Berta Sándor

A közösségi hálózatokat tudni kell használni

Egy New York-i professzor úgy véli, hogy a közösségi hálózatok nem csak a társaságok, hanem a cégvezetők és menedzserek számára is komoly lehetőségeket kínálnak.

Sree Sreenivasan, a Columbia Business School professzora a Web 2.0 szakértőjének számít és rendszeresen tart előadásokat a Facebookba, a Twitterben és a többi közösségi platformban rejlő lehetőségekről.

"Sok cég azt hiszi, hogy automatikusan pénzhez jutnak, ha részt vesznek a Web 2.0-ban, erről azonban szó sincs. A Web 2.0 kiváló módja annak, hogy miként lehet ápolni a meglévő ügyfélkapcsolatokat és hogyan lehet kiépíteni újakat. Azonban nehéz kiszámolni, hogy mindez mekkora közvetlen haszonnal jár. A közösségi médiákkal kapcsolatos kiadások teljesen normális üzleti költségek. Amennyiben valaki nem vesz részt ebben a folyamatban, akkor gondjai lehetnek, de fontos, hogy nem kell jelen lenni minden platformon."

"A Web 2.0 kapcsán pontosan ugyanott tartunk, ahol az internet volt 1996-ban. Akkor még arról kérdeztük egymást, hogy az e-mail címünknek valóban szerepelnie kell-e a névjegykártyánkon? A vállalatoknak figyelniük kell az új trendekre, de nem kell minden folyamatban részt venniük, mert egyes megoldások nem fognak beválni. Utóbbira jó példa a Second Life. Ugyanakkor egyetlen társaság sem hagyhat figyelmen kívül egy olyan hálózatot, amit jelenleg világszerte több mint 800 millió ember használ. Mindig abból kell kiindulni, hogy mely szolgáltatásokat használják az ügyfelek? Hol hívhatom fel magamra a felhasználók figyelmét? Az internet megjelenése óta a mobil eszközök és közösségi hálózatok elterjedése a legnagyobb hatású esemény a társaságok életében" - hangsúlyozta Sree Sreenivasan.


A szakember szerint a Web 2.0 használatát nem úgy kell felfogniuk a menedzsereknek és a munkatársaknak, mint egy plusz munkát. Az e-mail a követendő példa, hiszen az elektronikus levelezés is beépült a mindennapi tevékenységünkbe. A közösségi szolgáltatások hasonlóan meghatározóak lehetnek, mint az e-mail. Fontos, hogy a cégek és a dolgozók olyan platformokat válasszanak, amiket szívesen használnak. Célszerű először megfigyelni a különböző hálózatokat és csak később dönteni a csatlakozásról, miután kiderítették hogy mely trendek lehetnek fontosak az adott cég életében és melyek nem. Szintén fontos, hogy legyenek irányelvek és útmutatók.

"Amennyiben egy vállalat figyel az ügyfeleire, meghallgatja őket, akkor növeli az elismertségét. Nekem, mint felhasználónak is pozitív élményt jelenthet egy ilyen dolog. Az ügyfelek egyre jobbak lesznek az online csoportosulások megszervezésében, ezt a folyamatot nem lehet megállítani, ezért fontos, hogy a piac szereplői kapcsolatba lépjenek az emberekkel. Létrehozhatnak címszavas profilokat, így könnyebben megfigyelhetik az egyes témákat, illetve az egyes termékekre érkező reakciókat" - közölte a professzor.

Sree Sreenivasan ezután kitért a Facebookra is: "A véleményem az, hogy Mark Zuckerberg jelenleg a világ legnagyobb hatalmú embere. Egyetlen gombnyomással és az összegyűjtött adatok segítségével véget vethetne számos karriernek. A Facebookot szerintem túl keveset bírálják az adatvédelmi kérdésekben és abban a tekintetben, hogy mekkora időpocsékolást tesz lehetővé. Ugyanakkor alábecsülik a benne rejlő üzletkötési lehetőségeket is, az üzletek ugyanis személyes kapcsolatokon alapulnak és ezeket a kapcsolatokat a közösségi portálon keresztül lehet ápolni."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • finizlik #3
    Nanebasszfel.. tényleg? Azt hittem helyettünk csinál mindent mi emg megoszthatjuk azt is ahogy kiverjük..

    Na nemár.. most tényleg ésszel kell? Óbaszdmeg.. Szar is az egész! Fúj szar fb! Gondolkodni kell nemááá
  • JethroHUN #2
    "tudni kell használni" nem? szórend...
  • Palinko #1
    a Second Life miért nem vállt be?