Berta Sándor
Az Android - ARM duóra épít a Qatar Airways
A légitársaság Nagy-Britanniában mutatta be az átalakított Boeing 787-800 Dreamliner típusú repülőgépét. A fedélzeti szórakoztató rendszer ARM-chipekre és az Android operációs rendszerre épül.
A VR-Zone cikke szerint a Qatar Airways az első légitársaság, amely a fedélzeti szórakoztató rendszer szoftvereként az Androidot használja. Az In-Flight Entertainment and Connectivity (IFEC) nevű megoldás a Boeing 787-800 Dreamliner összes utasa számára elérhető. Az üzleti osztályon utazók 17,3 collos, míg a turistaosztályon utazók 10,1 collos LCD-kijelzőt kapnak. Az i8000 Avant Touch Passenger Media Unit (TPMU) nevű rendszert a Thales Avionics szállította és önálló egységet jelent. Gyakorlatilag úgy néz ki az egész, mintha táblagépet integráltak volna az ülések háttámlájába.
Az i8000 Avant TPMU az STMicro által gyártott kétmagos ARM-chipből, 1 gigabájt RAM-ból és 256 gigabájtos SSD-meghajtóból áll. A fedélzeti szerver 32 darab Intel Xeon vagy AMD Opteron processzort, 128 gigabájt RAM-ot és számos SSD-meghajtót tartalmaz, teljes tárolókapacitása négy terabyte. Az operációs rendszer az Android egy módosított változata. Az utasoknak a jövőben lehetőségük lesz arra is, hogy WLAN- és 3G-s rendszereket használjanak a repülőgépek fedélzetén.
A Qatar Airways mellett a jövőben a British Airways is ilyen fedélzeti szórakoztató rendszereket helyez üzembe, igaz az i9000-es változatot. Az eddiginél könnyebb rendszer segítségével a VR-Zone szerint évente és repülőgépenként 1,48 millió dollárt lehet megtakarítani. Miután a beszerzési költségek repülőgépenként 1,5-2,2 millió dollárt tesznek ki, így a projekt körülbelül 1,5 év után megtérül.
A VR-Zone cikke szerint a Qatar Airways az első légitársaság, amely a fedélzeti szórakoztató rendszer szoftvereként az Androidot használja. Az In-Flight Entertainment and Connectivity (IFEC) nevű megoldás a Boeing 787-800 Dreamliner összes utasa számára elérhető. Az üzleti osztályon utazók 17,3 collos, míg a turistaosztályon utazók 10,1 collos LCD-kijelzőt kapnak. Az i8000 Avant Touch Passenger Media Unit (TPMU) nevű rendszert a Thales Avionics szállította és önálló egységet jelent. Gyakorlatilag úgy néz ki az egész, mintha táblagépet integráltak volna az ülések háttámlájába.
Az i8000 Avant TPMU az STMicro által gyártott kétmagos ARM-chipből, 1 gigabájt RAM-ból és 256 gigabájtos SSD-meghajtóból áll. A fedélzeti szerver 32 darab Intel Xeon vagy AMD Opteron processzort, 128 gigabájt RAM-ot és számos SSD-meghajtót tartalmaz, teljes tárolókapacitása négy terabyte. Az operációs rendszer az Android egy módosított változata. Az utasoknak a jövőben lehetőségük lesz arra is, hogy WLAN- és 3G-s rendszereket használjanak a repülőgépek fedélzetén.
A Qatar Airways mellett a jövőben a British Airways is ilyen fedélzeti szórakoztató rendszereket helyez üzembe, igaz az i9000-es változatot. Az eddiginél könnyebb rendszer segítségével a VR-Zone szerint évente és repülőgépenként 1,48 millió dollárt lehet megtakarítani. Miután a beszerzési költségek repülőgépenként 1,5-2,2 millió dollárt tesznek ki, így a projekt körülbelül 1,5 év után megtérül.