Berta Sándor
IBM: négy karaktertípusba sorolhatók a felhasználók
Az IT-konszern legújabb tanulmánya szerint az új technológiákat, például a mobil platformokat nagyon jól fogadják a fogyasztók, függetlenül attól, hogy milyen idősek. Az okostelefon- és táblagép-tulajdonosok eltérő igényei ugyanakkor különböző üzleti modelleket követelnek meg.
Az IBM megbízásából készített Beyond Digital című tanulmány szerint az új technológiákat nem feltétlenül csak a fiatalok használják. A megkérdezett személyek 65 százaléka a 55 és 64 év közötti korosztály tagjai közül került ki és ők úgy nyilatkoztak, hogy szívesen néznek egyszerre tévét és webeznek közben, vagy chatelnek a barátaikkal. A 65 évnél idősebbek 49 százaléka szintén szívesen szörföl a világhálón, míg 30 százalékuk chatel rendszeresen. Az új technológiák iránt a 18 és 64 év közötti válaszolók 82 százaléka érdeklődik.
A kutatók kínai, francia, német, japán, brit és amerikai embereket kérdeztek meg a szokásaikról. A válaszok alapján a szakemberek összesen négy karaktertípusba sorolták a felhasználókat. Az "Efficiency Experts" (hatékonysági szakértők) kategóriába tartozók képezik a legnagyobb csoportot, 100 személyből 41 ide sorolható. Az ebbe a karaktertípusba tartozók a mindennapi tevékenységüket, például a bevásárlást, az internetezést és a kommunikációt is mobil eszközök segítségével végzik. A "Content Kings" (tartalomkirályok) kategória olyan férfiakat takar, akik rendszeresen online videojátékokkal játszanak, zeneszámokat és filmeket töltenek le, valamint a televíziós műsorokat is online nézik. Ez a csoport a felhasználók 9 százalékát foglalja magába.
A "Social Butterflies" (közösségi pillangók) kategóriába sorolható személyek számára különösen fontos a barátaikkal való online kapcsolattartás. A megkérdezettek 15 százaléka mondta azt, hogy rendszeresen az interneten ápolja a kapcsolatait. Végül a "Connected Maestros" kategóriába tartozik az internetezők 35 százaléka. Ők azok, akik előszeretettel használnak mobil alkalmazásokat a kommunikációjukban.
Saul Berman, a tanulmány egyik készítője úgy vélte: a vállalatoknak rugalmasabb, az eltérő igényeknek megfelelő konstrukciókat kell kínálniuk az ügyfeleiknek. Sokan például a táblagépeiken előnyben részesítenének egy előfizetési modellt, míg mások hajlandók lennének fizetni a tartalmakért, megint mások pedig készek lennének reklámokat nézni az egyes tartalmak közben.
Az IBM megbízásából készített Beyond Digital című tanulmány szerint az új technológiákat nem feltétlenül csak a fiatalok használják. A megkérdezett személyek 65 százaléka a 55 és 64 év közötti korosztály tagjai közül került ki és ők úgy nyilatkoztak, hogy szívesen néznek egyszerre tévét és webeznek közben, vagy chatelnek a barátaikkal. A 65 évnél idősebbek 49 százaléka szintén szívesen szörföl a világhálón, míg 30 százalékuk chatel rendszeresen. Az új technológiák iránt a 18 és 64 év közötti válaszolók 82 százaléka érdeklődik.
A kutatók kínai, francia, német, japán, brit és amerikai embereket kérdeztek meg a szokásaikról. A válaszok alapján a szakemberek összesen négy karaktertípusba sorolták a felhasználókat. Az "Efficiency Experts" (hatékonysági szakértők) kategóriába tartozók képezik a legnagyobb csoportot, 100 személyből 41 ide sorolható. Az ebbe a karaktertípusba tartozók a mindennapi tevékenységüket, például a bevásárlást, az internetezést és a kommunikációt is mobil eszközök segítségével végzik. A "Content Kings" (tartalomkirályok) kategória olyan férfiakat takar, akik rendszeresen online videojátékokkal játszanak, zeneszámokat és filmeket töltenek le, valamint a televíziós műsorokat is online nézik. Ez a csoport a felhasználók 9 százalékát foglalja magába.
A "Social Butterflies" (közösségi pillangók) kategóriába sorolható személyek számára különösen fontos a barátaikkal való online kapcsolattartás. A megkérdezettek 15 százaléka mondta azt, hogy rendszeresen az interneten ápolja a kapcsolatait. Végül a "Connected Maestros" kategóriába tartozik az internetezők 35 százaléka. Ők azok, akik előszeretettel használnak mobil alkalmazásokat a kommunikációjukban.
Saul Berman, a tanulmány egyik készítője úgy vélte: a vállalatoknak rugalmasabb, az eltérő igényeknek megfelelő konstrukciókat kell kínálniuk az ügyfeleiknek. Sokan például a táblagépeiken előnyben részesítenének egy előfizetési modellt, míg mások hajlandók lennének fizetni a tartalmakért, megint mások pedig készek lennének reklámokat nézni az egyes tartalmak közben.