Berta Sándor

A brit tanárok jelentős részét támadják a világhálón

A szigetországban már a tanárok 42 százaléka vált valamilyen internetes akció áldozatává. Ez derült ki a brit tanárok szakszervezetének legfrissebb felméréséből.

Az anyagról és a tapasztalatokról a The Guardian számolt be. Nincsenek könnyű helyzetben a Nagy-Britanniában dolgozó pedagógusok, ugyanis nem csak kisebb diákcsínytevések célpontjává válnak, hanem gyakran komoly bűncselekmények elkövetésével gyanúsítják meg őket a nebulók. Több esetben gyanúsítják a tanárokat azzal, hogy pedofilok, illetve megerőszakolják a rájuk bízott fiatalokat. Emellett gyakran illetik őket azzal a váddal, hogy rasszista vagy szexista, gyakran kapnak életveszélyes fenyegetéseket is.

Az online támadások elkövetői az esetek 60 százalékában 11 és 16 év közötti diákok, de előfordult olyan eset is, amikor egy 5 éves fiú zaklatott egy tanárt. Az érintett pedagógusok 61,2 százaléka amiatt panaszkodott, hogy a nebulók sértő megjegyzéseket tesznek rájuk az interneten, míg 38,1 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy a rájuk bízott fiatalok osztályozza a teljesítményüket. A pedagógusok 9,1 százalékának kellett szembenéznie olyan gyanúsítgatásokkal, miszerint nem viselkedtek megfelelően a gyerekekkel szemben.


Az interneten anonim módon mondhatják el a diákok véleményüket a tanáraikról

Az egyik legdurvább eset az volt, amikor egy diák azt írta a Facebookon, hogy amint meglátja az egyik tanárt, azonnal átvágja a torkát. Az érintett pedagógus tudott a fenyegetésről, de a fiú semmilyen büntetést sem kapott. A megkérdezett tanárok közel fele mondta egyébként azt, hogy ez nem egyedi dolog, mert a legtöbb fenyegetésnek és gyanúsítgatásnak gyakorlatilag semmilyen következménye nincs. A legtöbb támadás, az összes eset 77 százaléka a Facebookon történt, míg 21 százalékára a RateMyTeachers.com nevű platformon, 6 százalékára a Twitteren és 1 százalékára a MySpace oldalain került sor.

A brit tanárok szakszervezete sokkolónak nevezte a felmérés eredményét. A pedagógusok azt várják a törvényhozóktól, hogy segítsenek megoldást találni a kialakult helyzetre. Érdekesség, hogy - a bürokrácia gyengítése miatt - pont az elmúlt években csökkentették a tanárok és diákok viselkedési kódexében szereplő irányelvek számát.

A tanárok osztályozása az Egyesült Államokban bukkant fel először, de később Európa számos államát is meghódította. Németországban már 2007-ben jelezte a Német Filológusok Szövetsége (DPhV), hogy nő a tanárok elleni online akciók száma, 2008-ig 60 000 német pedagógus vált ilyen támadások áldozatává. Franciaországban tilos a tanárok online osztályozása, mert egy párizsi bíróság az oktatást zavaró cselekedetnek minősítette az ilyen eseteket. Németország, Franciaország és Nagy-Britannia mellett Olaszországban is működnek tanárértékelő honlapok.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tttttom #51
    Khm...pontosabban a 3 hónapot a nyári szünetre értettem. :) A többi 1-1 hetes szünetmodellt az őszire, tavaszira és a télire. Ennyi.

    Ha bármi belekötni valód még van akkor pm-ben keress köszönöm...
  • Molnibalage #50
    Gyak. az összes ismerősöm egy nyelvet beszél jó. A többin max. gagyog. vagy semmi. Ez jellemzően az angol. Egy beszél jól németül és kicsit angolul.
  • Molnibalage #49
    10. 3 hét = 3 hónap. Érdekes egy matek.
  • Molnibalage #48
    Egy nyelv önmagában lószart sem ér. Én, a korlátozott csevegés tudásommalis többre megyek, mint a sütireceptekről társalgó valaki, mert a természettudomány tudás + nyelvisemert többet ér. Ma már Dunát lehet rekeszteni a csevegés szinten nyelvet beszélőkből. Ellenben a közepes, átlagmérnököt is lasszóval kell fogni...
  • Molnibalage #47
    Az emberek túlnyomoró része a világon az anyanylve mellett max. jó, ha egy nyelvet tud megtanulni. A többin beszél, de igen korlátozottan.

