Gyurkity Péter
A beszélgetésnél is népszerűbb az SMS
Legalábbis az Egyesült Királyságban, ahol a lakosság nagyobbik része kevesebbet telefonált a tavalyi évhez képest, miközben az okostelefonok mellett a szöveges üzenetek népszerűsége növekedett leginkább.
Az Ofcom a napokban tette közzé szokásos éves jelentésének legújabb példányát, amelyben az idei szokásokat vetik össze többek között a tavaly mért adatokkal. Ebből kiderül, hogy a beszélgetések száma mind a mobiltelefonokon, mind pedig a vezetékes készülékeken csökkent, miközben a szöveges üzenetek egyre több vásárló számára jelentik az elsődleges kommunikációs formát.
A mobiltelefont használók körében alig 1 százalékkal kevesebb hívást bonyolítottak le a mostani időszakban, mint egy évvel korábban, a vezetékes szegmensben viszont 10 százalékkal csökkent a forgalom, így átlagosan mintegy 5 százalékkal esett a beszélgetések száma. A mobil szegmensben első alkalommal mutattak ki csökkenést, miközben jól látható, hogy az okostelefonok és táblák terjedésével, valamint a fiatalabb generációk fokozott bekapcsolódásával, az SMS reneszánszát éli. A szöveges üzenetek száma folyamatosan emelkedik, az átlag brit felhasználó hetente 50 SMS-t továbbít, miközben a 16 és 24 év közöttiek 90 százalékban ezt preferálják a hívásokkal szemben, ami jól mutatja, hogy bőven van utánpótlás.
Immár minden tizedik brit rendelkezik valamilyen tábla PC-vel, ezek főleg a Twitter, Facebook, valamint az egyéb közösségi portálok folyamatos használatában jönnek jól, az átlag háztartás pedig jelenleg három, internetre csatlakozó eszközzel bír. Bár a hatóság igyekezett leszögezni saját anyagában, hogy a felnőttek a családtagok és közeli barátok esetében továbbra is a személyes kommunikációt részesítik előnyben, azt azért kétharmaduk elismeri, hogy a technológia megváltoztatta szokásaikat - alig 10 százalék véli viszont úgy, hogy az új kommunikációs formák egyben könnyebbé tették életüket.
A skála másik végén a 65 éven felüliek találhatók, ők 96 százalékban egyáltalán nem használják a közösségi platformokat, 17 százalékuk választja a mobiltelefont, míg a többség marad a jól bevált vezetékes készülékeknél és a beszélgetéseknél.
Az Ofcom a napokban tette közzé szokásos éves jelentésének legújabb példányát, amelyben az idei szokásokat vetik össze többek között a tavaly mért adatokkal. Ebből kiderül, hogy a beszélgetések száma mind a mobiltelefonokon, mind pedig a vezetékes készülékeken csökkent, miközben a szöveges üzenetek egyre több vásárló számára jelentik az elsődleges kommunikációs formát.
A mobiltelefont használók körében alig 1 százalékkal kevesebb hívást bonyolítottak le a mostani időszakban, mint egy évvel korábban, a vezetékes szegmensben viszont 10 százalékkal csökkent a forgalom, így átlagosan mintegy 5 százalékkal esett a beszélgetések száma. A mobil szegmensben első alkalommal mutattak ki csökkenést, miközben jól látható, hogy az okostelefonok és táblák terjedésével, valamint a fiatalabb generációk fokozott bekapcsolódásával, az SMS reneszánszát éli. A szöveges üzenetek száma folyamatosan emelkedik, az átlag brit felhasználó hetente 50 SMS-t továbbít, miközben a 16 és 24 év közöttiek 90 százalékban ezt preferálják a hívásokkal szemben, ami jól mutatja, hogy bőven van utánpótlás.
Immár minden tizedik brit rendelkezik valamilyen tábla PC-vel, ezek főleg a Twitter, Facebook, valamint az egyéb közösségi portálok folyamatos használatában jönnek jól, az átlag háztartás pedig jelenleg három, internetre csatlakozó eszközzel bír. Bár a hatóság igyekezett leszögezni saját anyagában, hogy a felnőttek a családtagok és közeli barátok esetében továbbra is a személyes kommunikációt részesítik előnyben, azt azért kétharmaduk elismeri, hogy a technológia megváltoztatta szokásaikat - alig 10 százalék véli viszont úgy, hogy az új kommunikációs formák egyben könnyebbé tették életüket.
A skála másik végén a 65 éven felüliek találhatók, ők 96 százalékban egyáltalán nem használják a közösségi platformokat, 17 százalékuk választja a mobiltelefont, míg a többség marad a jól bevált vezetékes készülékeknél és a beszélgetéseknél.