Gyurkity Péter

Az Apple és az Amazon használja ki legjobban online boltját

Erre a következtetésre jutottak egy friss felmérésben, amelyben két mobilos óriást, valamint az elsősorban internetes boltjáról ismert Amazont hasonlították össze a bejövő bevételek tekintetében.

A Flurry szakértői januárban és februárban, egy 45 napos periódus alatt figyelték meg az Apple, az Amazon, valamint a Google platformját, pontosabban a mintegy 11 millió napi aktív felhasználó által ott elköltött összegek nagyságát. Ezen online boltok népszerűsége, annak folyamatos emelkedése nem kérdéses, ám így is érdekes következtetést vontak el a bevételek alakulásából, az egyes boltok hatékonyságáról.

Azt még korábban megfigyelték, hogy a fizetős, vagyis a letöltést csak díj ellenében engedélyező appok helyett egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az ingyenes alkotások, amelyek viszont az appon belül teszik lehetővé a vásárlást (virtuális avagy valódi pénzért), amennyiben a felhasználó igényt tart további funkciókra és szolgáltatásokra. Az online boltok forgalmát jól jelzi, hogy a Google decemberben 10 milliárd letöltésről számolt be a meglévő 400 ezer különböző app esetében, míg az Apple március közepén 550 ezer appról és 25 milliárd letöltésről adott hírt. A Flurry most közzétett felméréséből viszont kiderül, hogy minden, az iTunes App Store oldalán elköltött 1 dollár után az immár Google Play néven futó androidos platform mindössze 23 centet söpör be, vagyis a keresőcég hatékonyságban messze lemarad az almás cég megoldása mögött.


Éppen ezért a második helyet nem is ők, hanem az Amazon kaparintotta meg, amely viszont nem kizárólag szoftverekre, hanem számos egyéb termékre összpontosít (pályafutásukat könyvekkel, majd pedig e-könyvekkel kezdték, manapság azonban elektronikai termékek, mobiltelefonok és számos egyéb produktum is megtalálható portáljukon). Ők (pontosabban az oldalon alkotásaikat közzétevő külső fejlesztők és forgalmazók) a saját aktív látogatóik körében az iTunes teljesítményének 89 százalékát érték el, vagyis nem állnak rosszul a versenyben.

Magától értetődő, hogy a fejlesztők jó része a nagyobb bevétel reményében csatlakozik ezen portálokhoz, így könnyen előfordulhat, hogy az Androidnak problémái támadnak majd ezen a téren, vagyis a Google-nek mindenképpen csökkentenie kell lemaradását.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kicsizoz #8
    Köszi, így már több értelme van!
  • GregSB #7
    A felmérés nem marhaság, csak a magyar oldalak konziztensen rosszul vették át a külföldiektől.

    Ugyanis ez a kimutatás az in app purchasekről készült, azaz hogy mennyi pénzt költenek el a felhasználók az alkalmazásokon belül (kiegészítőkre, újabb lapszámokra stb).
  • drzen #6
    Egyetértek, örülök, hogy nem csak idiótákból áll az emberiség.
  • blasko1990 #5
    Amúgy ez a két tábor közötti hatelés tiszta hülyeség , a business az business s a Google és az Apple tökéletesen elvan egymás mellett s kiegészítik egymást , direk lementettem annón erről egy cikket , ami nagyjából ezt össze is foglalja , érdemes 2 percet szánni rá (egy Apple fórum oldalról van úgyhogy nem kell meglepődni hogy az Alma felöl közelít a téma felé de a lényeg ugyanaz..)
    "Az Apple barátja inkább a Google, mint ellensége

    szerző: beszmac | 2011. augusztus 13. @ 11:371 hozzászólás
    [CultOfMac] Első látásra talán azt hiheti a felületes szemlélő, hogy az Apple és a Google egymás legnagyobb versenytársai. Nem is meglepő ez a feltételezés, ha azt nézzük, hogy az Apple legnagyobb bevételi forrását az iPhone és az iPad jelenti, és mindkét kategóriában a Google Android platformja a legnagyobb rivális.