    Szó se róla, szimulátor fejlesztő csapatban dolgoztam és vagyok most is. Angolon kívül más nem játszik. PM-ben a francia franciával anyanyelvén beszél, de publicban a német a némettel angolul és a francia franciával angolul.

    Ma az angol egyetemesebb, mint volt valaha a latin. Ugyanis a a latint régen a művelt emberek beszélték. Ma angolul meg elvileg elgagyos a csóró vietnámi is, ha élni akar....
  • tttttom #46
    Na akkor hadd folytassam ott, ahol abbahagytam. :)

    A 8. pontnál tartottam. :) Ja bocsánat az is kivégezve akkor jön a 9-es pont. :)

    9. Magát a tárgyakat is szerintem úgy kéne előkészíteni, hogy aki akar tanulni valamit/valamiket annak én kitalálnék egy kitöltendő papírost. :) Pontosabban leírná azon tárgy/ak nevét ami érdekli. :) Mondjuk ez lehetne akkor 1 tárgy akkor 1 tárgyat ír oda és nem pedig kötelezően min. 3-4-et... Mint a sok stréber gondolná. És amint ez a papíros kivan töltve az megy az általam kigondolt oktatási bizottmányhoz(OB) vagy valami ilyesmi hasonló szervezethez, ahol a nebuló papírját lepecsételik és visszaküldik a sulinak és a gyereknek. onnantól megkezdődne a tanulás. :)

    10. Az év időtartamát lerövidíteném kissé. Kerek 3 hónapra tenném a szünetet a fiatalok számára. A tavaszi, őszi és téli szünet kerek 1 hét lenne évszakonként. :) A szünet szünetnek való és nem tanulni való időnek. Na jó a bukottak az más...Na, de majd erről később. :)

    11. Szerintem az értékelést úgy kellene osztályozni, hogy 10 pontos lenne. Az 1-nél bukta lenne automatise. A 2 pontnál a szülő kikérheti a tanártól, hogy engedje át vagy buktassa meg a gyereket. Addig meg a 3-10 pont között értelemszerű a továbbmenetel. :)

    12. Az érettségi helyett én inkább úgynevezett "szakmapapírt" adnék a gyereknek aki esetleg kitanulta az adott szakmát/szakmákat. És aztán dolgozhatna. :) Szerintem ez kissé korfüggetlenebb lenne, mert ha úgy érzi magát a gyerek persze a szülők megkérdezésével illetve egyetértésével egyetemben akkor a gyerek elmehet melózni akár 15-16 évesen is. :) Szerintem van sok olyan ember aki ilyen korban is készen áll arra, hogy megalapozza az életét. Csak hát tudjuk, hogy a jelen rendszer direkt arra épít, hogy 18 éves korodra egy gondolkozni képtelen droid légy és ne pedig egy értékes ember...

    13. Én az ilyen "szakmapapírt" egy szintbe sorolnám a többi végzettséggel. Magyarán a diploma se érne többet meg az egyéb papírok is. Ezzel azt is elérjük, hogy a gyerek-szülő-tanár csoport nem fog értelmetlenül szenvedni. :) Lásd a sok idegeskedést a vizsgáknál is. Minek paráztatni a gyereket amikor úgyis tudja, ha tanul akkor megbecsülik, megbíznak benne és szeretni fogják. Akár a családban, munkahelyen és a suliban is. Ha meg nem akkor csak magával baszik ki. :)

    Arra alapozom ezt, hogy egy hatalmas generációváltásra van itt szükség. Mert, ahogy én itt látom, ha így megy tovább a világ akkor csak rosszabb lesz. Na, de folytatom.

