Berta Sándor

Személyre szabható reklámokban erősít az AOL

Az amerikai webes óriás 83 millió dollárért vásárolta meg a céget, amely tartalmak személyre szabására specializálta magát.

A tranzakciót várhatóan az első negyedévben zárják le. Az AOL a Gravity technikájával jelentős mértékben javítana a különböző célcsoportoknak kínált reklámokon és azok hatékonyságán. Ugyanakkor a társaság mindenekelőtt azt reméli, hogy a jövőben az eddiginél sokkal pontosabban jelentetheti meg a felhasználóknak az őket érdeklő tartalmakat. A Gravity elsősorban az általa alkalmazott Interest Graph technika kapcsán ismert, ez lehetővé teszi a különböző trendtémákra való vizuális felkészülést az interneten. Ennek alapján a cég kielemzi az internetezők webes szokásait és valós időben szállít nekik olyan tartalmakat és reklámokat, amelyek biztosan felkeltik az érdeklődésüket.

Az AOL közölte, hogy a Gravity havonta több mint egymilliárd személyre szabott oldalt szállít. A szolgáltatást használó honlap-üzemeltetők egy tavaly óta elérhető API-t alkalmaznak és így férnek hozzá a cég algoritmusaihoz. A webes óriáscég a Gravity minden menedzserét és a fejlesztőjét átveszi, a munkájukat Luke Beatty, az AOL egyik vezetője felügyeli majd. A vállalkozás ügyfelei között van a Gap, az Intel, a Sony és a USA Today is.

A Comscore tavaly decemberi adatai alapján az AOL ajánlatait 120 millióan tekintették meg vagy használták, ezzel ez volt az Amerikai Egyesült Államokban az ötödik leglátogatottabb online hálózat. A vállalat célja a lista első három helyezettjéhez (Yahoo!, Google, Microsoft) való felzárkózás és a negyedik helyezett Facebook megelőzése.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!