Gyurkity Péter
Az Apple és az Amazon használja ki legjobban online boltját
Erre a következtetésre jutottak egy friss felmérésben, amelyben két mobilos óriást, valamint az elsősorban internetes boltjáról ismert Amazont hasonlították össze a bejövő bevételek tekintetében.
A Flurry szakértői januárban és februárban, egy 45 napos periódus alatt figyelték meg az Apple, az Amazon, valamint a Google platformját, pontosabban a mintegy 11 millió napi aktív felhasználó által ott elköltött összegek nagyságát. Ezen online boltok népszerűsége, annak folyamatos emelkedése nem kérdéses, ám így is érdekes következtetést vontak el a bevételek alakulásából, az egyes boltok hatékonyságáról.
Azt még korábban megfigyelték, hogy a fizetős, vagyis a letöltést csak díj ellenében engedélyező appok helyett egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az ingyenes alkotások, amelyek viszont az appon belül teszik lehetővé a vásárlást (virtuális avagy valódi pénzért), amennyiben a felhasználó igényt tart további funkciókra és szolgáltatásokra. Az online boltok forgalmát jól jelzi, hogy a Google decemberben 10 milliárd letöltésről számolt be a meglévő 400 ezer különböző app esetében, míg az Apple március közepén 550 ezer appról és 25 milliárd letöltésről adott hírt. A Flurry most közzétett felméréséből viszont kiderül, hogy minden, az iTunes App Store oldalán elköltött 1 dollár után az immár Google Play néven futó androidos platform mindössze 23 centet söpör be, vagyis a keresőcég hatékonyságban messze lemarad az almás cég megoldása mögött.
Éppen ezért a második helyet nem is ők, hanem az Amazon kaparintotta meg, amely viszont nem kizárólag szoftverekre, hanem számos egyéb termékre összpontosít (pályafutásukat könyvekkel, majd pedig e-könyvekkel kezdték, manapság azonban elektronikai termékek, mobiltelefonok és számos egyéb produktum is megtalálható portáljukon). Ők (pontosabban az oldalon alkotásaikat közzétevő külső fejlesztők és forgalmazók) a saját aktív látogatóik körében az iTunes teljesítményének 89 százalékát érték el, vagyis nem állnak rosszul a versenyben.
Magától értetődő, hogy a fejlesztők jó része a nagyobb bevétel reményében csatlakozik ezen portálokhoz, így könnyen előfordulhat, hogy az Androidnak problémái támadnak majd ezen a téren, vagyis a Google-nek mindenképpen csökkentenie kell lemaradását.
A Flurry szakértői januárban és februárban, egy 45 napos periódus alatt figyelték meg az Apple, az Amazon, valamint a Google platformját, pontosabban a mintegy 11 millió napi aktív felhasználó által ott elköltött összegek nagyságát. Ezen online boltok népszerűsége, annak folyamatos emelkedése nem kérdéses, ám így is érdekes következtetést vontak el a bevételek alakulásából, az egyes boltok hatékonyságáról.
Azt még korábban megfigyelték, hogy a fizetős, vagyis a letöltést csak díj ellenében engedélyező appok helyett egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az ingyenes alkotások, amelyek viszont az appon belül teszik lehetővé a vásárlást (virtuális avagy valódi pénzért), amennyiben a felhasználó igényt tart további funkciókra és szolgáltatásokra. Az online boltok forgalmát jól jelzi, hogy a Google decemberben 10 milliárd letöltésről számolt be a meglévő 400 ezer különböző app esetében, míg az Apple március közepén 550 ezer appról és 25 milliárd letöltésről adott hírt. A Flurry most közzétett felméréséből viszont kiderül, hogy minden, az iTunes App Store oldalán elköltött 1 dollár után az immár Google Play néven futó androidos platform mindössze 23 centet söpör be, vagyis a keresőcég hatékonyságban messze lemarad az almás cég megoldása mögött.
Éppen ezért a második helyet nem is ők, hanem az Amazon kaparintotta meg, amely viszont nem kizárólag szoftverekre, hanem számos egyéb termékre összpontosít (pályafutásukat könyvekkel, majd pedig e-könyvekkel kezdték, manapság azonban elektronikai termékek, mobiltelefonok és számos egyéb produktum is megtalálható portáljukon). Ők (pontosabban az oldalon alkotásaikat közzétevő külső fejlesztők és forgalmazók) a saját aktív látogatóik körében az iTunes teljesítményének 89 százalékát érték el, vagyis nem állnak rosszul a versenyben.
Magától értetődő, hogy a fejlesztők jó része a nagyobb bevétel reményében csatlakozik ezen portálokhoz, így könnyen előfordulhat, hogy az Androidnak problémái támadnak majd ezen a téren, vagyis a Google-nek mindenképpen csökkentenie kell lemaradását.