    Az elmélet, hogy az Apple és a Google versenytársak két, elsőre igen logikusnak tűnő dolgon alapszik. Az első, hogy az okostelefon vagy táblagép felhasználók, ha vásárláson törik a fejüket választani fognak, többnyire az Apple és az Android eszközei közül. A két cég tehát egymással verseng a fogyasztókért.

    A második feltevés, hogy a két platform közötti verseny fogja eldönteni, hogy ki irányítja a piacot a jövőben, ki lesz a domináns szereplő. Ugyanez játszódott le anno a Windows-Mac párharcban is.

    A probléma csak ott van a fentiekkel, hogy aki így gondolkozik, elfelejti, hogy a Google és az Apple végtére is vállalatok, így az elsődleges céljuk, hogy profitot termeljenek. A kérdés csak az, hogy ebben a törekvésben keresztezi-e egymást a két vállalat. A válasz meglepő: nem igazán.

    Azt szokták mondani, hogy az üzleti világ olyan mint a biológia: a fajok (cégek) a túlélésért küzdenek. De csak akkor versenytársak igazán, ha mindketten ugyanazokért a forrásokért harcolnak. Ha egy tóban az egyik hal algákkal táplálkozik, a másik pedig kukacokkal, nem igazán fogják egymást zavarni, akkor sem ha ugyanabban a tóban élnek.

    Ha a Google-Android verseny szempontjából nézzük, akkor ez esetben a források tulajdonképpen a bevételek. Nézzük meg, honnan is vannak a két cég bevételei!

    Az Apple elsősorban integrált hardver-szoftver termékekből keresi a pénzt, ami mellett eladnak önálló szoftvereket is. Ezekhez képest még az App Store-ba kerülő aplikációk árából lecsípett 30% is elhanyagolható profitot termel a cégnek, a reklámozás pedig tényleg a bevételeik elenyésző százalékát teszi ki.

    Ezzel szemben a Google bevételeinek 97%-a származik a reklámokból. Ehhez képest a szoftvereken, a hardvereken és más dolgokon szinte semmit nem keresnek. Az Apple tehát a fogyasztói elektronikában érdekelt, míg a Google a reklámpiacon.

    A legtipikusabb vita a rajongók között, hogy az Apple iOS „integrált” a rajongók szerint és „zárt” az Apple-gyűlölők szerint, míg a Google rendszere „nyitott” az Android rajongók szerint, ugyanakkor „töredezett” a másik tábor szemében. Ez a vita teljesen parttalan. Mindkét megoldásnak megvannak az előnyei és a hátrányai is, éppen ezért mindig lesznek emberek, akiknek az egyik vagy a másik fog megfelelni.

    Ha az Android a jövőben is uralni tudja a „nyitott” piacot, akkor továbbra is a legtöbb eladott mobileszköz Android-alapú lesz, de a legnagyobb bevételei az Apple-nek lesznek az okostelefonokból és táblagépekből. És ez a helyzet mindkét vállalatnak teljesen megfelel. Az Apple sosem akart a tömegeknek készülékeket gyártani, mindig is a felső árkategóriát preferálták, és természetesen a legjobb minőségű termékeket, így a tömegpiacot szívesen engedik át más gyártóknak.

    Azért nem lehet azt állítani, hogy az Apple és a Google semmilyen piacon nem kerül egymással szembe, de az tény, hogy ez a néhány szűk sáv a profit szempontjából szinte elhanyagolható. És ami még fontosabb, a Google több hasznot hoz az Apple-nek, mint amennyit elvesztenek a piaci versenyben.

    Például biztos nem vagyok egyedül azzal, hogy több Google applikációt is találok kapásból az iPhone-om főképernyőjén. Gondoljunk csak a Maps-ra vagy a Google Search programjára, ami például az egyik legjobban sikerült iPhone alkalmazás. De a fentieken kívűl megemlíthetjük a Google Earth-t, a Gmailt vagy akár a Google+ applikációkat is, amik nemcsak Androidon, de iOS-en is tökéletesen működnek. Sok esetben az Apple saját alkalmazásai helyett is inkább a Google programjait érdemes használni, mert egyszerűen jobbak. Nélkülük nem is lenne teljes a megszokott Apple felhasználói élmény, nem is említve azt, hogy a legtöbb ilyen alkalmazás ingyenes.

