Berta Sándor

A cégek belső hálózatait felváltják a közösségi platformok

Egy dán közösségi rendszert gyakorlatilag céges Facebooknak lehet nevezni, mivel lehetővé teszi, hogy a különböző vállalatok közösségi megoldások segítségével dolgozzanak a projekteken.

A módszer nem új és már olyan cégóriások is sikerrel alkalmazzák, mint a Ford, a Chevron, az LG vagy éppen a BMW. A lényeg, hogy a különböző vállalkozások nem belső intranetet és levelezőrendszereket használnak, hanem közösségi szolgáltatásokat. Ezekbe bejelentkezve a munkatársak kapcsolatba léphetnek egymással és közösen dolgoznak bizonyos feladatokon. Az Egyesült Államokban erre az elvre épül a Yammer, az 5 millió tagot felvonultató Basecamp, illetve a több mint 100 000 társaság által használt Chatter. A Yammert az eBay és a Groupon, a Chattert pedig a Qualcomm alkalmazza.

Hasonló sikereket akar elérni a koppenhágai Podio, amely egyre népszerűbb Európában. "A szolgáltatásunk az Amazon európai szerverein működik, ami nagy előnyt jelent a kontinens cégei számára" - nyilatkozta Adrian Roessler, a Podio üzletfejlesztési vezetője. A közösségi munkaplatformot világszerte már 40 000 vállalkozás használja, a legismertebb közülük a Twitter, az Alcatel - Lucent, a BMW, a BBC és a Subway. Ali Mahlodji, a Whatchado alapítója és egyben vezérigazgatója szerint a Podio lehetővé tette, hogy teljesen leállítsák a belső levelezést. A dán társaság azt állítja, hogy webes szoftvereik akár a sokszáz alkalmazottat foglalkoztató vállalatok intranetjeinek funkcióit is képesek átvenni. "Nagyszerűen alkalmazható, s mivel hasonlóan épül fel, mint a Facebook, így könnyű elsajátítani a használatát" - mondta Andreas Tschas, a STARTeurope képviselője.


A legnépszerűbb funkciók közé tartozik a belső kommunikáció, a projektmenedzsment, a virtuális együttműködés. Az egyik fontos elem a Workspaces, amelynek segítségével meghívhatók a kollégák vagy az ügyfelek és kioszthatók a feladatok, időpontok egyeztethetők, vagy adatok tölthetők fel. A prémium-előfizetők korlátlan tárhelyet kapnak, míg mindenki más egy gigabájt tárhellyel gazdálkodhat. A költség havonta és felhasználónként 9 dollár, a jelentős ügyfelek viszont kedvezményt kapnak. A Podio együttműködik a Google Docs online irodai szoftvercsomagjával is és rendelkezik egy egyre népszerűbb alkalmazásbolttal.

Gyakorlatilag minden területhez van külön program, legyen szó intranetről, tárgyalásokról, csapatblogok létrehozásáról. A legtöbb szoftver ingyenes, ugyanakkor bárki elkészítheti a saját alkalmazását is. A mobil verzió használható az iPhone készülékeken és az Androidot futtató eszközökön, azonban video- vagy szöveges chatet például hiába keresne bárki is.


A legnagyobb problémát persze nem az esetleges technikai hiányosságok jelentik, hanem az, hogy számos cég nem bízik a számítási felhő technológián alapuló megoldásokban. A dán társaságnál bíznak abban, hogy ez hamarosan megváltozik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • torreadorz #9
    "valószínűleg profibb szakemberek védik az Amazon szervereit, mint az ezeket a szolgáltatásokat használó vállalatok rendszerét."

    Hát ebben nem lennének annyira biztos. Mindenesetre a sony-t játszva törték fel, pedig az sem kis cég.
  • Cat #8
    A cégvezetők azt látják, hogy az eddigeknél olcsóbban és hatékonyabban lehet müködtetni egy szolgáltatást. A kiszervezés eddig is rendszeresen alkalmazott dolog volt a költségek csökkentésére, az IT ebben élenjár, de például a könyvelés is simán kivihető. Amiről ti beszéltek, az adatlopás pedig nem a cégvezetés problémája, azért kérhető kártérítés, erre vannak a jogászok, és valószínűleg profibb szakemberek védik az Amazon szervereit, mint az ezeket a szolgáltatásokat használó vállalatok rendszerét.
  • GreenLizard #7
    Már várom, néhány év múlva jönnek a cikkek hogy a "közösségi platform" a régi üzeneteket, szerződéseket és dokumentumokat eladhatóvá teszi. Ha egyszerűen a nagy cégek (valve, ea, sony) sem tudják megvédeni adataikat, akkor pakoljuk őket egy helyre, hogy még annyira se legyen biztonságos? A nyilvános adathalászat látom megjelent cégek számára is (és örülnek neki...)
  • Petka #6
    Interaktívabb mi? Az, hogy megosztok 30 menetlevelet, hogy iktassa be 200km arrébb lévő telephely? Közben meg a mariska néni lájkolja, hogy csak 30-at küldtem és nem 100-at?
  • finizlik #5
    Mert mondjuk sokkal interaktívabb, egyszerűbb, kézenfekvőbb mint írni 600 mailt / nap ?
  • Petka #4
    Én ezt egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a céges levelezés, amikben szerződések, számlák, bizalmas dokumentumok, titkos dokumentumok és még egyéb fontos belső információk egy féjszbux szerű felületen történjen.

    Eleve miért kell eröltetni ezt a facebook féle közösségi megoldást, mikor már egyre többen látják be, hogy egy kalap kaki?
  • Gascan #3
    ibm? :)
  • h143570 #2
    Az meg nem akkora gond, hogy a komunikacio egy reszet kiszervezik 3dik felnek. Az visszont annal, hogy az kulsos fel (Podio) tovabb szervezi egy szamukra is 3dik felnek (Amazon). Igy ha barmi gond van valamlyik kulsosnel, akkor Game Over meg a HelpDesket sem tudjak felhivni.

    Arrol nem is beszelve, hogy a ceges adatok a potencialis verseny tarsak adataival egy rendszerben tarolodnak. Azaz egy szimpla bealitasi hiba eleg a "katasztrofahoz".

    Sebaj ezek ellenere legalabb olcso, legalabbis az elejen.
  • Büdös Bohóc #1
    Teljesen ok úgy látszik manapság a cégeknek az, hogy egy külsős cégnél tárolják a szupertitkos új projektjeiknek a dolgait és az egymás közötti beszélgetéseket. Nálunk még a Skype is tiltva van belső kommunikációra, hiába lehetne biztonságosnak nevezni.