. Az új stratégiával a befektetők figyelme még jobban ezekre a részlegekre összpontosulhat.
"Az AOL a legjelentősebb öt online márka közé tartozik, de ez pénzügyi bevételeinken jelenleg nem tükröződik vissza" - szögezte le a vezető. A vállalat a közeljövőben a külföldi lehetőségeket is kiemelten kezeli, 12-15 piacon lehetnek jó üzleti esélyei. Ezt a szempontot a jövőben a termékek fejlesztése során is figyelembe fogják venni.
Az AOL 2010 júniusában jelentette be, hogy 10 millió dollárért árulja a 2008-ban 850 millió dollárért megvásárolt Bebo platformot. Majd 2010 szeptemberében megvette a Techcrunch IT-blogot és egy évvel később jelezte, hogy átszervezi az oldalt. Emellett 315 millió dollárért megvásárolta a The Huffington Postot.