    14. A szülő is szerintem fontos része lenne ennek az oktatási rendszernek, mert az adná neki a löketett, hogy a szülei is alkottak valamit akkor a gyereket is kéne buzdítani arra, hogy jobbat alkosson. Én ebben látom a mozgatórúgót. Aki meg csakúgy "élvezni" szeretné az életet azzal, hogy nem akar letenni semmi pont az történne, hogy a sok "haszontalanabb" tevékenység következtében a gyerek akkor lenne diszharmóniás, hogy nem tett le valamit az asztalra. :) pontosabban lelkiismeret furdalása lenne.

    15. A tantárgyakkal kapcsolatban csak azt látom, hogy a tárgyak alapfokon(!!!) jók. Csak azokat olyanok is tanulják akiket "kurvára", de nem érdekel. Akkor miért kell őket azzal basztatni ami nem érdekli? :)

    16. A sulik életében a kormánynak is változtatnia kellene a szerepén, mert 1. a szülő-gyerek trió maga a társadalom alappillére. Emiatt lenne jobb a piramisrendszer helyett a "karika" rendszert alkalmazni. :) Pontosabban gondolkodjunk úgy, hogy minden összhangban van mindennel. Na, de mindegy menjünk tovább.

    17. Én a szülőt is egy fontos résznek tartom az oktatás egyik elemeként. Mármint olyan értelemben, hogy értelemszerűen a szülő biztosítja a gyerekét abból kifolyólag, hogy jó legyen neki. Ezért kéne csökkenteni radikálisan(!) a munkaidőt. Pontosabban 12 óra meló (robotmunka) helyett 3-4 óra egy nap. :) Ez lehet hülyén hangzik, de ez az egy megoldás van. Most jöhetnek nekem a munkahelymániás közgazdászok meg a profitéhes főnökök garmadája...Nem érdekelnek. :) De az a lényeg, hogy a szellemi-lelki-testi harmónia meg kell, hogy legyen, ahhoz, hogy normális oktatási/társadalmi rendszert tudjunk építeni és fenntartani.

    Na ennyi az én oktatási/társadalmi rendszerem. :)
  • Zoli007 #45
    És HK-ban mégis a fenét tanítsanak? Magyart? De mifelénk vígan hasznát veszed a németnek az angol MELLETT, mert ha neadjisten nem lesz munkád /oh wait, mintha gond lenne munkát találni manapság/ és a legközelebbi kurvajólélő szomszádnál szeretnél melózni, rájössz, hogy nem olyan rossz dolog a német.

    De életrevalóbb az övé mint a tiéd. - Mert a BS-jét 3 sorban írta le?

    Ne azért szopjon 99 ember mert 1 majd osztrákoknál akar dolgozni, de 70 angol trületen a maradék meg otthon. - Saját tapasztalatom szerint több ember keres állást Osztrákban, mint angol nyelvterületen. Mellesleg, szerintem az emberek 99 %-a útálja a magyar irodalmat, milyen dolog már, hogy azért az 1 %-ért szoptunk? És folytathatnám...

    Molninak meg annyit, itt telesírja minden topikot, hogy milyen hülyék a gyerekek, bezzeg ha nyelvet kellene tanulni, aminek több hasznát veszed az életben, mint a fizikának, akkor mindjárt jön a magyarázkodás.
  • theCREATOR #44
    De életrevalóbb az övé mint a tiéd.

    Ne azért szopjon 99 ember mert 1 majd osztrákoknál akar dolgozni, de 70 angol trületen a maradék meg otthon.

    Ha te osztrákoknál akarsz vagy németeknél akkor hajrá tanulj meg németül.

    Szerintem Hong-Kongban miért tanítják ovodás kortól az angol nyelvet és semmi mást? Ja mert szerintem tök hülyék az ottaniak és nem tudják, hogy az osztrákok nem tudnak angolul..
  • Zoli007 #43
    Remek az egyelemes statisztkád.
  • Molnibalage #42
    A 2. pont kicsit vicces. A tárgyak nagy részében ez nem alkalmazható...