tttttom#46
Na akkor hadd folytassam ott, ahol abbahagytam. :)
A 8. pontnál tartottam. :) Ja bocsánat az is kivégezve akkor jön a 9-es pont. :)
9. Magát a tárgyakat is szerintem úgy kéne előkészíteni, hogy aki akar tanulni valamit/valamiket annak én kitalálnék egy kitöltendő papírost. :) Pontosabban leírná azon tárgy/ak nevét ami érdekli. :) Mondjuk ez lehetne akkor 1 tárgy akkor 1 tárgyat ír oda és nem pedig kötelezően min. 3-4-et... Mint a sok stréber gondolná. És amint ez a papíros kivan töltve az megy az általam kigondolt oktatási bizottmányhoz(OB) vagy valami ilyesmi hasonló szervezethez, ahol a nebuló papírját lepecsételik és visszaküldik a sulinak és a gyereknek. onnantól megkezdődne a tanulás. :)
10. Az év időtartamát lerövidíteném kissé. Kerek 3 hónapra tenném a szünetet a fiatalok számára. A tavaszi, őszi és téli szünet kerek 1 hét lenne évszakonként. :) A szünet szünetnek való és nem tanulni való időnek. Na jó a bukottak az más...Na, de majd erről később. :)
11. Szerintem az értékelést úgy kellene osztályozni, hogy 10 pontos lenne. Az 1-nél bukta lenne automatise. A 2 pontnál a szülő kikérheti a tanártól, hogy engedje át vagy buktassa meg a gyereket. Addig meg a 3-10 pont között értelemszerű a továbbmenetel. :)
12. Az érettségi helyett én inkább úgynevezett "szakmapapírt" adnék a gyereknek aki esetleg kitanulta az adott szakmát/szakmákat. És aztán dolgozhatna. :) Szerintem ez kissé korfüggetlenebb lenne, mert ha úgy érzi magát a gyerek persze a szülők megkérdezésével illetve egyetértésével egyetemben akkor a gyerek elmehet melózni akár 15-16 évesen is. :) Szerintem van sok olyan ember aki ilyen korban is készen áll arra, hogy megalapozza az életét. Csak hát tudjuk, hogy a jelen rendszer direkt arra épít, hogy 18 éves korodra egy gondolkozni képtelen droid légy és ne pedig egy értékes ember...
13. Én az ilyen "szakmapapírt" egy szintbe sorolnám a többi végzettséggel. Magyarán a diploma se érne többet meg az egyéb papírok is. Ezzel azt is elérjük, hogy a gyerek-szülő-tanár csoport nem fog értelmetlenül szenvedni. :) Lásd a sok idegeskedést a vizsgáknál is. Minek paráztatni a gyereket amikor úgyis tudja, ha tanul akkor megbecsülik, megbíznak benne és szeretni fogják. Akár a családban, munkahelyen és a suliban is. Ha meg nem akkor csak magával baszik ki. :)
Arra alapozom ezt, hogy egy hatalmas generációváltásra van itt szükség. Mert, ahogy én itt látom, ha így megy tovább a világ akkor csak rosszabb lesz. Na, de folytatom.
14. A szülő is szerintem fontos része lenne ennek az oktatási rendszernek, mert az adná neki a löketett, hogy a szülei is alkottak valamit akkor a gyereket is kéne buzdítani arra, hogy jobbat alkosson. Én ebben látom a mozgatórúgót. Aki meg csakúgy "élvezni" szeretné az életet azzal, hogy nem akar letenni semmi pont az történne, hogy a sok "haszontalanabb" tevékenység következtében a gyerek akkor lenne diszharmóniás, hogy nem tett le valamit az asztalra. :) pontosabban lelkiismeret furdalása lenne.
15. A tantárgyakkal kapcsolatban csak azt látom, hogy a tárgyak alapfokon(!!!) jók. Csak azokat olyanok is tanulják akiket "kurvára", de nem érdekel. Akkor miért kell őket azzal basztatni ami nem érdekli? :)
16. A sulik életében a kormánynak is változtatnia kellene a szerepén, mert 1. a szülő-gyerek trió maga a társadalom alappillére. Emiatt lenne jobb a piramisrendszer helyett a "karika" rendszert alkalmazni. :) Pontosabban gondolkodjunk úgy, hogy minden összhangban van mindennel. Na, de mindegy menjünk tovább.
17. Én a szülőt is egy fontos résznek tartom az oktatás egyik elemeként. Mármint olyan értelemben, hogy értelemszerűen a szülő biztosítja a gyerekét abból kifolyólag, hogy jó legyen neki. Ezért kéne csökkenteni radikálisan(!) a munkaidőt. Pontosabban 12 óra meló (robotmunka) helyett 3-4 óra egy nap. :) Ez lehet hülyén hangzik, de ez az egy megoldás van. Most jöhetnek nekem a munkahelymániás közgazdászok meg a profitéhes főnökök garmadája...Nem érdekelnek. :) De az a lényeg, hogy a szellemi-lelki-testi harmónia meg kell, hogy legyen, ahhoz, hogy normális oktatási/társadalmi rendszert tudjunk építeni és fenntartani.