Molnár András
Mobilon próbálkozik Japánban a Twitter
A népszerű mikroblog szolgáltatás indította japán mobil verzióját, remélve ezzel sikerül megvetnie a lábát egy olyan országban, ahol más amerikai közösségi hálózatépítős oldalak - beleértve a Facebookot és a MySpacet - nem jártak korábban sikerrel.
Eddig Japán a Twitter egyetlen idegen nyelvű platformja, és a vállalat erőfeszítései azt mutatják, komolyak a szándékai. 2008 elején a Twitter társult egy tokiói internet vállalattal, a Digital Garage-zsal. Tavaly tavasszal kifejlesztettek egy japán nyelvű platformot mobiltelefonokra és egyéb hordozható készülékekre, majd szerződtettek egy külön régióvezetőt az év elején. A vállalat megpróbál pénzt csinálni az oldal azon szolgáltatásaival, amelyek az angol nyelvű oldalon nincsenek, mint például a megjelenő hirdetések.
Mivel a kezdeti felhasználók szinte kizárólag férfi számítógépguruk voltak, a masszázs szolgáltatás indította be a gépezetet. Január és június között a felhasználók száma a a NetRatings piackutató cég adatai szerint majdnem a négyszeresére (783 000) ugrott. Ezután japán hírességek és politikusok is elkezdtek regisztrálni, ráadásul most már a tradicionális médiacsatornák is, mint például a folyóiratok, rádióállomások csakúgy, mint a hatóságok és a vállalatok, próbálnak előnyt szerezni a Twitterben rejlő marketing lehetőségek kiaknázásával.
Kenzo Fujisue képviselő a Twitterről először egy szilícium völgybeli barátjától hallott, és most minden nap rendszeresen tweetel. Több mint 5400 olvasója van, és a 140 karakter hosszú üzenetei - mind japánul - a komoly politikai esetektől az egészen egyszerű dolgokig - például mit evett vacsorára - terjednek. "Az emberek nem igazán tudják, mit is csinálnak a politikusok" - mondta. "A Twitter segít, hogy pillanatképet mutathassak az embereknek a törvényalkotás folyamatáról."
Mégis, a Twitter a japán internetezők hatalmas többsége előtt rejtély marad. Az ország legnagyobb közösségi hálózata a Mixi, melynek 17 millió felhasználója van, és négy éven belül el szeretnék érni a 30 milliót. Japánban a kulcs a fejlődéshez a mobilitás, vélte már júliusban Rocky Eda (Digital Garage). A vállalat által készített felmérés azt mutatta, hogy 95 százaléka a japán Twitter felhasználóknak mobiltelefonról vette igénybe a szolgáltatást. A bloggerek 40 százaléka mobilról írja a blogját, és körülbelül a Mixi felhasználók negyede mobilról frissíti oldalait.
Habár a Twitter már működtet egy mobilfelhasználóknak készített oldalt angolul, a szolgáltatások egy része nem kompatibilis a japán nyelvvel, ezért sokan más fejlesztői megoldásokat keresnek, mint például a "movatwitter". Az új, japán nyelvű mobil verziót a Twitter és a Digital Garage közösen fejlesztik, és a legtöbb mobil eszközzel kompatibilis lesz. Smile-kat is lehet majd az üzenetekben használni, és a felhasználók közvetlenül frissíthetik profiljaikat, számítógép nélkül.
Eddig Japán a Twitter egyetlen idegen nyelvű platformja, és a vállalat erőfeszítései azt mutatják, komolyak a szándékai. 2008 elején a Twitter társult egy tokiói internet vállalattal, a Digital Garage-zsal. Tavaly tavasszal kifejlesztettek egy japán nyelvű platformot mobiltelefonokra és egyéb hordozható készülékekre, majd szerződtettek egy külön régióvezetőt az év elején. A vállalat megpróbál pénzt csinálni az oldal azon szolgáltatásaival, amelyek az angol nyelvű oldalon nincsenek, mint például a megjelenő hirdetések.
Mivel a kezdeti felhasználók szinte kizárólag férfi számítógépguruk voltak, a masszázs szolgáltatás indította be a gépezetet. Január és június között a felhasználók száma a a NetRatings piackutató cég adatai szerint majdnem a négyszeresére (783 000) ugrott. Ezután japán hírességek és politikusok is elkezdtek regisztrálni, ráadásul most már a tradicionális médiacsatornák is, mint például a folyóiratok, rádióállomások csakúgy, mint a hatóságok és a vállalatok, próbálnak előnyt szerezni a Twitterben rejlő marketing lehetőségek kiaknázásával.
Kenzo Fujisue képviselő a Twitterről először egy szilícium völgybeli barátjától hallott, és most minden nap rendszeresen tweetel. Több mint 5400 olvasója van, és a 140 karakter hosszú üzenetei - mind japánul - a komoly politikai esetektől az egészen egyszerű dolgokig - például mit evett vacsorára - terjednek. "Az emberek nem igazán tudják, mit is csinálnak a politikusok" - mondta. "A Twitter segít, hogy pillanatképet mutathassak az embereknek a törvényalkotás folyamatáról."
Mégis, a Twitter a japán internetezők hatalmas többsége előtt rejtély marad. Az ország legnagyobb közösségi hálózata a Mixi, melynek 17 millió felhasználója van, és négy éven belül el szeretnék érni a 30 milliót. Japánban a kulcs a fejlődéshez a mobilitás, vélte már júliusban Rocky Eda (Digital Garage). A vállalat által készített felmérés azt mutatta, hogy 95 százaléka a japán Twitter felhasználóknak mobiltelefonról vette igénybe a szolgáltatást. A bloggerek 40 százaléka mobilról írja a blogját, és körülbelül a Mixi felhasználók negyede mobilról frissíti oldalait.
Habár a Twitter már működtet egy mobilfelhasználóknak készített oldalt angolul, a szolgáltatások egy része nem kompatibilis a japán nyelvvel, ezért sokan más fejlesztői megoldásokat keresnek, mint például a "movatwitter". Az új, japán nyelvű mobil verziót a Twitter és a Digital Garage közösen fejlesztik, és a legtöbb mobil eszközzel kompatibilis lesz. Smile-kat is lehet majd az üzenetekben használni, és a felhasználók közvetlenül frissíthetik profiljaikat, számítógép nélkül.