Berta Sándor
A cégek belső hálózatait felváltják a közösségi platformok
Egy dán közösségi rendszert gyakorlatilag céges Facebooknak lehet nevezni, mivel lehetővé teszi, hogy a különböző vállalatok közösségi megoldások segítségével dolgozzanak a projekteken.
A módszer nem új és már olyan cégóriások is sikerrel alkalmazzák, mint a Ford, a Chevron, az LG vagy éppen a BMW. A lényeg, hogy a különböző vállalkozások nem belső intranetet és levelezőrendszereket használnak, hanem közösségi szolgáltatásokat. Ezekbe bejelentkezve a munkatársak kapcsolatba léphetnek egymással és közösen dolgoznak bizonyos feladatokon. Az Egyesült Államokban erre az elvre épül a Yammer, az 5 millió tagot felvonultató Basecamp, illetve a több mint 100 000 társaság által használt Chatter. A Yammert az eBay és a Groupon, a Chattert pedig a Qualcomm alkalmazza.
Hasonló sikereket akar elérni a koppenhágai Podio, amely egyre népszerűbb Európában. "A szolgáltatásunk az Amazon európai szerverein működik, ami nagy előnyt jelent a kontinens cégei számára" - nyilatkozta Adrian Roessler, a Podio üzletfejlesztési vezetője. A közösségi munkaplatformot világszerte már 40 000 vállalkozás használja, a legismertebb közülük a Twitter, az Alcatel - Lucent, a BMW, a BBC és a Subway. Ali Mahlodji, a Whatchado alapítója és egyben vezérigazgatója szerint a Podio lehetővé tette, hogy teljesen leállítsák a belső levelezést. A dán társaság azt állítja, hogy webes szoftvereik akár a sokszáz alkalmazottat foglalkoztató vállalatok intranetjeinek funkcióit is képesek átvenni. "Nagyszerűen alkalmazható, s mivel hasonlóan épül fel, mint a Facebook, így könnyű elsajátítani a használatát" - mondta Andreas Tschas, a STARTeurope képviselője.
A legnépszerűbb funkciók közé tartozik a belső kommunikáció, a projektmenedzsment, a virtuális együttműködés. Az egyik fontos elem a Workspaces, amelynek segítségével meghívhatók a kollégák vagy az ügyfelek és kioszthatók a feladatok, időpontok egyeztethetők, vagy adatok tölthetők fel. A prémium-előfizetők korlátlan tárhelyet kapnak, míg mindenki más egy gigabájt tárhellyel gazdálkodhat. A költség havonta és felhasználónként 9 dollár, a jelentős ügyfelek viszont kedvezményt kapnak. A Podio együttműködik a Google Docs online irodai szoftvercsomagjával is és rendelkezik egy egyre népszerűbb alkalmazásbolttal.
Gyakorlatilag minden területhez van külön program, legyen szó intranetről, tárgyalásokról, csapatblogok létrehozásáról. A legtöbb szoftver ingyenes, ugyanakkor bárki elkészítheti a saját alkalmazását is. A mobil verzió használható az iPhone készülékeken és az Androidot futtató eszközökön, azonban video- vagy szöveges chatet például hiába keresne bárki is.
A legnagyobb problémát persze nem az esetleges technikai hiányosságok jelentik, hanem az, hogy számos cég nem bízik a számítási felhő technológián alapuló megoldásokban. A dán társaságnál bíznak abban, hogy ez hamarosan megváltozik.
A módszer nem új és már olyan cégóriások is sikerrel alkalmazzák, mint a Ford, a Chevron, az LG vagy éppen a BMW. A lényeg, hogy a különböző vállalkozások nem belső intranetet és levelezőrendszereket használnak, hanem közösségi szolgáltatásokat. Ezekbe bejelentkezve a munkatársak kapcsolatba léphetnek egymással és közösen dolgoznak bizonyos feladatokon. Az Egyesült Államokban erre az elvre épül a Yammer, az 5 millió tagot felvonultató Basecamp, illetve a több mint 100 000 társaság által használt Chatter. A Yammert az eBay és a Groupon, a Chattert pedig a Qualcomm alkalmazza.
Hasonló sikereket akar elérni a koppenhágai Podio, amely egyre népszerűbb Európában. "A szolgáltatásunk az Amazon európai szerverein működik, ami nagy előnyt jelent a kontinens cégei számára" - nyilatkozta Adrian Roessler, a Podio üzletfejlesztési vezetője. A közösségi munkaplatformot világszerte már 40 000 vállalkozás használja, a legismertebb közülük a Twitter, az Alcatel - Lucent, a BMW, a BBC és a Subway. Ali Mahlodji, a Whatchado alapítója és egyben vezérigazgatója szerint a Podio lehetővé tette, hogy teljesen leállítsák a belső levelezést. A dán társaság azt állítja, hogy webes szoftvereik akár a sokszáz alkalmazottat foglalkoztató vállalatok intranetjeinek funkcióit is képesek átvenni. "Nagyszerűen alkalmazható, s mivel hasonlóan épül fel, mint a Facebook, így könnyű elsajátítani a használatát" - mondta Andreas Tschas, a STARTeurope képviselője.
A legnépszerűbb funkciók közé tartozik a belső kommunikáció, a projektmenedzsment, a virtuális együttműködés. Az egyik fontos elem a Workspaces, amelynek segítségével meghívhatók a kollégák vagy az ügyfelek és kioszthatók a feladatok, időpontok egyeztethetők, vagy adatok tölthetők fel. A prémium-előfizetők korlátlan tárhelyet kapnak, míg mindenki más egy gigabájt tárhellyel gazdálkodhat. A költség havonta és felhasználónként 9 dollár, a jelentős ügyfelek viszont kedvezményt kapnak. A Podio együttműködik a Google Docs online irodai szoftvercsomagjával is és rendelkezik egy egyre népszerűbb alkalmazásbolttal.
Gyakorlatilag minden területhez van külön program, legyen szó intranetről, tárgyalásokról, csapatblogok létrehozásáról. A legtöbb szoftver ingyenes, ugyanakkor bárki elkészítheti a saját alkalmazását is. A mobil verzió használható az iPhone készülékeken és az Androidot futtató eszközökön, azonban video- vagy szöveges chatet például hiába keresne bárki is.
A legnagyobb problémát persze nem az esetleges technikai hiányosságok jelentik, hanem az, hogy számos cég nem bízik a számítási felhő technológián alapuló megoldásokban. A dán társaságnál bíznak abban, hogy ez hamarosan megváltozik.