Berta Sándor
840 millió dollárt bukik a Bebón az AOL
A cég két évvel ezelőtt 850 millió dollárért vásárolta meg a platformot, most viszont csupán 10 millió dollárért árulja. Az egykor megkerülhetetlen internetszolgáltatónak idén ez már a harmadik nagy vesztesége.
Úgy tűnik, hogy az AOL vezetőinek két esztendő kellett ahhoz, hogy felismerjék: nem könnyű versenyezni a Facebookkal. Pedig az elképzelés alapvetően nem rossz: megvenni a Bebót, felfejleszteni és így konkurálhatna napjaink legnépszerűbb közösségi portáljával. Mindebből azonban semmi sem lett, így most a vállalat alig több mint 10 millió dollárért árulja a szebb napokat látott platformot.
A The Wall Street Journal értesülései szerint a Bebo legvalószínűbb vásárlója a Criterion Capital Partners lehet, de a hírt sem az AOL, sem pedig a Criterion részéről egyelőre nem kommentálta - igaz, nem is cáfolta - senki. "A Bebót 850 millió dollárért megvásárolni, majd két év múlva 10 millió dollárt eladni nem tűnik egy nyerő stratégiának" - jegyezte meg nem véletlenül a Twitter-profiljában Steve Case, az AOL társalapítója és korábbi vezetője.
Ráadásul még a 10 millió dolláros bevétel sem tekinthető még biztosnak, más források arról számoltak be, hogy a Bebo 2,5-5 millió dollár közötti összegért kelhet majd el. Jeffrey Bewkes, a Time Warner akkori első embere már 2008-ban "az év legkockázatosabb vásárlásának" nevezte a Bebo megvételét. A Bebo-bukás hátterében egyértelműen a Facebook és a MySpace térnyerése áll. A mai felhasználók többsége egyetlen közösségi portál mellett teszi le a voksát és nem keresnek más, alternatív közösségi szolgáltatásokat. (Persze szép számmal akadnak olyanok is, akiknek számos közösségi oldalon van profilja.)
Az AOL idei éve nem túl fényes, akadnak még benne a Bebóhoz hasonló "malőrök". Az esztendő elején például 17 millió dollárért eladták a Portal Buy.at-t a Digital Windownak, melyet még 2008-ban 125 millió dollárért vettek meg. Majd a társaság jelezte, hogy megválik az ICQ chatszolgáltatástól, ezután pedig áprilisban bejelentette, hogy vagy eladja, vagy egyszerűen bezárja a Bebót. A háttérokok között egyértelműen Tim Armstrong, az AOL vezetőjének takarékossági csomagja áll. A Google egykori menedzsere tavaly március óta tölti be a posztját és meghirdette az AOL fő profiljához közvetlenül nem tartozó részlegek eladását. Armstrong álláspontja szerint az AOL elsősorban hír- és reklámszolgáltató, így a csak a pénzt nyelő kiegészítő szolgáltatások, mint az ICQ vagy a Bebo nem férnek bele ebbe a koncepcióba és elriasztják a befektetőket.
Azért történtek jó dolgok is a vállalattal. Részvényeit tavaly december óta ismét jegyzik a New York-i tőzsdén és Armstrong minden erejével azon van, hogy az egykor szebb napokat megélt óriáscéget visszavezesse az őt megillető helyre. Ehhez azonban a szakembernek be kell bizonyítania a befektetők számára, hogy az AOL képes az átalakulásra.
Úgy tűnik, hogy az AOL vezetőinek két esztendő kellett ahhoz, hogy felismerjék: nem könnyű versenyezni a Facebookkal. Pedig az elképzelés alapvetően nem rossz: megvenni a Bebót, felfejleszteni és így konkurálhatna napjaink legnépszerűbb közösségi portáljával. Mindebből azonban semmi sem lett, így most a vállalat alig több mint 10 millió dollárért árulja a szebb napokat látott platformot.
A The Wall Street Journal értesülései szerint a Bebo legvalószínűbb vásárlója a Criterion Capital Partners lehet, de a hírt sem az AOL, sem pedig a Criterion részéről egyelőre nem kommentálta - igaz, nem is cáfolta - senki. "A Bebót 850 millió dollárért megvásárolni, majd két év múlva 10 millió dollárt eladni nem tűnik egy nyerő stratégiának" - jegyezte meg nem véletlenül a Twitter-profiljában Steve Case, az AOL társalapítója és korábbi vezetője.
Ráadásul még a 10 millió dolláros bevétel sem tekinthető még biztosnak, más források arról számoltak be, hogy a Bebo 2,5-5 millió dollár közötti összegért kelhet majd el. Jeffrey Bewkes, a Time Warner akkori első embere már 2008-ban "az év legkockázatosabb vásárlásának" nevezte a Bebo megvételét. A Bebo-bukás hátterében egyértelműen a Facebook és a MySpace térnyerése áll. A mai felhasználók többsége egyetlen közösségi portál mellett teszi le a voksát és nem keresnek más, alternatív közösségi szolgáltatásokat. (Persze szép számmal akadnak olyanok is, akiknek számos közösségi oldalon van profilja.)
Az AOL idei éve nem túl fényes, akadnak még benne a Bebóhoz hasonló "malőrök". Az esztendő elején például 17 millió dollárért eladták a Portal Buy.at-t a Digital Windownak, melyet még 2008-ban 125 millió dollárért vettek meg. Majd a társaság jelezte, hogy megválik az ICQ chatszolgáltatástól, ezután pedig áprilisban bejelentette, hogy vagy eladja, vagy egyszerűen bezárja a Bebót. A háttérokok között egyértelműen Tim Armstrong, az AOL vezetőjének takarékossági csomagja áll. A Google egykori menedzsere tavaly március óta tölti be a posztját és meghirdette az AOL fő profiljához közvetlenül nem tartozó részlegek eladását. Armstrong álláspontja szerint az AOL elsősorban hír- és reklámszolgáltató, így a csak a pénzt nyelő kiegészítő szolgáltatások, mint az ICQ vagy a Bebo nem férnek bele ebbe a koncepcióba és elriasztják a befektetőket.
Azért történtek jó dolgok is a vállalattal. Részvényeit tavaly december óta ismét jegyzik a New York-i tőzsdén és Armstrong minden erejével azon van, hogy az egykor szebb napokat megélt óriáscéget visszavezesse az őt megillető helyre. Ehhez azonban a szakembernek be kell bizonyítania a befektetők számára, hogy az AOL képes az átalakulásra.