    Ráadásul felhozhatjuk érvként a régi mondást: „az ellenségem ellensége a barátom”. Márpedig a Google és az Apple sok közös ellenséggel néz szembe. Gondoljunk csak arra, hogy pár éve még egy kanadai (RIM) és egy finn (Nokia) vállalat vezette a mobiltelefonpiacot. A két cég székhelye a Föld két teljesen másik oldalán helyezkedik el, és mostanra legyőzte őket két olyan vállalat, akik egymástól mindössze kilométerekre találhatók, a Szilícium-völgyben. Ugyanígy együtt versenyez a két vállalat a feltörekvő ázsiai fogyasztói elektronikában érdekelt vállalatokkal. Az együttesen „Asia Inc.”-nak nevezett távolkeleti gyártók jelenlegi fejlődését látva nem kizárt, hogy 10 éven belül kínai keresőmotorokat használunk majd, és mindenki koreai telefonokkal a kezében fog futkosni, bár egyelőre a két cég még tartja magát.

    A fentiek alapján érdekes azt látni, hogy a két rajongótábor lépten-nyomon egymás torkának ugrik, akár még itt a fórumon is. Persze mindenki szeretné, ha a kedvenc platformja kerülne ki a versenyből győztesen, de nem is biztos, hogy van igazi verseny, és az Apple szempontjából – legalábbis ha az üzletet nézzük – a Google inkább barátnak, mint ellenségnek tekinthető. "
  • narumon #4
    Egész pontosan a múltkor volt egy leírás róla, hogy appstoreban is van több mint 200.000 ingyenes alkalmazás. Csak a haterek ezt nem szeretik mondani, mert hogy nézne már az ki.
  • blasko1990 #3
    @kicsioz Én AppStore-t használok , de múltkor néztem épp az android marketet , úgyanúgy van nem egy pár fizetős app ott is , csak ugye vannak promó termékek , mint ahogy a facebook-n és az androidon is ingyen használhatod az angry birds-t. Szerintem egyszerűen azért van ez így mert még nem futott be annyira az android market , még érnie kell a piacon de remélem megszorongatja majd egy kicsit az Almát mert akkor mind 2 fan oldal csak jól jár azzal ha a konkurencia adta verseny csak javít a szolgáltatás minőségén mindkét oldalon :)
    Mellesleg az enyhén túlzás hogy minden fizetős az App Store-ban , nekem egy fizetős app-m van az Angry Birds Space ami megérte az árát , 260Ft-t vont le a bankkártyámról , szóval nem egy eget rengető összeg , a többi 3GB App az legálisan ingyenes(mielött kalkuláltok , pl a CK Zombies 447MB stb...) . Sok tévhit van az emberekben mind két market place-ről , érdemes tisztában lenni a dolgokkal.

    @Andro - Az Apple esetében nem az AppStore a húzóerő hanem a zene és film eladások , de Mo-n nem hinném hogy olyan sokan legálisan szereznék be a dolgokat :)

    Kíváncsi vagyok hogy milyen lesz végül az android market de még ami érdekes lesz az az xbox live szolgáltatások bővülése 2013-tól , szívesen nézném a sky tv-t itthon egy éves live előfizetésért :D
  • kicsizoz #2
    Nettó marhaság, megrendelésre készült eltorzított valóságot mutató grafikon!
    Droidon ingyenesek a programok, és a bevételt a reklám adja, naná, hogy kevesebb a bevétel a droidos market-en! :)

    "Magától értetődő, hogy a fejlesztők jó része a nagyobb bevétel reményében csatlakozik ezen portálokhoz, így könnyen előfordulhat, hogy az Androidnak problémái támadnak majd ezen a téren"
    Másik fórumon linkelte be valaki, hogy pl. az angry birds ugyan ingyenes androidon, de a reklámok miatt több bevételt termel a fejlesztőnek mint apple platformon, ahol fizetős és vezeti a letöltési listát...
    Na kb. ennyit ér ez a grafikon, meg maga a cikk!
  • Andr0 #1
    A, Google Playnek idő kell. B, Apple vásárlórétege valamivel "gazdagabb" mint az Androidé.