Berta Sándor

Hálózati hiba miatt bosszankodhattak francia mobil előfizetők

Nem igazán indult jól az új esztendő egy francia mobilszolgáltató cég ügyfelei számára. Többen közülük ugyanis azzal szembesültek, hogy egy üzemzavar miatt a készülékeik több tucat SMS-t és MMS-t küldtek el.

Becslések szerint a franciák 2010 utolsó napján minimum 400, maximum 930 millió rövid szöveges üzenetet küldtek el barátaiknak, rokonaiknak, ismerőseiknek és kollégáiknak. Mindez azt jelenti, hogy egy francia állampolgár átlagosan 14 SMS-t küldött el tavaly szilveszterkor. Sokan azonban közel sem önszántukból tették ezt.

Aligha ilyen óévbúcsúztatóról és újévkezdetről álmodtak az Orange felhasználói. Közülük ugyanis több százan azt hihették, hogy valaki rossz tréfát űz velük. Kiderült, hogy a mobil szolgáltató rendszerében bekövetkezett hálózati hiba miatt telefonjaik több tucat SMS-t és MMS-t küldtek el a címjegyzékben megtalálható személyeknek. Emiatt volt, akinek több száz eurós többletköltsége keletkezett. A rekordot egy 400 eurós számlaterhelés jelentette.

Az Orange közlése szerint a nem mindennapi helyzetet egy hálózati probléma okozta. Ezért fordulhatott elő, hogy amikor valaki elküldött egy SMS-t vagy MMS-t, akkor valójában a rendszer akár 130 üzenetet is továbbított. A mobil szolgáltató honlapjának hivatalos fórumában az egyik előfizető például arról írt, hogy a hibának köszönhetően a készüléke több mint 300 MMS-t küldött el. Egy MMS továbbításáért az Orange 30 eurócentet számol fel.

A Le Parisien információi alapján az üzemzavar nem a vállalat hálózatában, hanem két mobil szolgáltató közötti adattovábbítás során keletkezett. Az Orange ettől függetlenül már jelezte, hogy a hibásan elküldött üzenetek miatti költségeket az érintett felhasználóknak nem kell kifizetniük. Minden beérkező panaszt megvizsgálnak, a számlákat pedig vagy visszavonják, vagy megtérítik a valódi és a hibásan elszámolt forgalom közötti díjkülönbözeteket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • asysoft #1
    Elég szerencsétlen a megfogalmazás, gyakorlatilag a negyedik bekezdésben kerül csak helyesen leírásra, hogy a szolgáltató számlázott túl, nem pedig a készülékeik önálló életre keléséről van szó. Egyébként anyámmal ez előfordult az akkori Pannonnál, részletes számla alapján 2 másodpercen belül 50+ üzenetet küldött, amely szerintem még technikailag sem lehetséges:) Persze reklamáltunk, de természetesen ők nem hibáztak, hogy is történhetett volna ilyesmi!