Berta Sándor
Az oktatási piacot is meghódítja az Apple?
A kaliforniai társaság szövetséget kötött a tankönyvkiadókkal az iPad készülékeken használható interaktív tankönyvek készítésére. A diákok 3D-s tartalmakkal szívhatják magukba a tudást.
A vállalat az oktatási piacon is szeretné megvetni a lábát és szeretné, ha egyre több intézményben használnák az iPad készülékeket a tanárok, illetve a diákok. Mindezt úgy érheti el, ha együttműködnek a tankönyvkiadókkal. A New York-i Guggenheim Múzeumban olyan iPad készülékekre optimalizált tankönyveket mutattak be, amiket interaktív funkciókkal láttak el, de bejelentették a könyvkiadókkal kötött új szövetséget is.
Phil Schiller marketingigazgató a jelenlegi tankönyvek hibáit sorolta
Az elképzelés egyáltalán nem új, Steve Jobs már halála előtt rögzített életrajzi könyvében arról beszélt, hogy szeretnék újra feltalálni a tankönyveket. Jobs álma az volt, hogy a tankönyvek digitálisak, interaktívak és személyre szabottak legyenek, hogy minden diák megfelelő oktatásban részesülhessen. A tervek között szerepelt, hogy ismert tankönyvírókkal kötnek szerződést azért, hogy a műveik digitális változatai az iPad készülékekre is elérhetők legyenek. Azért, hogy az amerikai állam ne kifogásolhassa a rendszert, minden kötetet ingyen tennének elérhetővé.
A társaság alapjaiban változtatná meg az oktatást
Steve Jobs maga vezette az első egyeztetéseket és többek között találkozott a Pearson médiacsoport képviselőivel is. Bill Goodwyn, a Discovery Communications oktatási részlegének vezetője szintén megállapodott az Apple vezetőivel, míg a Cengage Learning, a világ egyik legnagyobb felsőoktatási tankönyvkiadója már korábban is dolgozott együtt az almás céggel. Január elején már napvilágot látott egy olyan hír, miszerint az Apple heteken belül bejelentheti legújabb termékeit, ami nem az Apple-TV lesz, s nem is egy újabb iPad vagy iPhone.
A vállalat az oktatási piacon is szeretné megvetni a lábát és szeretné, ha egyre több intézményben használnák az iPad készülékeket a tanárok, illetve a diákok. Mindezt úgy érheti el, ha együttműködnek a tankönyvkiadókkal. A New York-i Guggenheim Múzeumban olyan iPad készülékekre optimalizált tankönyveket mutattak be, amiket interaktív funkciókkal láttak el, de bejelentették a könyvkiadókkal kötött új szövetséget is.
Phil Schiller marketingigazgató a jelenlegi tankönyvek hibáit sorolta
Az elképzelés egyáltalán nem új, Steve Jobs már halála előtt rögzített életrajzi könyvében arról beszélt, hogy szeretnék újra feltalálni a tankönyveket. Jobs álma az volt, hogy a tankönyvek digitálisak, interaktívak és személyre szabottak legyenek, hogy minden diák megfelelő oktatásban részesülhessen. A tervek között szerepelt, hogy ismert tankönyvírókkal kötnek szerződést azért, hogy a műveik digitális változatai az iPad készülékekre is elérhetők legyenek. Azért, hogy az amerikai állam ne kifogásolhassa a rendszert, minden kötetet ingyen tennének elérhetővé.
A társaság alapjaiban változtatná meg az oktatást
Steve Jobs maga vezette az első egyeztetéseket és többek között találkozott a Pearson médiacsoport képviselőivel is. Bill Goodwyn, a Discovery Communications oktatási részlegének vezetője szintén megállapodott az Apple vezetőivel, míg a Cengage Learning, a világ egyik legnagyobb felsőoktatási tankönyvkiadója már korábban is dolgozott együtt az almás céggel. Január elején már napvilágot látott egy olyan hír, miszerint az Apple heteken belül bejelentheti legújabb termékeit, ami nem az Apple-TV lesz, s nem is egy újabb iPad vagy iPhone.